Netflix, najveća striming platforma na svetu, je po prvi put objavio detaljan izveštaj o gledanosti koji obuhvata podatke o hiljadama filmova i serija. Ovaj potez dolazi kao odgovor na dugogodišnje kritike vezane za manjak transparentnosti u kompaniji, koje su posebno došle do izražaja tokom ovogodišnjih štrajkova u Holivudu.
„Izveštaj o gledanosti Netflixa: Šta smo gledali“ sadrži podatke o 18.000 naslova, što predstavlja 99% sveg sadržaja koji se gleda na platformi, beležeći skoro 100 milijardi sati gledanja.
Iako je Netflix još od 2021. godine objavljivao nedeljne liste deset najgledanijih filmova i TV serija, ovo je prvi put da je kompanija objavila podatke o gledanosti skoro svih sadržaja u sopstvenoj biblioteci.
Ted Sarandos, kodirektor Netflixa, izjavio je da je nedostatak transparentnih podataka o gledanosti stvorio „atmosferu nepoverenja među producentima, kreatorima i novinarima“ oko toga šta se zapravo dešava.
Značajno je napomenuti i da novi ugovor udruženja Writers Guild of America, koji okuplja scenariste, zahteva od striming servisa da pružaju podatke o učinku emisija.
Na pitanje o tajmingu objavljivanja izveštaja, koji je usledio ubrzo nakon završetka štrajkova pisaca i glumaca u Holivudu, Sarandos je odgovorio da je ovo deo „kontinuuma koji traje već nekoliko godina“ i da nije „pokrenut zbog nečeg drugog“.
Prema izjavi Netflixa koja prati izveštaj, „preko 60 odsto Netflix naslova objavljenih između januara i juna 2023. godine našlo se na nedeljnim listama Top 10, piše Axios. Iako je ovaj izveštaj širi po obimu, trendovi koji su u njemu prikazani vrlo su slični onima na Top 10 listama“.
Kada govorimo o brojevima, akcioni triler „The Mother“ sa Dženifer Lopez u glavnoj ulozi bio je najgledaniji film u prvih šest meseci ove godine, sa 249,9 miliona sati gledanja.
Prema izveštaju, najgledanije TV serije na Netflixu od januara do juna 2023. godine bile su:
- „The Night Agent“: Sezona 1 (812,1 milion sati gledanja).
- „Ginny & Georgia“: Sezona 2 (665,1 milion sati gledanja).
- „The Glory“: Sezona 1 (skoro 622,8 miliona sati gledanja).
- „Wednesday“: Sezona 1 (507,7 miliona sati gledanja).
- „Queen Charlotte: A Bridgerton Story“ (503 miliona sati gledanja).
- „You“: Sezona 4 (440,6 miliona sati gledanja).
- „La Reina del Sur“: Sezona 3 (429,6 miliona sati gledanja).
- „Outer Banks“: Sezona 3 (402,5 miliona sati gledanja).
- „Ginny & Georgia“: Sezona 1 (302,1 milion sati gledanja).
- „FUBAR“: Sezona 1 (266,2 miliona sati gledanja).
Ovaj korak Netflixa predstavlja značajan napredak u pravcu veće otvorenosti i transparentnosti, što bi moglo imati pozitivan uticaj na odnose sa kreatorima sadržaja, kao i na dalji razvoj striming industrije u celini.