Sve češće slušamo i čitamo o globalnim ciljevima održivog razvoja i šta možemo da učinimo kao pojedinci. Ali, da li zaista znamo šta je Agenda 2030 UN i kako možemo doprineti njenom ostvarenju?
Pre svega, na UN samitu u septembru 2015. godine usvojena je rezolucija, koja je na snagu stupila 1. januara 2016. godine. U pitanju je globalna razvojna agenda za period od 15 godina. Na ovom samitu usvojeno je 17 ciljeva održivog razvoja, koji predstavljaju poziv na globalnu akciju kako bi se ispunili milenijumski ciljevi, doneti 2000. godine u Milenijumskoj deklaraciji UN-a.
Na ovim vrednostima treba da počivaju međunarodni odnosi u 21. veku, a to su sloboda, ravnopravnost, solidarnost, tolerancija, očuvanje životne sredine i zajednička odgovornost.
Upravo navedene vrednosti predstavljaju motiv i pokretačku energiju svih socijalno i ekološki odgovornih pojedinaca da se angažuju i pruže doprinos ostvarenju Agende 2030 u njenim različitim segmentima, budući da ona nije samo zadatak i obaveza država, već i korporacija, nevladinih organizacija i odgovornih pojedinaca.
Zato je veoma važno da se svi uključimo i damo svoj doprinos, jer u sinergiji možemo učiniti zaista mnogo. Volonterske akcije jedan su od najčešćih načina putem kojih se ovi plemeniti pojedinci angažuju za opštu korist društva i zajednice.
Pored uloge ovih humanih pojedinca, veoma je važno istaći značaj korporacija u sprovođenju volonterskih akcija, imajući u vidu da se najveći broj volontera okuplja i sprovodi aktivnosti pod okriljem volontera kompanija u kojima su zaposleni.
Dobrih primera za to ima i u našoj zemlji. Tako i kompanija NIS, koja svojim poslovanjem doprinosi ostvarenju 12 od 17 ciljeva održivog razvoja UN, ima i svoj Klub volontera koji broji gotovo 2.000 članova. Klub volontera NIS-a ove godine proslavio je svoj peti rođendan, a može se pohvaliti sa više od 80 sprovedenih akcija za čiju realizaciju su vredni pojedinci donirali čak 7.000 volonterskih sati.
Volonterske akcije, pored benefita za ciljnu grupu ili temu na koju se odnose, doprinose razviju timskog duha, saradnje i zajedništva, i ujedno predstavljaju jedan od načina pružanju doprinosa ostvarenju cilja 11 održivog razvoja UN, pod nazivom „Održivi gradovi i zajednice“.
Najskoriji primer akcije u kojima su se angažovali članovi Kluba volontera kompanije NIS, jeste sadnja velikog broja sadnica u Limanskom parku u Novom Sadu, koja je realizovana u okviru projekta „Sadimo sada za budućnost Novog Sada“.
Cilj ove akcije, koja je realizovana u saradnji sa Gradom Novim Sadom, Gradskom upravom za zaštitu životne sredine i Ekološkim udruženjem „Zeleni Sad“, jeste revitalizacija zelenih površina i sanacija štete prouzrokovane letošnjim olujama. Ove sadnice zasigurno će ulepšati jedan od najvećih i najlepših parkova Novog Sada, doprineti njegovoj održivosti i estetskom bogatstvu.
Takođe jedna od možemo reći tradicionalnih akcija u kojoj učestvuju članovi Kluba volontera NIS-a jeste i „Radni dan za prirodu“, koja se u saradnji sa partnerskim ustanovama i organizacijama, svake godine organizuje povodom obeležavanja Svetskog dana zaštite životne sredine.
Tim povodom, ove godine organizovana je akcija uređenja Nacionalnog parka Fruška gora u kojoj je učestvovalo više od 200 volontera koji su uklonili značajne količine otpada i svojim angažovanjem ukazali na značaj razvoja ekološke svesti i odgovornog ponašanja prema životnoj sredini.
Ekološke volonterske akcije samo su jedan od načina na koji kompanija doprinosi očuvanju životne sredine, koja je strateški prioritet kojem kompanija ostaje dosledna i u godinama pred nama.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restauriran filmski klasik „Virdžina“ (Centar film) iz 1991. godine, u režiji i po scenariju Srđana Karanovića, premijerno je prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci pred mnogobrojnom publikom i u prisu...
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok