Apple je tokom 2023. godine prvi put zauzeo vodeću poziciju na kineskom tržištu pametnih telefona, navodi se u najnovijem izveštaju kompanije International Data Corporation (IDC). Sa impresivnim tržišnim udelom od 17,3 odsto, Apple je pojedinačno nadmašio sve druge domaće robne maarke.
Apple-ov uspeh na kineskom tržištu predstavlja značajan preokret, posebno imajući u vidu da je ovo tržište tradicionalno bilo pod dominacijom lokalnih brendova kao što su Xiaomi, Oppo i Vivo.
Rezultat koji je američka kompanija ostvarila istraživači tržišta pripisuju efikasnim promotivnim kampanjama, koje su izazvale veću potražnje među kineskim potrošačima. Takođe, sposobnost kompanije da se prilagodi zahtevima tržišta „igrala je ključnu ulogu u ovom uspehu“.
Na drugom mestu po broju prodatih modela nalazi se kompanija Honor, sa tržišnim udelom od 17,1 odsto.
Iako je ova kompanija zabeležila blagi pad udela u odnosu na prethodnu godinu, Honor je uspeo da impresivnu poziciju na tržištu..
Ukupna broj isporuččenih pametnih telefona u Kini tokom 2023. godine iznosila pao je za pet odsto u odnosu na prošlu godinu, naa 271,3 miliona uređaja.
Ovo je istovremeno i najmanji obim prodaje u poslednjih deset godina, koji se pripisuje ekonomskom oporavku sporijem od očekivanog, odnosno opreznijih porošača.
Ipak, u poslednjem tromesečju godine, zabeležen je međugodišnji rast trgovine ovim uređajima od 1,2 odsto (isporuka 73,6 miliona uređaja).