Kako bi se korisnicima skrenula pažnja na važnost očuvanja životne sredine, Yettel pokreće različite inicijative, što je kompaniju pozicioniralo kao ekološki najodgovorniju na tržištu.
Prema podacima portala Statista.com, u svetu se godišnje proizvede preko 50 miliona tona elektronskog otpada, što je u proseku sedam kilograma po glavi stanovnika. Procenjuje se da će do 2030. godine proizvodnja e-otpada dostići čak 75 miliona tona godišnje. Kako bi se korisnicima skrenula pažnja na važnost očuvanja životne sredine, Yettel pokreće različite inicijative.
Prema istraživanju agencije Kantar, koje je sprovedeno u julu i avgustu 2023, upravo to je kompaniju pozicioniralo kao ekološki najodgovorniju na tržištu. A kakve su aktivnosti preduzimane i šta je dovelo do takvog poverenja korisnika najbolje pokazuju rezultati.
Šta je do sada urađeno?
Yettel je 100 odsto zelena mreža, sva električna energija koju koristi Yettel mreža u potpunosti potiče iz obnovljivih izvora
Do sad je reciklirano više od 640.000 uređaja, što je 60 tona elektronskog otpada
Devet tona bakra, 203 kilograma srebra, 14 kilograma zlata i osam kilograma paladijuma reciklirano je i vraćeno u ponovnu upotrebu
605.277 kilograma papira, kartona i plastike reciklirano je kroz aktivaciju usluge Eco Bonus
985 kilograma plastičnog, električnog i elektronskog otpada i baterija reciklirali su zaposleni u različitim internim inicijativama
Kroz značajne popuste za kupovinu novog telefona uz reciklažu, Yettel motiviše korisnike da donesu što više svojih starih uređaja i dodatne opreme na reciklažu. Sada, više uređaja donetih na reciklažu, donosi i više popusta. Cilj kompanije je da se do 2025. godine reciklira milion uređaja, čime bi se smanjio negativni uticaj elektronskog otpada na okolinu. Ušteda prirodnih resursa i očuvanje životne sredine idu u korak sa razvojem i korišćenjem digitalnih alatki i smanjenjem upotrebe papira i štampanih materijala.
Korisnici zato imaju opciju da, umesto papirnog, dobiju elektronski račun, tako da se trenutno više od 72 odsto korisnika odlučuje da račune plati na ovaj način. Pored toga, Yettel je omogućio i potpisivanje ugovora bez papira, tako da korisnici ugovore i račune mogu pronaći na Yettel aplikaciji. Na ovaj način, potrošnja papira se značajno smanjuje, a time i negativan uticaj na životnu sredinu.
Kako Yettel reciklira?
U reciklažnom centru, prvo se vrši merenje ukupne količine otpada, nakon čega se pristupa odvajanju baterija iz uređaja. Zatim se matične ploče mehanički uništavaju radi dodatne zaštite podataka. Uređaji se dalje razvrstavaju na delove prema vrsti materijala, a materijali se usitnjavaju i predaju na dalju obradu. Sve komponente, osim baterija i matičnih ploča, recikliraju se u Srbiji, dok se baterije i matične ploče izvoze u EU.
Iako je fokus da se recikliraju uređaji koje telekomunikacione kompanije koriste, Yettel je korisnicima omogućio i da učestvuju u reciklaži plastike i papira, preko digitalne usluge Eco Bonus koju mogu aktivirati u aplikaciji. Prema procenama, prosečan građanin Srbije mesečno generiše oko 6,8 kilograma plastike i papira, a Yettel, u saradnji sa ovlašćenim operaterom za upravljanje otpadom, pruža korisnicima mogućnost da se navedena količina otpada sakupi i reciklira u njihovo ime.
Danas, velike kompanije imaju značajnu ulogu u podržavanju i razvoju zajednice u kojoj posluju. Yettel želi da minimizira negativan uticaj na životnu sredinu i pomogne korisnicima da urade isto. A unapređenje životne sredine zahteva kolektivnu i koordiniranu akciju kompanija i korisnika.
CILJ KOMPANIJE JE DA SE DO 2025. RECIKLIRA MILION UREĐAJA, ČIME BI SE SMANJIO NEGATIVNI UTICAJ ELEKTRONSKOG OTPADA NA OKOLINU
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
U duhu meseca novembra, kada brkovi postaju simbol podrške i solidarnosti, kompanija dm organizovala je nezaboravno dm Movember stand-up veče u okviru svoje tradicionalne kampanje posvećene muškom zdravlju. ...
Zdravlje i zdrave životne navike predstavljaju sve veći izazov za mlade, a na tom putu potrebni su im kredibilni saveznici, zaključak je konferencije o fizičkom i mentalnom zdravlju mladih u organizaciji pla...
U Beogradu su 20.11.2024., na Međunarodni dan deteta, u Marsh Open Space-u proglašene „Kampanje sa svrhom 2024“ – najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji.
Festival "KAMPANJE SA SVRHOM 2024" je po čet...
Povodom Svetskog dana deteta, kompanija Imlek još jednom je pokazala svoju posvećenost najmlađima, donirajući mlečne proizvode različitim ustanovama za decu bez roditeljskog staranja. Ove godine, kompanija j...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok