Građanima na Severu Kosova je omogućeno da potpišu ugovor sa kompanijom Elektrosever pošto su im ranije ovog meseca stigli paušalni predračuni za struju Istovremeno se vrši ažuriranje baze podataka. Potrošači će moći da promene ime osobe na koju se vodi brojilo bez ikakve dokumentacije, tj. uz jednostavnu usmenu potvrdu da su vlasnici ili da žive u određenom stanu, kući. Dodatno će moći i da se opredele za drugog snabdevača – Kosovsku energetsku korporaciju, piše Kossev na osnovu informacija dobijenih od Elektrosevera.
Građanima sa Severa početkom marta meseca stigli su prvi paušalni računi za struju od strane Elektrosevera u iznosu od 21,60 evra, uz koji su dobili i ugovor o prodaji električne energije sa potpunim snabdevanjem koji u 17 članova objašnjava koje su obaveze i prava kako korisnika, tako i snabdevača, u ovom slučaju Elektrosevera, prenosi portal sa Kosova.
U jednom od članova ugovora navodi se da je rok za plaćanje računa 28. dan u mesecu, za prethodni mesec. Međutim, u predračunu za utrošenu električnu energiju za mesec februar navodi se da je rok za plaćanje 10. mart.
Više meštana severnog dela Kosovske Mitrovice se obratilo ovom protalu sa pitanjima vezanim sa problemom pitanja promene vlasnika brojila i da li su dužni da prvo plate pristigli račun ili da promene vlasništvo.
Iz ove kompanije Elektroserver za KoSSev su rekli da su građani u obavezi da prvo plate račun za struju za februar mesec, dok će potom uslediti ažuranje podataka i zaključivanje ugovora.
Dok se istovremeno sređuje i ažurira baza podataka korisnika. Zaposleni u Elektroseveru obilaze građane kako bi sa njima zaključili ugovore, barem sa onima koji su platitli račune za februar.
Promena vlasnika brojila uz usmenu potvrdu, nije potrebna dokumentacija, prenosi Kossev.
Sa druge strane, navode da će svaki građanin koji plati račun, tokom potpisivanja ugovora biti evidentiran kao potrošač, bez obzira na to na koga se prethodno vodilo određeno brojilo.
„Ukoliko se građanin javi da je potrošač, a pre toga se brojilo vodilo na neku drugu osobu, vi ćete dokazom o uplati ažurirati podatke, bez obzira na koga se do tada vodi račun“.
Za promenu vlasnika brojila u bazi podataka Elektrosevera neće biti potrebna nikakva dokumentacija, kao ugovor o kupovini strana, već samo usmeno oglašavanje potrošača, da živi na određenoj adresi i da on plaća struju i time izmenjeno u bazi podataka.
Ujedno, ukoliko se na računu navodi pogrešan broj stana, kuće, odnosno pogrešna adresa, izmena će se izvršiti takođe na osnovu usmenog priznanja potrošača.
Račune za struju moguće je platiti u jednoj od banaka poput NLB-a i Rajfajzena ili u jednoj od više finansijskih ekspozitura pri kosovskom sistemu.
Građani, međutim, račune mogu da plate i online, odnosno putem aplikacije banke. Nakon toga su u obavezi da odštampaju potvrdu o uplati i pokažu je pri zaključenju ugovora.
Građani sa Severa Kosova imaju mogućnost da se, umesto za Elektrosever, opredele za drugog snabdevača električne energije.
Ukoliko potrošač odbije da plati račun i da potpiše ugovor, to znači da se opredelio za Kosovsku energetsku korporaciju.
„Korisnici će izabrati javnog snabdevača – Kosovsku energetsku korporaciju koja je zadnji snabdevač, u slučaju da ne uplate iznos i ne potpišu ugovor sa nama“, navode iz Elektrosevera.
Ipak, građanima savetuju da ugovor sklope sa Elektroseverom, a time će, kao i kasnije redovnim izmirivanjem obaveza za utrošenu električnu energiju, poručuju, sebi omogućiti kontinuiran nastavak pouzdanog snabdevanja električnom energijom „pod najpovoljnijim uslovima“.