Od startapa bez prihoda do jedne od najvećih tehnoloških kompanija na svetu. Instagram je samo tokom 2021. godine od reklama prihodovao 32,4 milijarde dolara, što čini oko četvrtine ukupnih prihoda matične kompanije Meta. Prihodi Instagrama od reklama su se za pet godina utrostručili, i sada su premašili celokupnu zaradu YouTube-a, koji je istovremeno ostvario prihod od 28,8 milijardi dolara.
Podaci o poslovanju Instagrama matična firma do sada nije objavljivala, ali su sada obznanjeni kroz sudske dokumente koje je Meta podnela, u pokušaju odgovoru na federalnu antimonopolsku tužbu, javlja Business Insider.
YouTube više od polovine svakog dolara koje zaradi od oglašavanja prosleđuje kreatorima i vlasnicima sadržaja, dok Instagram izdvaja mnogo manje, očekujući da će većina korisnika nastaviti besplatno da „kači“ sopstvene objave.
Facebook je kupio Instagram 2012. godine, dok je još uvek bio samo startap, sa nekolicinom zaposlenih i bez prihoda za milijardu dolara.
Business Insider navodi kako su prošlog meseca primetili da analitičari sugerišu kako bi YouTube mogao da ima tržišnu vrednost od 400 milijardi dolara – što sugeriše da bi Instagram mogao biti približno iste vrednosti.
Instagram i Facebook pooštravaju pravila za komunikaciju s tinejdžerima