Evropska unija je za tri godine tri puta povećala broj punjača za električna vozila – sa 180.000 u 2020. godini, na 630.000 prethodne godine, dok je usporen rast voznog parka električnih vozila, piše Balkan Green Energy News.
Na kraju prošle godine većina zemalja EU je ispunila svoje ciljeve po pitanju javne infrastrukture za punjenje u ovoj godini, dok za sada osam članica kasni, ali se predviđa da imaju dobre šanse da sustignu druge zemlje.
Mađarska, Litvanija i Portugal će ciljeve dostići najverovatnije do 31. decembra, dok Grčka i Irska imaju najviše posla, ali još mogu da ispune definisane targete.
Dostizanje ciljeva nije neostvarivo ni za Luksemburg, Kipar i Maltu kojima je zbog malog voznog parka električnih vozila, potreban skroman broj e-punjača, navodi se u analizi.
Mnoge zemlje istočne i južne Evrope imaju, u odnosu na broj električnih vozila, više raspoloživih elektropunjača od većine zapadnih i severnoevropskih članica EU.
„Nedostatak punjača se smatra jednom od najvećih prepreka za prelazak na električna vozila, ali se slika brzo popravlja“, rekao je Fabijan Sperka, menadžer politike za vozila u firmi Transport & Environment.
Prema Uredbi EU o infrastrukturi za alternativna goriva (AFIR), koja je stupila na snagu 13. aprila, svaka zemlja ima godišnje ciljeve zasnovane na odnosu ukupne snage elektropunjača i broja električnih automobila.
„Sada vlade moraju da prevaziđu ciljeve EU ako žele da ubede više vozača da pređu na električna vozila. Potrebno je instalirati više e-punjača tamo gde je saobraćaj najgušći i pojednostaviti plaćanje“, naglasio je Sperka.
Šaomi takođe ulazi u svet električnih vozila