U Evropskoj uniji tokom prva tri meseca ove godine prodato je 2,77 miliona automobila, što za 4,4 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, navodi se u saopštenju Asocijacije proizvođača vozila Evrope (ACEA), koje prenosi Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova.
U januaru je zabeležen skok od 12,1 odsto, kada je prodato 856.690 automobila, dok je u februaru prodato još više, skoro 884.000 vozila.
U martu je usledio pad prodaje novih automobila u EU od 5,2 odsto. Pad prodaje zabeležen je na svim glavnim tržištima EU: u Nemačko, Španiji, Italiji i Francuskoj.
U martu je i tržišni udeo električnih vozila blago opao, ali je porastao udeo prodatih hibridnih i plag-in hibridnih vozila, sa 24,4 na 29 odsto.
Prodaja „benzinaca“ i „dizelaša“ je sa 51,8 odsto tržišnog udela u 2023. godini spala na 47,8 odsto u prvom tromesečju ove godine. Ukupno, „benzincima“ pripada 35,4, a „dizelašima“ tek 12,4 odsto tržišnog kolača.
Najveći kvartalni rastprodaje zabeležen je na Kipru (77,5 odsto), u Slovačkoj (50,9 odsto), u Belgiji (49,6 odsto), Mađarskoj (38,6 odsto) i Francuskoj (23,1 odsto).
Najveće tržište je i dalje Nemačka sa 694.785 prodatih automobila u prva tri meseca ove godine, što je međugodišnji rast od 4,2 odsto.
Što se tiče zemalja u našem okruženju, u Bugarskoj je u prva tri meseca prodato 11.528 automobila, što je ogroman rast od 46,8 odsto.
U Hrvatskoj je prodato 15.432 nova automobila što je povećanje od 13,6 odsto.
Mađari su kupili 31.673 nova automobila (rast 7,2 odsto), Rumuni su pazarili manje automobila u proteklom tromesečju za čak 10,1 odsto.
Folksvagen je najveći prodavac sa 273.460 automobila prodatih u prvom kvartalu 2024. To je za 1,1 odsto više nego u istom periodu prošle godine.
Slede Tojota sa 212.307 (+16 odsto), Škoda sa 163.896 (+12,9 odsto), Pežo sa 161.372 (+0,04 odsto), BMW sa 152,968 (+ 14,9 odsto), Reno sa 144.163 (-3,0 odsto), Dačija sa 140.998 (+3,0 odsto), Mercedes sa 134.089 (- 4,2 odsto), Audi sa 127.326 (-9,6 odsto).
Evropske luke pretrpane neprodatim automobilima