Evropske luke trenutno se suočavaju sa neobičnim problemom: prevelike količine uvezenih automobila, uglavnom iz Kine, ostaju „na lageru“ i gomilaju se u skladištima. Ova pojava nije izolovana samo na jednu luku, već se odnosi na praktično sva najveća pristaništa, koja polako ali sigurno postaju improvizovani parkinzi.
Logističke kompanije su, suočene s ovim problemom, primorane da zakupljuju dodatne prostore izvan luka kako bi uskladištile sve veće brojeve vozila za koje nema kupaca.
Zastoji u lukama nisu jedini problem. Nedostatak kamiona i vozača dodatno komplikuje situaciju, otežavajući premeštanje vozila iz luka na krajnje destinacije, piše Revija HAK.
Gert Iks, portparol belgijskih luka, potvrdio je ovu situaciju u izjavi za Automobilwoche, istakavši da je broj vozila u lukama znatno veći nego u prethodnim godinama.
Ovo povećanje je rezultat slabe prodaje novih vozila u Evropi, posebno električnih automobila, koji nisu pronašli očekivani broj kupaca.
Jedan od uzroka ovog zastoja može biti i novi model prodaje koji neki proizvođači pokušavaju da implementiraju.
Ovaj model podrazumeva direktnu prodaju vozila kupcima, zaobilazeći tradicionalne auto-plačeve. Međutim, ova promena još uvek nije zaživela kako se očekivalo, što dodatno doprinosi gomilanju zaliha.
Napadi Huta podigli cene robe i u Crnoj Gori