Maersk, druga po veličini brodarska kompanija na svetu, saopštila je svojim klijentima da će stalni poremećaji u Crvenom moru izazvati da se od 15 do 20 odsto celokupnog kapaciteta brodarske industrije angažuje na transportu robe između Azije i Evrope.
„Poremećaji“ se i dalje dešavaju jer jemenski Huti napadaju komercijalne brodove u Crvenom moru od novembra, a ova militantna grupa se obavezala da će ih nastaviti sve dok se Izrael ne povuče iz Gaze.
Iz Maerska su naveli da bi situacija mogla da se pogorša i dodali da se „zona rizika proširila“.
Maersk je već preusmerio svoje brodove na Crvenom moru oko afričkog Rta dobre nade, a u saopštenju je naveo i da to rezultira dužimk i sporijim prevozom.
„Nismo mnogo optimisti da ćemo uskoro proći kroz Suec“, rekao je izvršni direktor Maerska Vinsent Klerk za Fajnenšl tajms, i dodao da bi ovi poremećaji mogli da se nastave i u narednoj godini.
Dakle, nakon sedam meseci ugrožavanja jedne od najvažnijih arterija pomorskog saobraćaja – ceo sektor je i dalje ugrožen.
Iz Maerska dodaju da bodovi sada troše 40 odsto goriva po putovanju, a da su cene čartera sada trostruko više u odnosu na one pre napada.
Dodaju i da je vreme isporuke za Evropu i Aziju povećano za nedelju dana i da klijenti sada plaćaju dodatnu naknadu za rizik kako bi nadoknadili troškove.
Brodari odustaju od Sueckog kanala, od kog zavisi 12 odsto globalne trgovine