Vesti iz sveta

08.05.2024. 10:25

International Intrigue

Autor: Nova ekonomija

Problemi u Crvenom moru „progutaće“ petinu globalnih brodarskih kapaciteta

Pexels

Maersk, druga po veličini brodarska kompanija na svetu, saopštila je svojim klijentima da će stalni poremećaji u Crvenom moru izazvati da se od 15 do 20 odsto celokupnog kapaciteta brodarske industrije angažuje na transportu robe između Azije i Evrope.

„Poremećaji“ se i dalje dešavaju jer jemenski Huti napadaju komercijalne brodove u Crvenom moru od novembra, a ova militantna grupa se obavezala da će ih nastaviti sve dok se Izrael ne povuče iz Gaze.

Iz Maerska su naveli da bi situacija mogla da se pogorša i dodali da se „zona rizika proširila“.

Maersk je već preusmerio svoje brodove na Crvenom moru oko afričkog Rta dobre nade, a u saopštenju je naveo i da to rezultira dužimk i sporijim prevozom.

„Nismo mnogo optimisti da ćemo uskoro proći kroz Suec“, rekao je izvršni direktor Maerska Vinsent Klerk za Fajnenšl tajms, i dodao da bi ovi poremećaji mogli da se nastave i u narednoj godini.

Dakle, nakon sedam meseci ugrožavanja jedne od najvažnijih arterija pomorskog saobraćaja – ceo sektor je i dalje ugrožen.

Iz Maerska dodaju da bodovi sada troše 40 odsto goriva po putovanju, a da su cene čartera sada trostruko više u odnosu na one pre napada.

Dodaju i da je vreme isporuke za Evropu i Aziju povećano za nedelju dana i da klijenti sada plaćaju dodatnu naknadu za rizik kako bi nadoknadili troškove.

Brodari odustaju od Sueckog kanala, od kog zavisi 12 odsto globalne trgovine

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.