Održivost nije „PR priča“, već odlučno koračanje ka ciljevima
ProCredit banka - ODRŽIVO POSLOVANJE U BANKARSKOM SEKTORU
U čitavoj našoj bankarskoj grupaciji važe ista, vrlo striktna pravila – održivost je istinski deo naše korporativne kulture. Da bi takva kultura zaživela među zaposlenima, naravno, bilo je potrebno vreme. Stoga je važno da kompanije što pre krenu u proces zelene transformacije, bez mnogo dvoumljenja i preispitivanja, jer to je jedini ispravan put, kaže Nemanja Tomić, član izvršnog odbora ProCredit banke
Ukoliko održivost, zelena tranzicija, zelena ekonomija, ESG i ostali slični pojmovi, od kojih doslovno zavise opstanak planete i funkcionalnost društva, ostanu na nivou praznih PR priča, vrlo brzo ćemo biti u velikom problemu. Srpska privreda kaska za Evropskom unijom u realizaciji ESG ciljeva, zato je ključno da se sa reči pređe na dela – hrabro, planski i bez kompromisa. Ovakve strateške odluke nisu jednostavne za kompanije, ali i kod nas ima odličnih primera kompanija koje godinama unazad slede definisane ciljeve i uspešno se transformišu u skladu sa principima održivog poslovanja.
U bankarskom sektoru u Srbiji ProCredit banka je definitivno pionir održivog poslovanja – jer je preko deset godina strateški posvećena zelenoj transformaciji i već je daleko stigla. O načinima kako sve banka može i treba da utiče na zaštitu životne sredine, razgovarali smo sa Nemanjom Tomićem, članom Izvršnog odbora ProCredit banke, zaduženim za održivi razvoj.
„ProCredit banka posluje u Srbiji duže od dve decenije. Od samog početka u razvojnom fokusu ima održivo bankarstvo. Šta to praktično znači?
Znači da smo sve naše radne procese prilagodili održivim praksama: od onlajn bankarstva, preko strogo kontrolisane potrošnje energije i svih ostalih resursa u našem dnevnom radu, do redovnog merenja emisija CO2 i ostalih uticaja na životnu sredinu. Mi smo jedina banka koja je svoju kompletnu flotu automobila zamenila niskoemisionim vozilima. Takođe, postavili smo i mrežu od preko 40 besplatnih električnih punjača u zemlji, kako bismo stimulisali građane da se odluče za električna vozila. U čitavoj našoj bankarskoj grupaciji važe ista, vrlo striktna pravila – održivost je istinski deo naše korporativne kulture. Da bi takva kultura zaživela među zaposlenima, naravno, bilo je potrebno vreme. Stoga je važno da kompanije što pre krenu u proces zelene transformacije, bez mnogo dvoumljenja i preispitivanja, jer to je jedini ispravan put“, istakao je Nemanja Tomić.
Pozitivan uticaj na životnu sredinu banka može da ostvari i preko svojih klijenata. Svakako, i u tom smislu neophodna je doslednost banke u kriterijumima koje postavlja klijentima.
ProCredit je prva banka na našem tržištu koja ima posebno Odeljenje za održivi razvoj - angažovali smo inženjere, ekologe, ekonomiste, koji su klijentima i savetodavna i partnerska podrška kada se odluče da svoje poslovanje „promene na zeleno“
O tome koliko je ProCredit grupa ambiciozno i strogo definisala ciljeve održivosti svedoči njihova nedavna naučna validacija od strane međunarodne inicijative SBTi. Postavljeni su kratkoročni ciljevi za smanjenje štetnih emisija u skladu sa Pariskim klimatskim sporazumom i ProCredit grupa im se vrlo odlučno približava. Poređenja radi, 500 velikih svetskih kompanija nije prošlo ovu istu validaciju, što govori o visokim standardima koje ProCrtedit postavlja pred sebe, ali i pred svoje klijente.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs