U čitavoj našoj bankarskoj grupaciji važe ista, vrlo striktna pravila – održivost je istinski deo naše korporativne kulture. Da bi takva kultura zaživela među zaposlenima, naravno, bilo je potrebno vreme. Stoga je važno da kompanije što pre krenu u proces zelene transformacije, bez mnogo dvoumljenja i preispitivanja, jer to je jedini ispravan put, kaže Nemanja Tomić, član izvršnog odbora ProCredit banke
Ukoliko održivost, zelena tranzicija, zelena ekonomija, ESG i ostali slični pojmovi, od kojih doslovno zavise opstanak planete i funkcionalnost društva, ostanu na nivou praznih PR priča, vrlo brzo ćemo biti u velikom problemu. Srpska privreda kaska za Evropskom unijom u realizaciji ESG ciljeva, zato je ključno da se sa reči pređe na dela – hrabro, planski i bez kompromisa. Ovakve strateške odluke nisu jednostavne za kompanije, ali i kod nas ima odličnih primera kompanija koje godinama unazad slede definisane ciljeve i uspešno se transformišu u skladu sa principima održivog poslovanja.
U bankarskom sektoru u Srbiji ProCredit banka je definitivno pionir održivog poslovanja – jer je preko deset godina strateški posvećena zelenoj transformaciji i već je daleko stigla. O načinima kako sve banka može i treba da utiče na zaštitu životne sredine, razgovarali smo sa Nemanjom Tomićem, članom Izvršnog odbora ProCredit banke, zaduženim za održivi razvoj.
„ProCredit banka posluje u Srbiji duže od dve decenije. Od samog početka u razvojnom fokusu ima održivo bankarstvo. Šta to praktično znači?
Znači da smo sve naše radne procese prilagodili održivim praksama: od onlajn bankarstva, preko strogo kontrolisane potrošnje energije i svih ostalih resursa u našem dnevnom radu, do redovnog merenja emisija CO2 i ostalih uticaja na životnu sredinu. Mi smo jedina banka koja je svoju kompletnu flotu automobila zamenila niskoemisionim vozilima. Takođe, postavili smo i mrežu od preko 40 besplatnih električnih punjača u zemlji, kako bismo stimulisali građane da se odluče za električna vozila. U čitavoj našoj bankarskoj grupaciji važe ista, vrlo striktna pravila – održivost je istinski deo naše korporativne kulture. Da bi takva kultura zaživela među zaposlenima, naravno, bilo je potrebno vreme. Stoga je važno da kompanije što pre krenu u proces zelene transformacije, bez mnogo dvoumljenja i preispitivanja, jer to je jedini ispravan put“, istakao je Nemanja Tomić.
Pozitivan uticaj na životnu sredinu banka može da ostvari i preko svojih klijenata. Svakako, i u tom smislu neophodna je doslednost banke u kriterijumima koje postavlja klijentima.
ProCredit je prva banka na našem tržištu koja ima posebno Odeljenje za održivi razvoj - angažovali smo inženjere, ekologe, ekonomiste, koji su klijentima i savetodavna i partnerska podrška kada se odluče da svoje poslovanje „promene na zeleno“
„Finansiranje održivih i zelenih projekata, kao i restriktivne investicione politike prema klijentima koji nisu postavili održive ciljeve niti krenuli putem zelene tranzicije, takođe je efikasan način da ostvarimo pozitivan uticaj na okolinu. ProCredit je prva banka na našem tržištu koja ima posebno Odeljenje za održivi razvoj – angažovali smo inženjere, ekologe, ekonomiste, koji su klijentima i savetodavna i partnerska podrška kada se odluče da svoje poslovanje ’promene na zeleno’. ProCredit na primeru svog poslovanja ilustruje činjenicu da su banke za klijente danas mnogo više od banaka. Od nas ne zavise ’samo finansije’, nego i pravac kretanja privrede jedne zemlje i različiti uticaji koje će takva privreda imati na okruženje i na ljude“, objasnio je Tomić.
O tome koliko je ProCredit grupa ambiciozno i strogo definisala ciljeve održivosti svedoči njihova nedavna naučna validacija od strane međunarodne inicijative SBTi. Postavljeni su kratkoročni ciljevi za smanjenje štetnih emisija u skladu sa Pariskim klimatskim sporazumom i ProCredit grupa im se vrlo odlučno približava. Poređenja radi, 500 velikih svetskih kompanija nije prošlo ovu istu validaciju, što govori o visokim standardima koje ProCrtedit postavlja pred sebe, ali i pred svoje klijente.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kada ne znamo šta je istina i šta nije istina, kada ne znamo šta je dobro i šta je loše, šta je zlo i šta nije zlo, mi gubimo sistem vrednosti, a kada izgubimo sistem vrednosti, mi nemamo civilizaciju. Da bi...
Pored brojnih pitanja koje je nesreća na Železničkoj stanici otvorila, pre svega u građevinarstvu, u procedurama, lancu odlučivanja i odgovornosti, ponovo se otvara i još jedno pitanje - kako zapravo funkcio...
Neznanje je ključni faktor neuspeha, a drugi izvor problema jesu dva najčešća načina na koja se ulazi u biznis. Jedan je kada ljudi dođu iz korporativnog sveta, a drugi kada nemaju nikakvo korporativno iskus...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok