U incidentu bez presedana, Google Cloud je greškom obrisao nalog jednog od svojih najvećih klijenata, australijskog penzionog fonda UniSuper, zajedno sa svim bekapima.
Reč je o fondu koji upravlja sa 135 milijardi dolara sredstava i ima 647.000 članova, a sve se desilo početkom maja. Potpuna obnova usluga trajala je gotovo dve nedelje, piše Ars Technica.
Prema zajedničkoj izjavi generalnih direktora UniSuper-a i Google Cloud-a, Petra Čuna i Tomasa Kurijana, sve se dogodilo zbog „nesvakidašnjih događaja“.
Ipak, kako je ovaj incident u saopštenju opisan kao „jedinstven slučaj“ koji se nikada pre nije desio nijednom klijentu Google Cloud-a na svetu, u pitanju je presedan na koji izgleda niko nije računao. To nije odvratilo javnost od pitanja jesu li ti podaci bezbedni s obzirom na broj korisnika Google Cloud-a.
Iako je Google Cloud preduzeo mere kako bi sprečio ponavljanje ovakvog incidenta, problem se pogoršao jer su bekapi UniSuper-a, koji su se nalazili u dve različite geografske regije, takođe obrisani. Očekivani zaštitni mehanizmi Google Cloud-a nisu funkcionisali, ostavljajući UniSuper bez pristupa vitalnim podacima.
Na sreću, UniSuper je imao dodatne bekape kod drugog provajdera, što je omogućilo povratak podataka. Dakle, ne oslanjajte se samo na klaude velikih kompanija bez obzira na to koliko im verujete.
Nema više Twitter.com
I to se desilo, sada i zvanično, domen twitter.com više ne postoji. Ukoliko nostalgično nastavljate da kucate Tviter, bićete direktno preusmereni na X. I to je, primetili su neki, kraj jedne ere.
Već neko vreme nema plave ptičice, čuvenog logoa koji je za jako kratko vreme postao prepoznatljiv sam po sebi, ali je bar ostao domen za sve one koji ne vole promene tipa rebrendiranje.
Promenom vlasničke strukture, na čelo ove društvene mreže došao je Ilon Mask, najbogatiji čovek na planeti, vlasnik mnogobrojnih kompanija poput Tesle, SpaceX i promenilo se sve što je ličilo na inicijalnu ideju, u želji da Tviter ponovo učini profitabilnim.
Odgovor na pitanje zašto X krije se potencijalno u izjavi Ilona Maska da je on, navodno, još 1999. godine napravio sajt x.com i vizual.
Osim promene u pravcu ispunjavanja Maskovih snova od pre četvrt veka, suštinski ta društvena mreža se nije promenila. I dalje imaju 250 miliona korisnika mesečno, što je manje-više nepromenjeno od 2022, i dalje je to platforma na kojoj se objavljuju informacije, ćaska o vestima, TV programu, društvenim fenomenima, politici. I svakako, i dalje je brza u plasiranju informacija i to je ono što je korisnicima najvažnije.
Tako da se za većinu korisnika ništa krucijalno nije promenilo. Ista je to platforma na kojoj može i dalje da se polemiše na neverovatno veliki broj tema.
Još jedna opcija sa Instagrama stiže na TikTok
Uskoro će i korisnici kineske društvene mreže TikTok imati mogućnost da objavljuju sadržaj u saradnji sa svojim prijateljima. Popularni collaboration dopao se i čelnicima TikToka pa su odlučili da svojim korisnicima omoguće do četiri zajedničke objave mesečno sa jednim prijateljem.
U „kolaboraciji“ će istovremeno moći da bude do pet kreatora, odnosno vaših prijatelja, a iz društva će moći da izađu u bilo kom trenutku nakon objavljivanja.
Opis ispod objave i dalje će moći da objavljuje samo autor objave, ne i „kolaboracionisti“, za razliku od Instagrama gde mogu da pišu svi, što, kako oni smatraju, pospešuje interakciju.
Ta opcija, veruju u TikToku, moći će da olakša brendovima i oglašivačima, povezujući u jednoj objavi sve svoje naloge. Treba napomenuti i da će, po uzoru na Instagram, svaka objava izlaziti među sve druge objave svih koji učestvuju u collaboration objavi. Trenutno je u kasnoj fazi testiranja i biće objavljena, pretpostavlja se, pre leta 2024.
Video od 60 minuta na TikToku?
Sigurno da postoji određeni deo publike sa ove mreže koji bi gledao i video od sat vremena. Da nije tako, ne bi u ovom trenutku uveliko testirali i tu opciju, a kako navode, sami video kreatori su im zatražili mogućnost da plasiraju duže video forme, kako bi imali mogućnosti za duže narative, zajedničke „uživo“ videe i možda neke nove popularne podkaste.
Ako se prisetimo, TikTok je postao popularan baš u momentu kada je dozvoljavao da videi traju najduže 15 sekundi. Onda je trajanje povećao na minut, pa na pet i 2022. godine na deset minuta.
I od tih početnih 15 sekundi, brzo se stiglo do 15 minuta, koliko je bilo dozvoljeno trajanje nekog videa u oktobru 2023. Da bi nekoliko meseci kasnije, ovog januara, TikTok dozvolio da videi mogu da traju 30 minuta.
Da li to TikTok pokušava da postane Jutjub i Instagram istovremeno?
Posle videa od sat vremena, sledeće je i forsiranje horizontalnih formata, a znamo da je ova mreža postala poznata upravo po uspravnim videima kakvi najbolje prolaze na Instagramu, ako računamo broj pregleda. Takođe, poznato je da je Jutjub baza dugih videa, praktično bez ograničenja, pa je otuda verovatno i ideja TikToka da privuče i tu publiku koja voli duže video-sadržaje.
Lajkovi, pregledi, šerovi, šta je najvažnije na Instagramu
Pojedinim korisnicima svakako je najvažniji broj pregleda, kada je video u pitanju, i broj sviđanja fotografije ili videa.
Međutim, ako svi korisnici imaju jedan cilj, odnosno da povećaju doseg svojih objava (ovo se odnosi na otključane profile), onda ni lajk ni pregled nije toliko važan koliko deljenje (share). I „save“, odnosno čuvanje objave, ali o tome nećemo u ovom broju.
Ništa kao deljenje objave ne utiče na podizanje dosega vaše objave, ali i kompletnog naloga. To misli i jedan od šefova u Instagramu Adam Moseri, koji je nedavno izjavio da upravo broj deljenja neke vaše objave treba najviše da vas raduje ukoliko imate cilj da doseg vašeg IG profila raste, a samim tim i broj pratilaca kao krajnji logički ishod.
Algoritam će upravo na to biti i fokusiran, ne da vam pronađe „idealnu“ publiku za preglede, već publiku koja će deliti drugim prijateljima vaš sadržaj putem direktnih poruka ili nekih drugih načina, a što će učiniti vaše objave vidljivijima ljudima koji vas možda ne prate.
Ako plasirate sadržaj za koji želite da bude „konzumiran“ od strane što većeg auditorijuma, u ovom slučaju korisnika, algoritam će vam pomoći svakako, ali vaše objave moraju da, najpre, imaju potencijal deljenja.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs