U prva tri meseca ove godine zaključeno je 58.920 finansijskih ugovora bez odlaska u banku, odnosno putem interneta. To je za 72,5 odsto više nego u istom periodu prethodne godine, pokazuju podaci Narodne banke Srbije.
Od pomenutog broja, 14.176 ugovora zaključeno je putem video-identifikacije korisnika – u slučaju da korisnik prvi put ugovara korišćenje usluga banke, pri čemu je broj ugovora zaključen ovim putem porastao za 184,2 odsto u odnosu na prvo tromesečje 2023. godine.
Preostali ugovori zaključeni su elektronskim putem (44.744) i to su slučajevi kada korisnik već ima zaključen poslovni odnos s bankom i želi da ugovori korišćenje dodatnih usluga. Ova kategorija je takođe u porastu, sa zabeleženim rastom od 53,4 odsto u odnosu na isti period prethodne godine.
Posmatrano po vrsti finansijskog proizvoda, građani su za sve dostupne finansijske proizvode u većoj meri koristili mogućnost ugovaranja na daljinu u prvom tromesečju 2024. godine u odnosu na isto tromesečje 2023. godine.
Prema podacima Narodne banke otvoreno je za 245 odsto (10.443 u odnosu na 3.025) više tekućih računa, štednje po viđenju / oročene štednje za 105 odsto (6.519 u odnosu na 3.187), dozvoljenog prekoračenja računa za 97 odsto (13.819 u odnosu na 7.018), gotovinskih kredita za 34 odsto (22.860 u odnosu na 17.023) i ostalih usluga za 35 odsto (5.279 u odnosu na 3.905).
Narodna banka Srbije proslavila 140 godina postojanja, otvoren i Centar za posetioce