Nova istraživanja pokazuju da spominjanje veštačke inteligencije (AI) u marketinškim kampanjama može odbiti potrošače, što ukazuje na rastuće nepoverenje prema ovoj tehnologiji. Studija, objavljena u Journal of Hospitality Marketing & Management, otkrila je da proizvodi koji su reklamirani sa „veštačkom inteligencijom“ u fokusu nailaze na otpor među potrošačima.
Istraživači su anketirali 1.000 ljudi i otkrili da proizvodi opisani kao „podržani AI-jem“ imaju manju verovatnoću da budu kupljeni.
„Pominjanje AI smanjuje emocionalno poverenje, što smanjuje nameru kupovine… Emocionalno poverenje je ključni faktor u percepciji potrošača o AI proizvodima”, rekao je Mesut Čiček, asistent profesora marketinga na Državnom univerzitetu u Vašingtonu i glavni autor studije, o kojoj piše Futurism.
U jednom eksperimentu, ispitanici su bili manje skloni da kupe pametni televizor kada je u opisu navedena veštačka inteligencija.
Suprotno tome, kada taj termin nije bio uključen, isti proizvod je bio mnogo popularniji. Ovaj efekat je bio još izraženiji kod skupih i visokorizičnih proizvoda, kao što su elektronika i medicinski uređaji.
Čiček je naglasio da su rezultati bili dosledni u osam različitih kategorija proizvoda i usluga, što ukazuje na široko rasprostranjeno nepoverenje prema AI.
„Marketing stručnjaci bi trebalo pažljivo da razmisle o načinu na koji predstavljaju AI u svojim proizvodima i razviju strategije za povećanje emocionalnog poverenja… Naglašavanje AI nije uvek korisno, posebno kod visokorizičnih proizvoda. Fokusirajte se na opisivanje funkcija i prednosti, a ne na AI popularne žargone“, savetovao je Čiček.
Ovaj rastući skepticizam prema veštačkoj inteligenciji deo je šireg trenda koji ukazuje na smanjenje entuzijazma i preuveličanih očekivanja vezanih za generativnu AI tehnologiju. Prema istraživanju Gartnera, promocija AI je dostigla vrhunac, ali sada se suočava sa realnošću nesavršenosti i visokih troškova.