Stari savski most biće zatvoren početkom novembra za železnički saobraćaj kada će krenuti radovi na njemu, izjavio je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, prenosi Beoinfo.
Takođe, prema njegovim rečima, kreću radovi i na tunelu ispod Ekonomskog fakulteta za koji je potrebno oko godinu dana da se izmeste instalacije i tada će doći „krtica” koja, kad krene da kopa „neće stajati dok ne iskopa prvo jednu pa drugu cev“.
„Procena je da će za tri i po godine biti gotov tunel dok će most biti gotov za dve godine. Mislim da će to biti najveći saobraćajni projekat u našem gradu. Zajedno sa novim mostom za koji sam predložio da se zove ‘Novi srpski most’ napravićemo i pet kružnih tokova, proširiti bulevare i napraviti potpuno nove pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane. Kada se pređe na drugu stranu moći će da se bira da li će se ići Karađorđevom ulicom ka Kalemegdanu ili Gazeli ili će se ‘uranjati ispod zemlje’ i posle dva kilometra izaći u Bulevar Despota Stefana. Time ćemo spojiti dva saobraćajno najudaljenija dela grada, značajno smanjiti zagađenje i gužve u centru grada“, rekao je Šapić gostujući u emisiji OKO na RTS-u.
On je ponovio de će Novi most imati po dve trake u svakom pravcu i tramvajske šine po sredini kao i biciklističku i pešačku stazu sa strane.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić nedavno je izjavio da će to Ministarstvo izdati dozvolu za rušenje Starog savskog mosta u Beogradu i izgradnju novog kada budu ispunjeni svi zakonski uslovi, odnosno kada tom Ministarstvu bude predata sva dokumentacija.
Vesić je novinarima rekao da od Ministarstva ne zavisi kada će do uklanjanja mosta doći, kao i da pre toga Grad Beograd mora da uradi pripremu izmeštanja saobraćaja.
„Kada nam se budu obratili i kada sve bude spremno, mi ćemo dozvolu izdati, ali ne mogu da kažem kada će početi izmeštanje, jer to nije odluka koja se donosi u samom Ministarstvu“, rekao je on, odgovarajući na pitanje da li bi do uklanjanja mosta moglo da dođe u novembru kako je ranije najavljeno.
Dodao je da je izdavanje dozvola za rekonstrukciju, izgradnju i uklanjanje u nadležnosti Ministarstva na čijem je čelu, zbog raspona mosta, kao i jer je u pitanju međugradska reka.
Podsetimo, Skupština Srbije je krajem 2022. godine potvrdila Ugovor o kreditu u iznosu do 79,92 miliona evra za finansiranje uklanjanja starog mosta na Savi i izgradnju novog čeličnog lučnog mosta.
Ugovor o kreditu je potpisan sa BNP PARIBAS, a kredit je osiguran kod „China Export & Credit Insurance Corporation“.
Kao izvođač radova u ovom ugovoru je navedena kompanija PowerChina International Group Limited.
U avgustu 2023. godine, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda je firmama CPM Consulting i Louis Berger dodelila ugovor za usluge FIDIC inženjera i nadzor nad izgradnjom novog mosta preko Save, koji će se nalaziti na mestu Starog savskog mosta.
Vrednost ugovora koji je dodeljen tim firmama je 142,3 milion dinara (bez PDV-a).
Vec sada je kolaps u gradu.Do novog mosta ko ziv ko mrtav. Sve su nam unistili gradski i prigradski prevoz.
Srbijo ides u sunovrat.