Svet

04.05.2017. 10:21

SEEbiz

Autor: Nova Ekonomija

Prihodi Facebook-a skočili za 49 odsto u prva tri meseca ove godine

Svet

04.05.2017. 10:21

Facebook je u prvom tromesečju ostvario prihode od 8,03 milijarde dolara, 49 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, a premda je i dobit snažno porasla, cena deonice najveće svetske društvene mreže znatno je pala.

Prema u sredu objavljenom poslovnom izveštaju, čista dobit Facebooka dosegla je u proteklom kvartalu 3,06 milijardi dolara, što je 76,6 posto više nego godinu dana ranije.

Prihodi od oglašavanja porasli su za više od 50 posto, na 7,86 milijardi dolara. Pritom prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima čine oko 85 posto ukupnih prihoda Facebooka, dok su pre godinu dana činili 82 posto ukupnih prihoda.

Oglašivači preusmeravaju novac iz televizijskog u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Facebook je jedna od firmi koja od toga ima najviše koristi, premda je na mobilnom video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snapchata i YouTubea, koji takođe svakodnevno privlače milione posetilaca.

Prema procenama analitičke firme eMarketer, Facebook bi ove godine od mobilnog oglašavanja mogao ostvariti prihode od oko 31,9 milijardi dolara, što bi bilo 42 posto više nego lani.

Pritom bi udeo te društvene mreže na svetskom tržištu mobilnog oglašavanja trebao dosegnuti 22,6 posto, a predvodi Alphabetov Google s udelom od 35 posto, procenjuje eMarketer.

Prema podacima iz poslovnog izveštaja, Facebook je na kraju prvog tromeseča imao 1,94 milijarde aktivnih mesečnih korisnika širom sveta, što je 17 posto više nego godinu dana pre.

Dnevno je, pak, tu društvenu mrežu koristilo 1,28 milijardi korisnika, što je 18 posto više nego godinu dana pre.

U izveštaju se navodi i da oko 70 milijona preduzeća u svetu sada ima svoju stranicu na Facebooku, koja se smatra ključnom za predstavljanje malih i srednjih preduzeća, pri čemu ta društvena mreža sada ima više od 5 miliona aktivnih mesečnih oglašivača, dok ih je na kraju 2015. godine bilo 2,5 miliona.

„Ovo je dobar početak 2017.“, poručio je u saopštenju osnivač i izvršni direktor Facebooka Mark Zakerberg.

Premda su poslovni rezultati bolji nego što su analitičari očekivali, cena deonice Facebooka pala je u sredu u produženom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta za više od 2 posto, skliznuvši s rekordne visine od 153 dolara, dosegnute dan pre.

Posledica je zabrinutosti ulagača jer je kompanija ponovno poručila da će se rast prihoda ove godine verojatno značajno usporiti zbog ograničenog broja oglasa koje Facebook može prikazati korisnicima a da ih ne odvrati od korišćenja mreže.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.