Srbija

27.09.2024. 14:27

Autor: Mateja Agatonovic

U Beogradu otvorena nova glavna autobuska stanica, prvi polasci u nedelju

Beograd, 27.09.2024. – U Beogradu je danas otvorena nova autobuska stanica, u novobeogradskom Bloku 42 gde je nekada bila „Buvlja pijaca“, a u nedelju, 29. septembra bice prvi polasci. (BETAPHOTO/MILAN ILIC)

Srbija

27.09.2024. 14:27

U Beogradu je danas otvorena nova autobuska stanica, u novobeogradskom Bloku 42 gde je nekada bila „Buvlja pijaca“, a u nedelju, 29. septembra biće prvi polasci.

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić kazao je na otvaranju autobuske stanice da je ta investicija vredna 17 miliona evra.

Najavio je da će biti raspisan tender za izradu velike stanične zgrade i da će se paralelno graditi i železnička zgrada, a izgradnja oba objekta trebalo bi da bude završena do kraja 2027. godine.

Dodao je da očekuje da će kroz par dana biti zatvorena stara autobuska stanica.

„Sređujemo onaj deo grada, park i garažu, i spajamo ulicu Karadjorđevu sa Savskom. Sa preduzećem Beograd na vodi dogovorili smo saobraćajna rešenja, jer moramo da sredimo da grad bude tranzitno prometniji“, rekao je Šapić.

Autobus za Ljubljanu biće poslednji koji će krenuti sa starog BAS-a

Prema njegovim rečima, sad su se stvorili uslovi za zatvaranje starog Savskog mosta, a da će novi most biti završen do 2027. godine.

Na pitanje zašto se žurilo sa preseljenjem autobuske stanice, ako još nije završena stanična zgrada, gradonačelnik je naveo da je postojeća stanica bila „neuslovna“, dodavši da je preseljenja bilo nužno i zbog početka gradnje novog na mestu starog Savskog mosta, kao i tunela u nastavku, „a najmanje zbog Beograda na vodi“.

Šapić je naglasio i da je Grad Beograd svoj deo finansiranja nove autobuske stanice završio kada je dao zemljište na kojoj će se ona nalaziti.

On je objasnio i da je BAS bio dužan da izgradi stanicu, ali se zbog problema u toj kompaniji stalo sa radovima, jer nisu imali novca da nastave realizaciju, što je rešeno kada je pre dve godine Vlada Srbije BAS-u dala kredit kako bi mogao da završi stanicu, odnosno ispuni ugovornu obavezu koju je imao.

„Ukupna investicija je oko 17 miliona evra“, kazao je on i dodao da staničnu zgradu finasira Vlada Srbije.

Šapić je istakao da će, pored Lisabonske autobuske stanice, nova stanica u Beogradu po karakteristikama, kapacitetima i načinu na koji će funkcionisati, biti jedna od najmodernijih u Evropi.

On je objasnio da je izmeštanjem BAS-a na Novi Beograd napravljena reorganizacija u trasama pojedinih prigradskih linija i najavio da će svi detalji o tome građeni moće da vide u medijima.

Gradonačelnik Beograda očekuje da će veliko autobusko stajalište Jug, u blizini Autokomande, za koji je projekat urađen, biti završeno „za koji mesec“.

Šapić je naveo i da u toku jeseni očekuje i izvođača za izgradnju Bulevara patrijarha Pavla, nakon što se završi žalbeni postupak na raspisani tender.

„Radovi na tom bulevaru, ukoliko počnu krajem jeseni, trebalo bi da budu gotovi do kraja sledeće godine“, rekao je on i dodao da se deo Bulevara Živojina Mišića proširuje na četiri trake, ulica Teodora Drajzera na tri, a intenzivno se radi i na početku gradnje tunela ispod Senjaka.

Generalni direktor BAS-a Boban Kovačević je kazao da do nove autobuske stanice prevozom može da se dođe iz ulice Jurija Gagarina na uslovan parking koji je za dolazne perone, a iz ulice Marka Hristića je ulaz na perone za polaske.

„Prodaja karata biće moguća ne samo na šalterima, već i na automatima koji su raspoređeni u staničnoj zradi i na peronima“, kazao je on.

Dodao je da će karte moći da se kupe i onlajn na www.bas.rs.

„Stanica ima taktilne staze, table za slepe i slabovide, što je pomak u odnosu na staru lokaciju“, rekao je Kovačević.

Do završetka radova na staničnoj zgradi putnici će koristiti privremeni objekat sa osnovnim sadržajima – aneks od 1.200 metara kvadratnih koji je osposobljen za nesmetano funkcionisanje stanice.

Do nove autobuske stanice može se doći tramvajima 7, 9, 11 i 13 koji staju kod nje i autobuskim linijama 85, 89, 94, 95, 600, E6, kao i autobusima 60, 60L, 67, 93 i EKO1.

Kako je ranije objavljeno, tokom radova početih 2017. godine, u Bloku 42 je izgrađen stanični plato sa 65 perona – 12 dolaznih, 53 odlazna i parking sa 186 mesta od kojih je 89 namenjeno putnicima u dolasku, a 97 mesta je za putnike u odlasku.

Rezervisano je osam polaznih perona za prigradski saobraćaj, 22 za međugradski, 14 za međunarodni i devet za vanlinijski – turistički saobraćaj.

Izgrađeni su taksi stanica s 25 mesta i pripremni parking za autobuse sa 80 mesta.

U staničnoj zgradi nalaziće se i šalter za prodaju karata, mesto gde će putnici moći da kupe osveženje ili nešto pojedu, a biće i lokala za iznajmljivanje.

Građanima će na raspolaganju biti bankomat, menjačnica, pošta, trafika i ambulanta, a stanična zgrada biće pokrivena besplatnim vaj-faj sistemom.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.