Vesti iz izdanja

01.10.2024. 05:15

SBB

Autor: Nova ekonomija

STVARAMO PODSTICAJNO OKRUŽENJE ZA SVE ZAPOSLENE

INTERVJU: Miroslav Janičić, direktor za ljudske resurse SBB-a

Foto: SBB
Trudimo se da kroz unapređenje uslova rada i različite programe edukacije, kompaniju jasno pozicioniramo na tržištu i nametnemo se kao atraktivan poslodavac i prvi izbor onima koji traže posao, a da istovremeno motivišemo i zadržimo koleginice i kolege koji su godinama sa nama

NE logo za pitanje u intervjuuKako ocenjujete trenutne trendove na tržištu rada, posebno u svetlu migratornih kretanja i nedostatka potrebnog broja zaposlenih?

Tržište rada je postalo veoma dinamično u poslednjih nekoliko godina i potrebno ga je sagledati iz više uglova. Širi kontekst je da društvo pati od senilizacije, depopulacije i tzv. bele kuge. Naši radno sposobni građani napuštaju zemlju i to u najboljem životnom dobu. Svedoci smo toga da su na primer, Nemačka i Austrija olakšale procedure za dobijanje radnih viza za Zapadni Balkan i sve veći broj naših ljudi se prijavljuje za rad u tim zemljama.

Imajući u vidu sve navedeno, jasno je da SBB, ali i ostali poslodavci i to ne samo u privatnom nego i u javnom sektoru, imaju velikih izazova kada je reč o privlačenju i zadržavanju dovoljnog broja zaposlenih. Tu su i očekivanja zaposlenih koja znaju biti visoka i povremeno neutemeljena, što je prevashodno kreirano „balonom” nerealno visokih zarada i nivoa beneficija koje su u jednom trenutku stvorile određene IT kompanije, ali se sada taj proces svodi na realniju meru.

NE logo za pitanje u intervjuu Kako se SBB kao kompanija bori sa ovakvim izazovima?

Kada smo se suočili sa deficitom zaposlenih u Kontakt centru u Beogradu, odlučili smo da deo našeg Kontakt centra premestimo u Kragujevac, tako da sada, tri godine kasnije, imamo preko 150 zaposlenih samo u tom organizacionom delu, a ukupno 250 zaposlenih u Kragujevcu. Na taj način smo prevazišli izazov nedostatka potrebnog broja zaposlenih, a sa druge strane, pružili smo priliku ljudima u Kragujevcu da započnu svoju profesionalnu karijeru kod nas i dalje napreduju u organizaciji.

Trudimo se da kroz unapređenje uslova rada i različite programe edukacije, kompaniju jasno pozicioniramo na tržištu i nametnemo se kao atraktivan poslodavac i prvi izbor onima koji traže posao, a da istovremeno motivišemo i zadržimo koleginice i kolege koji su godinama sa nama.

NE logo za pitanje u intervjuu Kako posmatrate sistem obrazovanja u zemlji i da li su srednjoškolci i studenti adekvatno pripremljeni za izazove koji ih čekaju na prvim poslovima?

Degradacija visokog obrazovanja je opšteprisutna godinama unazad, odnosno više od tri decenije i to nam je stvorilo ogromne probleme kao društvu. Posledice takvog trenda su višestruke, od neutemeljenih očekivanja mladih ljudi da će samo na osnovu fakultetske diplome imati brzo zaposlenje u struci, visoke zarade i interesantne poslove, do toga da sve manji broj dece želi da upisuje srednje stručne škole uprkos činjenici da je za mnoga zanimanja tih profila potražnja mnogo veća od ponude, što u praksi znači brzo zaposlenje i solidnu zaradu, čak i na samom početku karijere.

Naglasio bih da je potreba za STEM obrazovanjem izuzetno važna (science, technology, engineering, mathematics), a mi smo kao SBB bili jedni od pionira u zemlji u toj oblasti. STEM nije samo formalno obrazovanje koje objedinjuje nauku, tehnologiju, inženjering i matematiku, već uči mlade da razvijaju način razmišljanja koji je usmeren na znanja i veštine potrebne za rešavanje problema, smislenu i analitičku upotrebu informacija i kvalitetan proces donošenja odluka. Broj STEM zanimanja će samo da raste, kako kod nas tako i globalno, pa je jasno koliku će prednost imati zaposleni koji poseduje ta znanja.

NE logo za pitanje u intervjuu Kako vi kao SBB pristupate budućim kadrovima, srednjoškolcima i studentima i koliko su prakse važan deo strategije zapošljavanja u SBB-u?

Pre svega pokušavamo da se neposredno približimo što većem broju studenata i srednjoškolaca u celoj zemlji i predstavimo kompaniju, kao i prednosti rada u SBB-u kojih je zaista mnogo. SBB je tehnološki lider na telekomunikacionom tržištu u regionu i iskra iz koje je nastala United grupa, vodeća telekomunikaciona i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi. Imamo blisku saradnju sa nekoliko fakulteta u Beogradu i svake godine, tradicionalno, organizujemo prakse za njihove studente, a naše potencijalne nove zaposlene.

Trudimo se da sadržaj prakse bude vrlo praktičan i koristan, na način da mladi zaista dobiju dragocena iskustva za svoje dalje profesionalno usmeravanje. Za đake srednjih tehničkih škola organizujemo prakse u Kragujevcu, Novom Sadu i Beogradu, a do kraja ove godine obuhvatićemo i srednje tehničke škole u Nišu. Nakon prakse, one najbolje koji su zainteresovani da rade kod nas i zapošljavamo u SBB-u. Odazvali smo se i pozivu Privredne komore Srbije da se uključimo u program dualnog obrazovanja u želji da učenicima srednjih škola omogućimo da spoje teoriju i praksu i steknu praktična iskustva već tokom školovanja.

Među prvima u zemlji smo u saradnji sa tri osnovne škole u Beogradu počeli da obeležavamo Međunarodni dan devojčica u IKT-u, koji više od dve decenije promoviše Međunarodna telekomunikaciona unija. SBB je poslodavac koji nudi prilično jedinstven skup vrednosti na tržištu rada u zemlji – od najmodernijih tehnologija, preko mogućnosti stalnog ličnog rasta i razvoja tokom zaposlenja, posebne brige prema društvu i zaštiti životne sredine kroz SBB fondaciju, sportskih i volonterskih aktivnosti i mnogo toga drugog.

BROJ STEM ZANIMANJA ĆE SAMO DA RASTE; KAKO KOD NAS TAKO I GLOBALNO, PA JE JASNO KOLIKU ĆE PREDNOST IMATI ZAPOSLENI KOJI POSEDUJE TA ZNANJA
NE logo za pitanje u intervjuu Na koji način SBB neguje talente u svojoj organizaciji i motiviše ih da ostanu u kompaniji?
Mi smo ove godine uveli strukturirani program „SBB talenti” koji obuhvata 15 mladih, talentovanih ljudi koji su u kompaniji najmanje dve godine i tokom 12 meseci oni prolaze kroz zajedničke obuke tzv. mekih veština, a svako od njih će imati mogućnost da, po sopstvenom izboru, pohađa i profesionalnu edukaciju u cilju daljeg ličnog usavršavanja. Sa druge strane, oni na sebe preuzimaju obavezu da ostanu na radu u kompaniji određeno vreme i verujemo da je to fer za obe strane.
Šire posmatrano, nastojimo da stvorimo podsticajno okruženje za sve zaposlene u kom će moći da preuzmu odgovornost za sopstveni rast i razvoj i time sebe učine atraktivnim na tržištu rada. Takvo okruženje podrazumeva dostupnost širokog spektra obuka i edukacija iz najrazličitijih sfera. Nama godišnje, u proseku, oko 400 zaposlenih prođe kroz razne vidove obuka.
Pored prethodno navedenih programa, trudimo se da slušamo organizaciju i zato svake godine sprovodimo anketu o zadovoljstvu zaposlenih, eNPS anketu, gde dobijamo korisne informacije o različitim aspektima radnog okruženja. Na osnovu prikupljenih podataka razgovaramo sa zaposlenima, zajedno kreiramo plan mera i kroz realizaciju istih radimo na daljem unapređenju kvaliteta rada i radnog okruženja što vodi ka većem zadovoljstvu i boljim performansama.
SBB posluje u takvoj industriji da smo veoma svesni činjenice da bez zadovoljnih zaposlenih nema zadovoljnih korisnika i to je temelj našeg poslovanja. Upravo naši korisnici to i potvrđuju, kroz nezavisna istraživanja koja su pokazala da su SBB korisnici daleko najzadovoljniji u telekomunikacionoj industriji u zemlji. Naših 1.600 zaposlenih su naši najbolji ambasadori i verujemo da je reč „od usta do usta” ili od aplikacije do aplikacije u današnje vreme, najbolja moguća preporuka ne samo za naše korisnike, već i za zaposlene.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.