Trudimo se da kroz unapređenje uslova rada i različite programe edukacije, kompaniju jasno pozicioniramo na tržištu i nametnemo se kao atraktivan poslodavac i prvi izbor onima koji traže posao, a da istovremeno motivišemo i zadržimo koleginice i kolege koji su godinama sa nama
Kako ocenjujete trenutne trendove na tržištu rada, posebno u svetlu migratornih kretanja i nedostatka potrebnog broja zaposlenih?
Tržište rada je postalo veoma dinamično u poslednjih nekoliko godina i potrebno ga je sagledati iz više uglova. Širi kontekst je da društvo pati od senilizacije, depopulacije i tzv. bele kuge. Naši radno sposobni građani napuštaju zemlju i to u najboljem životnom dobu. Svedoci smo toga da su na primer, Nemačka i Austrija olakšale procedure za dobijanje radnih viza za Zapadni Balkan i sve veći broj naših ljudi se prijavljuje za rad u tim zemljama.
Imajući u vidu sve navedeno, jasno je da SBB, ali i ostali poslodavci i to ne samo u privatnom nego i u javnom sektoru, imaju velikih izazova kada je reč o privlačenju i zadržavanju dovoljnog broja zaposlenih. Tu su i očekivanja zaposlenih koja znaju biti visoka i povremeno neutemeljena, što je prevashodno kreirano „balonom” nerealno visokih zarada i nivoa beneficija koje su u jednom trenutku stvorile određene IT kompanije, ali se sada taj proces svodi na realniju meru.
Kako se SBB kao kompanija bori sa ovakvim izazovima?
Kada smo se suočili sa deficitom zaposlenih u Kontakt centru u Beogradu, odlučili smo da deo našeg Kontakt centra premestimo u Kragujevac, tako da sada, tri godine kasnije, imamo preko 150 zaposlenih samo u tom organizacionom delu, a ukupno 250 zaposlenih u Kragujevcu. Na taj način smo prevazišli izazov nedostatka potrebnog broja zaposlenih, a sa druge strane, pružili smo priliku ljudima u Kragujevcu da započnu svoju profesionalnu karijeru kod nas i dalje napreduju u organizaciji.
Trudimo se da kroz unapređenje uslova rada i različite programe edukacije, kompaniju jasno pozicioniramo na tržištu i nametnemo se kao atraktivan poslodavac i prvi izbor onima koji traže posao, a da istovremeno motivišemo i zadržimo koleginice i kolege koji su godinama sa nama.
Kako posmatrate sistem obrazovanja u zemlji i da li su srednjoškolci i studenti adekvatno pripremljeni za izazove koji ih čekaju na prvim poslovima?
Degradacija visokog obrazovanja je opšteprisutna godinama unazad, odnosno više od tri decenije i to nam je stvorilo ogromne probleme kao društvu. Posledice takvog trenda su višestruke, od neutemeljenih očekivanja mladih ljudi da će samo na osnovu fakultetske diplome imati brzo zaposlenje u struci, visoke zarade i interesantne poslove, do toga da sve manji broj dece želi da upisuje srednje stručne škole uprkos činjenici da je za mnoga zanimanja tih profila potražnja mnogo veća od ponude, što u praksi znači brzo zaposlenje i solidnu zaradu, čak i na samom početku karijere.
Naglasio bih da je potreba za STEM obrazovanjem izuzetno važna (science, technology, engineering, mathematics), a mi smo kao SBB bili jedni od pionira u zemlji u toj oblasti. STEM nije samo formalno obrazovanje koje objedinjuje nauku, tehnologiju, inženjering i matematiku, već uči mlade da razvijaju način razmišljanja koji je usmeren na znanja i veštine potrebne za rešavanje problema, smislenu i analitičku upotrebu informacija i kvalitetan proces donošenja odluka. Broj STEM zanimanja će samo da raste, kako kod nas tako i globalno, pa je jasno koliku će prednost imati zaposleni koji poseduje ta znanja.
Kako vi kao SBB pristupate budućim kadrovima, srednjoškolcima i studentima i koliko su prakse važan deo strategije zapošljavanja u SBB-u?
Pre svega pokušavamo da se neposredno približimo što većem broju studenata i srednjoškolaca u celoj zemlji i predstavimo kompaniju, kao i prednosti rada u SBB-u kojih je zaista mnogo. SBB je tehnološki lider na telekomunikacionom tržištu u regionu i iskra iz koje je nastala United grupa, vodeća telekomunikaciona i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi. Imamo blisku saradnju sa nekoliko fakulteta u Beogradu i svake godine, tradicionalno, organizujemo prakse za njihove studente, a naše potencijalne nove zaposlene.
Trudimo se da sadržaj prakse bude vrlo praktičan i koristan, na način da mladi zaista dobiju dragocena iskustva za svoje dalje profesionalno usmeravanje. Za đake srednjih tehničkih škola organizujemo prakse u Kragujevcu, Novom Sadu i Beogradu, a do kraja ove godine obuhvatićemo i srednje tehničke škole u Nišu. Nakon prakse, one najbolje koji su zainteresovani da rade kod nas i zapošljavamo u SBB-u. Odazvali smo se i pozivu Privredne komore Srbije da se uključimo u program dualnog obrazovanja u želji da učenicima srednjih škola omogućimo da spoje teoriju i praksu i steknu praktična iskustva već tokom školovanja.
Među prvima u zemlji smo u saradnji sa tri osnovne škole u Beogradu počeli da obeležavamo Međunarodni dan devojčica u IKT-u, koji više od dve decenije promoviše Međunarodna telekomunikaciona unija. SBB je poslodavac koji nudi prilično jedinstven skup vrednosti na tržištu rada u zemlji – od najmodernijih tehnologija, preko mogućnosti stalnog ličnog rasta i razvoja tokom zaposlenja, posebne brige prema društvu i zaštiti životne sredine kroz SBB fondaciju, sportskih i volonterskih aktivnosti i mnogo toga drugog.
BROJ STEM ZANIMANJA ĆE SAMO DA RASTE; KAKO KOD NAS TAKO I GLOBALNO, PA JE JASNO KOLIKU ĆE PREDNOST IMATI ZAPOSLENI KOJI POSEDUJE TA ZNANJA
Na koji način SBB neguje talente u svojoj organizaciji i motiviše ih da ostanu u kompaniji?
Mi smo ove godine uveli strukturirani program „SBB talenti” koji obuhvata 15 mladih, talentovanih ljudi koji su u kompaniji najmanje dve godine i tokom 12 meseci oni prolaze kroz zajedničke obuke tzv. mekih veština, a svako od njih će imati mogućnost da, po sopstvenom izboru, pohađa i profesionalnu edukaciju u cilju daljeg ličnog usavršavanja. Sa druge strane, oni na sebe preuzimaju obavezu da ostanu na radu u kompaniji određeno vreme i verujemo da je to fer za obe strane.
Šire posmatrano, nastojimo da stvorimo podsticajno okruženje za sve zaposlene u kom će moći da preuzmu odgovornost za sopstveni rast i razvoj i time sebe učine atraktivnim na tržištu rada. Takvo okruženje podrazumeva dostupnost širokog spektra obuka i edukacija iz najrazličitijih sfera. Nama godišnje, u proseku, oko 400 zaposlenih prođe kroz razne vidove obuka.
Pored prethodno navedenih programa, trudimo se da slušamo organizaciju i zato svake godine sprovodimo anketu o zadovoljstvu zaposlenih, eNPS anketu, gde dobijamo korisne informacije o različitim aspektima radnog okruženja. Na osnovu prikupljenih podataka razgovaramo sa zaposlenima, zajedno kreiramo plan mera i kroz realizaciju istih radimo na daljem unapređenju kvaliteta rada i radnog okruženja što vodi ka većem zadovoljstvu i boljim performansama.
SBB posluje u takvoj industriji da smo veoma svesni činjenice da bez zadovoljnih zaposlenih nema zadovoljnih korisnika i to je temelj našeg poslovanja. Upravo naši korisnici to i potvrđuju, kroz nezavisna istraživanja koja su pokazala da su SBB korisnici daleko najzadovoljniji u telekomunikacionoj industriji u zemlji. Naših 1.600 zaposlenih su naši najbolji ambasadori i verujemo da je reč „od usta do usta” ili od aplikacije do aplikacije u današnje vreme, najbolja moguća preporuka ne samo za naše korisnike, već i za zaposlene.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kada ne znamo šta je istina i šta nije istina, kada ne znamo šta je dobro i šta je loše, šta je zlo i šta nije zlo, mi gubimo sistem vrednosti, a kada izgubimo sistem vrednosti, mi nemamo civilizaciju. Da bi...
Pored brojnih pitanja koje je nesreća na Železničkoj stanici otvorila, pre svega u građevinarstvu, u procedurama, lancu odlučivanja i odgovornosti, ponovo se otvara i još jedno pitanje - kako zapravo funkcio...
Neznanje je ključni faktor neuspeha, a drugi izvor problema jesu dva najčešća načina na koja se ulazi u biznis. Jedan je kada ljudi dođu iz korporativnog sveta, a drugi kada nemaju nikakvo korporativno iskus...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok