NE MOŽETE SE IGRATI CENAMA
„Najbolja cena“ je akcija napravljena tako da odgovara svima. Vladi Srbije donosi političke poene, velike trgovce ne pogađa previše, a siromašnim građanima daje mogućnost da tokom dva meseca, koliko će traja...
INTERVJU: Miroslav Janičić, direktor za ljudske resurse SBB-a
Kako ocenjujete trenutne trendove na tržištu rada, posebno u svetlu migratornih kretanja i nedostatka potrebnog broja zaposlenih?
Tržište rada je postalo veoma dinamično u poslednjih nekoliko godina i potrebno ga je sagledati iz više uglova. Širi kontekst je da društvo pati od senilizacije, depopulacije i tzv. bele kuge. Naši radno sposobni građani napuštaju zemlju i to u najboljem životnom dobu. Svedoci smo toga da su na primer, Nemačka i Austrija olakšale procedure za dobijanje radnih viza za Zapadni Balkan i sve veći broj naših ljudi se prijavljuje za rad u tim zemljama.
Imajući u vidu sve navedeno, jasno je da SBB, ali i ostali poslodavci i to ne samo u privatnom nego i u javnom sektoru, imaju velikih izazova kada je reč o privlačenju i zadržavanju dovoljnog broja zaposlenih. Tu su i očekivanja zaposlenih koja znaju biti visoka i povremeno neutemeljena, što je prevashodno kreirano „balonom” nerealno visokih zarada i nivoa beneficija koje su u jednom trenutku stvorile određene IT kompanije, ali se sada taj proces svodi na realniju meru.
Kako se SBB kao kompanija bori sa ovakvim izazovima?
Kada smo se suočili sa deficitom zaposlenih u Kontakt centru u Beogradu, odlučili smo da deo našeg Kontakt centra premestimo u Kragujevac, tako da sada, tri godine kasnije, imamo preko 150 zaposlenih samo u tom organizacionom delu, a ukupno 250 zaposlenih u Kragujevcu. Na taj način smo prevazišli izazov nedostatka potrebnog broja zaposlenih, a sa druge strane, pružili smo priliku ljudima u Kragujevcu da započnu svoju profesionalnu karijeru kod nas i dalje napreduju u organizaciji.
Trudimo se da kroz unapređenje uslova rada i različite programe edukacije, kompaniju jasno pozicioniramo na tržištu i nametnemo se kao atraktivan poslodavac i prvi izbor onima koji traže posao, a da istovremeno motivišemo i zadržimo koleginice i kolege koji su godinama sa nama.
Kako posmatrate sistem obrazovanja u zemlji i da li su srednjoškolci i studenti adekvatno pripremljeni za izazove koji ih čekaju na prvim poslovima?
Degradacija visokog obrazovanja je opšteprisutna godinama unazad, odnosno više od tri decenije i to nam je stvorilo ogromne probleme kao društvu. Posledice takvog trenda su višestruke, od neutemeljenih očekivanja mladih ljudi da će samo na osnovu fakultetske diplome imati brzo zaposlenje u struci, visoke zarade i interesantne poslove, do toga da sve manji broj dece želi da upisuje srednje stručne škole uprkos činjenici da je za mnoga zanimanja tih profila potražnja mnogo veća od ponude, što u praksi znači brzo zaposlenje i solidnu zaradu, čak i na samom početku karijere.
Naglasio bih da je potreba za STEM obrazovanjem izuzetno važna (science, technology, engineering, mathematics), a mi smo kao SBB bili jedni od pionira u zemlji u toj oblasti. STEM nije samo formalno obrazovanje koje objedinjuje nauku, tehnologiju, inženjering i matematiku, već uči mlade da razvijaju način razmišljanja koji je usmeren na znanja i veštine potrebne za rešavanje problema, smislenu i analitičku upotrebu informacija i kvalitetan proces donošenja odluka. Broj STEM zanimanja će samo da raste, kako kod nas tako i globalno, pa je jasno koliku će prednost imati zaposleni koji poseduje ta znanja.
Kako vi kao SBB pristupate budućim kadrovima, srednjoškolcima i studentima i koliko su prakse važan deo strategije zapošljavanja u SBB-u?
Pre svega pokušavamo da se neposredno približimo što većem broju studenata i srednjoškolaca u celoj zemlji i predstavimo kompaniju, kao i prednosti rada u SBB-u kojih je zaista mnogo. SBB je tehnološki lider na telekomunikacionom tržištu u regionu i iskra iz koje je nastala United grupa, vodeća telekomunikaciona i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi. Imamo blisku saradnju sa nekoliko fakulteta u Beogradu i svake godine, tradicionalno, organizujemo prakse za njihove studente, a naše potencijalne nove zaposlene.
Trudimo se da sadržaj prakse bude vrlo praktičan i koristan, na način da mladi zaista dobiju dragocena iskustva za svoje dalje profesionalno usmeravanje. Za đake srednjih tehničkih škola organizujemo prakse u Kragujevcu, Novom Sadu i Beogradu, a do kraja ove godine obuhvatićemo i srednje tehničke škole u Nišu. Nakon prakse, one najbolje koji su zainteresovani da rade kod nas i zapošljavamo u SBB-u. Odazvali smo se i pozivu Privredne komore Srbije da se uključimo u program dualnog obrazovanja u želji da učenicima srednjih škola omogućimo da spoje teoriju i praksu i steknu praktična iskustva već tokom školovanja.
Među prvima u zemlji smo u saradnji sa tri osnovne škole u Beogradu počeli da obeležavamo Međunarodni dan devojčica u IKT-u, koji više od dve decenije promoviše Međunarodna telekomunikaciona unija. SBB je poslodavac koji nudi prilično jedinstven skup vrednosti na tržištu rada u zemlji – od najmodernijih tehnologija, preko mogućnosti stalnog ličnog rasta i razvoja tokom zaposlenja, posebne brige prema društvu i zaštiti životne sredine kroz SBB fondaciju, sportskih i volonterskih aktivnosti i mnogo toga drugog.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
„Najbolja cena“ je akcija napravljena tako da odgovara svima. Vladi Srbije donosi političke poene, velike trgovce ne pogađa previše, a siromašnim građanima daje mogućnost da tokom dva meseca, koliko će traja...
U proteklih desetak godina država je određenim reformama znatno olakšala položaj preduzetnika i posebno preduzetnika paušalaca. Međutim, i pored primetnog napretka, postoji čitav niz problema koji dovode pau...
Mešanje države u određivanje cena generalno nije poželjno, to je antitržišna mera koja ne može da da velike rezultate, a može da nanese i određene štete. Mi ne znamo ko i na koji način odlučuje u p...
Održivost Vesti iz izdanja građevinarstvo
Od septembra ove godine, funkcionišemo po principu dualnog brenda, gde je wienerberger krovni brend svim proizvodnim brendovima, na globalnom tržištu ali i u Srbiji, što predstavlja prvi korak u pripremi dal...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE