Srbija

21.10.2024. 13:05

Company Wall Business

Autor: Nova ekonomija

Kako se vrši procena bonitetne izvrsnosti i zašto je važna?

Foto: Company Wall

Srbija

21.10.2024. 13:05

Najčešći savet koji ekonomski stručnjaci upućuju privrednim subjektima je da za poslovnu saradnju uvek biraju stabilne kompanije, koje poseduju sertifikat bonitetne izvrsnosti, jer to je jedan od faktora koji značajno utiče na dugoročni poslovni uspeh, smanjuje mogućnost ulaženja u rizična partnerstva što može rezultirati propašću kompanije, njene dobiti, reputacije i ugleda.

Sertifikat bonitetne izvrsnosti je uverenje koje se dodeljuje firmama koje zadovoljavaju stroge ekonomske i finansijske kriterijume. Bonitetna ocena se izračunava osnovu jasne metodologije i analize finansijskog izveštaja, i predstavlja svedočanstvo o poziciji na tržištu.

U savremenom poslovnom svetu važi ona da je samo informisani preduzetnik, snažan preduzetnik, jer neinformisanost kompanijama donosi ogroman stres zbog neizvesnosti i rizik od donošenja odluka samo na osnovu iskustva. Kako biste uspešno ublažili rizike u poslovanju, ključno je da pažljivo pratite i analizirate konkurenciju.

S druge strane iako su danas finansijski podaci dostupni svima, za njihovo prikupljanje potrebno je uložiti dosta resursa, a kao najvažniji moramo izdvojiti vreme, zatim znanje i veštine neophodne kako bi se ti podaci protumačili i iskoristili na pravi način. Relevantne i ažurirane informacije igraju veliku ulogu u uočavanju prilika za poslovni uspeh. Zato pre donošenja ključnih odluka, uvid u bonitetnu ocenu onih sa kojima sarađujete ili planirate da ostvarite saradnju, predstavlja ozbiljnu strategiju upravljanja rizikom.

Procena bonitetne izvrsnosti

Bonitet je zapravo pojam nastao od latinske reči bonitas/bonus, što u prevodu znači – dobar, vredan, kvalitetan, valjan, a ujedno predstavlja i skup osobina jednog subjekta. Posmatrajući bonitet sa užeg aspekta, on predstavlja kreditnu sposobnost i likvidnost preduzeća, dok sa šireg predstavlja sveukupnu poziciju koja se sastoji od organizacione, finansijske i kadrovske strukture, pozicije na tržištu, poslovne reputacije i perespektive, razvojnih programa i slično.

Najpouzdanija bonitetna kuća koja ujedno predstavlja i lidera u pružanju finansijskih podataka za kompanije koje posluju u Srbiji i zemljama u regionu je CompanyWall business. Njen tim ekonomskih stručnjaka na osnovu zvaničnih podataka radi evaluaciju boniteta kompanija.

Osnovni elementi pri utvrđivanju kreditne sposobnosti preduzeća su analiza stanja i kretanja prihoda i vertikalna i horizontalna struktura imovine i kapitala preduzeća pa se ocena boniteta često poistovećuje sa ocenom likvidnosti i kreditne sposobnosti preduzeća, ali bonitetne ocene predstavljaju skup standardizovanih podataka koji obuhvataju celokupno poslovanje privrednog subjekta.

Ocena boniteta se zasniva na oceni solventnosti i sastoji se od kvantitativnih informacija, a u proširenu ocenu boniteta spadaju: brzi test (quick test), Altmanov model i kredit – scoring. Takođe, ocena boniteta se zasniva i na oceni potencijala, u kojoj se polazi od analize završnih računa i korišćenjem prognoza se otkrivaju slabe i jake strane određene kompanije, koje su vidljive u njegovim završnim računima.

Ukidanje proizvoljnih procena, garant sigurnijeg poslovanja

 Osim što se vodi parametrima koje su ustanovile tri najveće bonitetne kuće na globalnom nivou, CompanyWall se bavi i svakodnevnom evaluacijom lokalnog tržišta u Srbiji, povlačenjem paralela sa ostalim balkanskim zemljama, procenom i razmatranjem novih i preispitivanjem postojećih poslovnih mogućnosti. Na osnovu tih i mnogih drugih rezultata koje dobija od finansijskih analitičara i ekonomista, određuju se kriterijumi na osnovu kojih se izrađuju finansijski izveštaji, bonitetne ocene i sertifikuju kompanije.

Dok većina bonitetnih kuća u Srbiji sertifikuje firme na osnovu opšte dostupnih parametara (npr. firma posluje duže od godinu dana bez dugova), tehnologija CompanyWall business omogućava precizno određivanje bonitetne ocene uz potpuno ukidanje proizvoljnih procena.

Bonitetne ocene privrednih subjekata dostupne na platformi CompanyWall Business, razvrstane su u bonitetne razrede, od najvišeg AAA – do najnižeg CCC, a izračunava ih tim stručnjaka na osnovu jasne metodologije i analize finansijskog izveštaja, čime se kompanijei tačno pozicioniraju na tržištu što klijentima ove bonitetne kuče pruža preciznu klasifikaciju i razdvaja pouzdane od nepouzdanih partnera.

U dodeli precizne ocene svojim klijentima, CompanyWall se rukovodi kriterijumima kao što su vremenski period koji je subjekt proveo u blokadi, poreska i druga dugovanja, glavna i sporedna delatnost i likvidnost, odnos prihoda u javnom i privatnom sektoru, kao i mnogim drugim. Na  taj način klijenti dobijaju preciznu ocenu i finansijski izveštaj na koji mogu da se oslone. Taj izveštaj predstavlja savršen portfolio koji se može koristiti u svim poslovnim prilikama.

Jednostavnom registracijom na portalu bonitetne kuće CompanyWall, koristi se pun potencijal platforme koja omogućava kompanijama da postignu više, ali i dobiju CompanyWall sertifikat bonitetne izvrsnosti koji predstavlja službeno priznanjekojim povećavaju svoj kredibilitet na tržištu, a klijentima i partnerima potvrđuju sigurnost poslovanja iz finansijskog i ekonomskog aspekta.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.