Veliki broj vozača autobusa Laste iz beogradskih prigradskih naselja odlučio je danas da obustavi rad pa su građani bili prinuđeni da čekaju autobuse drugih prevoznika – a za kolaps u saobraćaju sindikati okrivljuju gradonačelnika Beograda, Aleksandra Šapića.
Vozači Laste, kako saznaje agencija Beta, nisu hteli da voze jer tvrde da su autobusi neispravni, da nemaju zimske gume.
Danas su sindikati u Gradskom saobraćajnom preduzeću „Beograd“ ukazali da je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić odgovoran za kolaps u javnom prevozu i zatražili su da odustane od raskida ugovora sa Lastom o obavljanju prigradskog prevoza putnika na teritoriji opština Obrenovac, Mladenovac, Sopot, Surčin, Lazarevac, Barajevo i Grocka.
Skupština grada Beograda odlučivaće sutra predlogu jednostranog raskida ugovor sa prevoznicima Strela Obrenovac i Strela Ub, Lasta i Lastra, koji su u septembru prošle godine dobili posao prevoza putnika na prigradskim i lokalnim linijama – vredan 69,1 milijardu dinara, odnosno 589 miliona evra.
„Vozači preduzeća Lasta su u štrajku i ne obavljaju prevoz na prigradskim linijama, dok Strela Ub, Strela Obrenovac i Lastra redovno saobraćaju“, rekao je danas predstavnik konzorcijuma firmi koje su angažovane u javnom gradskom prevozu u Beogradu Miroslav Nikolić.
Gradskim odbornicima se predlaže da podrže jednostrani raskid ugovora uz obrazloženje da je „realizacijom Ugovora, od početka njegove primene do danas, privatni partner prekršio svoje obaveze iz javnog ugovora, odnosno da realizacija Ugovora nije opravdala potrebe javnog interesa, što se odražava na kvalitet i efikasnost obavljanja komunalne delatnosti javnog prigradskog i lokalnog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda“.
Kako sindikati ocenjuju, iza odluke o jednostranom raskidu ugovora krije se namera gradonačelnika Beograda da desetine linija prigradskog i lokalnog prevoza putnika ubuduće prepusti privatnom prevozniku „Strela“, što je danas dovelo do obustave rada zaposlenih u Lasti.
Članovi sindikata „Centar“, „Pravda“ „Sloga“ i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda podržavaju kolege u Lasti, koji se, kako su naveli u saopštenju, „legitimnim i poslednjim preostalim sredstvima bore za opstanak njihovog preduzeća, koje je je zbog lošeg rukovođenja i zanemarivanja od strane države kao osnivača, došlo u vrlo tešku situaciju“.
„Po sličnom principu po kojem je grad Beograd oduzeo desetine linija Gradskom saobraćajnom preduzeću i ustupio ih privatnim prevoznicima, tako gradonačelnik Beograda i v.d. sekretara Sekretarijata za javni prevoz na prečac donose odluku o jednostranom raskidu ugovora sa državnim prevoznikom Lasta“, ističe se u saopštenju četiri sindikata GSP-a.
Dodaje se da, „iako su zvanična opravdanja da je to u javnom interesu građana, odnosno korisnika prevoza, grad Beograd nije pokazao takvu zainteresovanost kada je u pitanju kršenje ugovornih obaveza od strane prevoznika C&LC Group, koji je imao brojne nepravilnosti i neizvršavanje ugovornih obaveza prema javnom ugovoru sa gradom Beogradom, a što su svi sgrađani koji koriste linije tog prevoznika svakodnevno imali prilike da vide, a naročito korisnici linije 511“.
„Tada grad Beograd nije ništa uradio kako bi raskinuo takav ugovor, šta više, taj prevoznik je postao nosilac novog konzorcijuma i dobio je znatno veći broj linija i učešća u javnom prevozu Beograda kroz privatni konzorcijum BG bus prevoz“, istakli su sindikati GSP-a.
Ukazli su da je „upadljivo da se gradonačelnik Beograda najviše bavio javnim prevozom prethodnih meseci i donosio brojne pogubne i štetne odluke po sve zaposlene u GSP-u, ali i po sistem javnog prevoza u Beogradu, zbog čega nažalost ispaštaju i korisnici javnog prevoza“, navodi se u saopštenju sindikata.