
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
U Srbiji je u toku 2024. godine prodato 27.862 nova automobila, pokazuju podaci Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Najprodavaniji brendovi su bili su Škoda, Tojota, Folksvagen, dok su najprodavaniji modeli bili Škoda Oktavia, Škoda Kamik i Tojota Jaris Kros.
U 2024. godini, tržište novih vozila u Srbiji zabeležilo je rast prodaje od 10 odsto, što predstavlja najbolji rezultat u poslednjih pet godina.
Da je ovaj napredak je pozitivan signal, posebno u svetlu globalnih izazova sa kojima se automobilska industrija suočava, pokazuju rezultati analize tržišta automobila i motocikala u Srbiji koju je uradila Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova.
Sa druge strane, domaće tržište će u narednom periodu imati zadatak da uskladi poslovanje sa globalnim trendovima ubrzane elektrifikacije i integracije naprednih tehnologija.
Prioritet za ekosistem biće da nastavi da deluje proaktivno na ovom polju, pre svega kroz destimulaciju uvoza vozila sa visokim emisijama i podsticanje uvođenja električnih modela.
Generalni sekretar Asocijacije Boris Ćorović rekao je da je od prodaje novih automobila dvostruko veći uvoz polovnih vozila sa motorima euro 3 i euro 4, koji su označeni kao najveći zagađivači u 2024. godini.
„Takav trend obesmišljava pozitivne efekte subvencija za kupovinu elektičnih i hibridnih vozila, i to je pitanje kome će Asocijacija posvetiti posebnu pažnju”, naglasio je on.
Pozitivnim rezultatima u Srbiji može da se pohvali tržište motocikala, skutera i ATV vozila.
Članica Upravnog odbora Asocijacije Jelena Janićijević istakla je da ovo tržište u Srbiji beleži rast više od 15 odsto, dostižući tržišta Slovenije i Hrvatske, sa perspektivom da u ovoj godini postane najdominantnije u regionu.
Ovaj napredak ukazuje na sve veću popularnost dvotočkaša i ATV vozila među domaćim potrošačima, što dodatno doprinosi razvoju celokupne auto-moto industrije u zemlji.
Govoreći o zajedničkim ciljevima, predsednica Asocijacije Aleksandra Đurđević je između ostalog istakla razvoj ljudskih resursa.
„Auto-industrija u Evropskoj uniji zapošljava čak 13,2 miliona ljudi, i to je čini značajnim stubom ekonomije. Kod nas, predstavništva velikih svetskih brendova i dilerske mreže zapošljavaju hiljade ljudi. Svi oni imaju pristup najnovijim tehnologijama, znanjima, mogućnost poseta centralama u inostranstvu, razmene primera dobre prakse i edukacije. Naš zadatak je da upoznamo mlade ljude i stručnjake sa ovim mogućnostima koje nude naše kompanije“, rekla je ona.
Navela je da je dobar primer za to rad u servisu.
„Danas ovaj posao podrazumeva perspektivnu profesiju u savremeno opremljenim okruženjima, rad sa inovativnim tehnologijama, robotizovanim rešenjima. Želimo da nastavimo da kroz različite programe poput Dualnog obrazovanja, podižemo vidljivost ovih profesija i mogućnosti koje one nude“, naveča je Đurđević.
Pravilnik kojim se olakšava registracija odltajmera stupio na snagu
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE