U Srbiji je u toku 2024. godine prodato 27.862 nova automobila, pokazuju podaci Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Najprodavaniji brendovi su bili su Škoda, Tojota, Folksvagen, dok su najprodavaniji modeli bili Škoda Oktavia, Škoda Kamik i Tojota Jaris Kros.
U 2024. godini, tržište novih vozila u Srbiji zabeležilo je rast prodaje od 10 odsto, što predstavlja najbolji rezultat u poslednjih pet godina.
Da je ovaj napredak je pozitivan signal, posebno u svetlu globalnih izazova sa kojima se automobilska industrija suočava, pokazuju rezultati analize tržišta automobila i motocikala u Srbiji koju je uradila Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova.
Sa druge strane, domaće tržište će u narednom periodu imati zadatak da uskladi poslovanje sa globalnim trendovima ubrzane elektrifikacije i integracije naprednih tehnologija.
Prioritet za ekosistem biće da nastavi da deluje proaktivno na ovom polju, pre svega kroz destimulaciju uvoza vozila sa visokim emisijama i podsticanje uvođenja električnih modela.
Generalni sekretar Asocijacije Boris Ćorović rekao je da je od prodaje novih automobila dvostruko veći uvoz polovnih vozila sa motorima euro 3 i euro 4, koji su označeni kao najveći zagađivači u 2024. godini.
„Takav trend obesmišljava pozitivne efekte subvencija za kupovinu elektičnih i hibridnih vozila, i to je pitanje kome će Asocijacija posvetiti posebnu pažnju”, naglasio je on.
Pozitivnim rezultatima u Srbiji može da se pohvali tržište motocikala, skutera i ATV vozila.
Članica Upravnog odbora Asocijacije Jelena Janićijević istakla je da ovo tržište u Srbiji beleži rast više od 15 odsto, dostižući tržišta Slovenije i Hrvatske, sa perspektivom da u ovoj godini postane najdominantnije u regionu.
Ovaj napredak ukazuje na sve veću popularnost dvotočkaša i ATV vozila među domaćim potrošačima, što dodatno doprinosi razvoju celokupne auto-moto industrije u zemlji.
Govoreći o zajedničkim ciljevima, predsednica Asocijacije Aleksandra Đurđević je između ostalog istakla razvoj ljudskih resursa.
„Auto-industrija u Evropskoj uniji zapošljava čak 13,2 miliona ljudi, i to je čini značajnim stubom ekonomije. Kod nas, predstavništva velikih svetskih brendova i dilerske mreže zapošljavaju hiljade ljudi. Svi oni imaju pristup najnovijim tehnologijama, znanjima, mogućnost poseta centralama u inostranstvu, razmene primera dobre prakse i edukacije. Naš zadatak je da upoznamo mlade ljude i stručnjake sa ovim mogućnostima koje nude naše kompanije“, rekla je ona.
Navela je da je dobar primer za to rad u servisu.
„Danas ovaj posao podrazumeva perspektivnu profesiju u savremeno opremljenim okruženjima, rad sa inovativnim tehnologijama, robotizovanim rešenjima. Želimo da nastavimo da kroz različite programe poput Dualnog obrazovanja, podižemo vidljivost ovih profesija i mogućnosti koje one nude“, naveča je Đurđević.
Pravilnik kojim se olakšava registracija odltajmera stupio na snagu