
Dizel pojeftinio za tri dinara po litru
Litar evrodizela u Srbiji danas od 15 sati do petka, 12. decembra u isto vreme, koštaće maksimalno 198 dinara, a benzina evropremijum BMB 181 dinar.Prethodna cena evrodizela iznosila je 201 dinar po litr...

BETA/BEOINFO
Kako su saopštili iz četiri sindikata GSP-a, juče je po peti put pomeren rok za podnošenje ponuda za kupovinu 130 zglobnih i 170 solo autobusa za potrebe GSP „Beograd“. Novi rokovi su 2. jun za solo autobuse, odnosno 3. jun za zglobne autobuse, a prema najnovijim saznanjima sindikalaca iz izvora u upravi grada, razlog za pomeranje roka ovog puta je pritisak predstavnika dve kineske firme ‒ Higer i Golden Drago“ sa kojima su predstavnici Grada Beograda direktno pregovarali i to kako bi ove firme ostvarile dominantan uticaj i potpuno eliminisali svaku drugu konkurenciju.
Sindikati navode da je vrednost ove javne nabavke 15 milijardi dinara za svih 300 autobusa i da se radi o tenderima izuzetno velike vrednosti i od strateškog značaja za budućnost GSP-a i javni prevoz u Beogradu.
“Poražavajuća je činjenica da se, prema željama jedne kineske firme, u sred tendera menja tehnička specifikacija za solo autobuse, tako da se opis traženog tipa autobusa prilagođava isključivo interesima proizvođača vozila, a ne u skladu sa tehničkim potrebama GSP-a i korisnika javnog prevoza u Beogradu,” stoji u saopštenju sindikata.
Nažalost, za mnoge tendere iz oblasti javnog prevoza u Beogradu je mesecima unapred poznat pobednik, tako da su javne nabavke samo formalnost i paravan za ozbiljne zloupotrebe i visoku korupciju, ali je ovo prvi put da se jedan ovako značajan tender velike vrednosti odlaže čak pet puta, a da se uslovi menjaju u sred postupka uz krajnje neuverljiva i neutemeljena obrazloženja, navode sindikalci.
Kako objašnjavaju, kineski proizvođači autobusa nisu mogli da obezbede finansiranje putem operativnog lizinga kako je to prvobitno predviđeno, te tražili su prolongiranje tendera i uticali da se promeni način finansiranja nabavke novih vozila i to putem kredita.
Ukoliko bi se ostvarile namere da se na tenderu pojavi samo proizvođač iz Kine uz eliminisanje konkurencije i mogućnost da u nadmetanju učestvuju i renomirani proizvođači svetski poznatih brendova autobusa, jedini dobitnici iz tog posla bi bili oni koji su onemogućili svaku drugu konkurenciju, a krajnji gubitnici zaposleni u GSP „Beograd“ i svi građani Beograda koji finansiraju rad ovog najvećeg gradskog preduzeća, objašnjavaju iz sindikata.
“Ovim putem pozivamo nadležno tužilaštvo da po službenoj dužnosti ispita sve okolnosti u vezi sa favorizovanim javnim nabavkama unapred poznatih proizvođača vozila i utvrdi odgovornost funkcionera i neprimerenog pritiska na stručna lica kako bi se sva tenderska dokumentacija i uslovi prilagodili samo odabranim firmama,” navode iz četiri sindikata GSP.
Beograđani će još čekati na nove tramvaje: GSP stopirao nabavku 100 vozila vrednih 25 milijardi
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Litar evrodizela u Srbiji danas od 15 sati do petka, 12. decembra u isto vreme, koštaće maksimalno 198 dinara, a benzina evropremijum BMB 181 dinar.Prethodna cena evrodizela iznosila je 201 dinar po litr...

Više od 3.000 kvadratnih metara u Palati Albanija prodato je za 13,3 miliona evra kompaniji Logga plus doo, saznaje Nova ekonomija. Vlasnik ovog preduzeća je Vladan Miketić, funkcioner kluba Crvena Zvezda ko...

Javno preduzeće Srbijagas zvanično je osnovalo novo zavisno društvo pod nazivom "Gas infrastruktura", a rešenje o registraciji ovog privrednog subjekta donela je danas Agencija za privredne registre (APR), p...

Ukupni krediti privrede, građana i preduzetnika na kraju novembra ove godine iznosili su oko 4.283 milijarde dinara, što je 1,6 odsto više nego u oktobru, objavilo je Udruženje banaka Srbije.Pozajmice pr...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Koji sindikat? Pakistanaca, bangladešana ili ovih naših!
Treba uzeti solarise pokazali su se jaló Dobro a I udobni su pravi autobus za beograd
„Кинези“ се још и показаше добрим, за разлику од „Турака“, који сваки дан остају у квару…
Не одобравам то што ради Скупштина града, говорим о употребљивости постојећих возила, и такође, моје субјективно мишљење је, да нема „тешког транспорта“, без дизел-мотора, а време ће показати, да ли су подаци које имам били исправни…
До тад, Београђанима и гостима, желим удобан и сигуран превоз.