
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Tender za kupovinu 100 novih tramvaja, vredan 25 milijardi dinara, odnosno više od 213 miliona evra, obustavljen je u ponedeljak, 28. aprila.
Kako se navodi u Odluci o obustavi postupka, objavljenoj na Portalu javnih nabavki, tender za nabavku tramvaja, koje je Gradsko-saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd raspisalo 12. februara, obustavlja se, a naručilac odustaje od daljeg sprovođenja nabavke jer su se, nakon raspisivanja javne nabavke, “promenile okolnosti”.
Navodi se i da je procenjena vrednost obustavljene nabavke 25 milijardi dinara bez PDV-a, što je oko 213,3 evra.
Kako se navodi u objavljenoj dokumentaciji, u postupku javne nabavke tramvaja, nakon objavljivanja konkursne dokumentacije i tokom roka za dostavljanje ponuda, primljene su sugestije od strane potencijalnih ponuđača, koje su “ukazale na potrebu dodatnog razmatranja predviđenih tehničkih rešenja iz konkursne dokumentacije”.
“Predložena tehnička rešenja zehtevaju dodatnu analizu i razmatranje od strane naručioca, kako bi se predmet nabavke definisao na način koji omogućava maksimalnu konkurenciju, ekonomičnost, efikasnost i izbor najboljeg i najsavremenijeg tehničkog rešenja u skladu sa potrebama naručioca”, navodi se.
Javna nabavka se, objašnjeno je, obustavlja imajući u vidu “kompleksnost predmeta nabavke, značaj tehničkih karakteristika za buduće funkcionisanje sistema javnog prevoza, kao i potrebu za obezbeđivanjem optimalnog odnosa između kvaliteta, rokova isporuke i troškova”.
“Obustava postupka omogućava naručiocu da sagleda sva pristigla tehnička rešenja i predloge, izvrši dodatne analize, ispita tržišne mogućnosti, prilagodi tehničku dokumentaciju i uslove nabavke, u cilju preciznog definisanja najoptimalnijih tehničkih specifikacija koje će u potpunosti odgovarati potrebama naručioca, zahtevima sistema javnog prevoza i očekivanjima krajnjih korisnika, uz puno poštovanje načela transparentnosti, konkurencije i jednakosti svih učesnika”, zaključuje GSP.
Podsećasmo, GSP je u februaru raspisao tender za nabavku 100 novih tramvaja, o čemu je Nova ekonomija već pisala. Planirano je da se ova nabavka finansira iz kredita. Istog meseca, raspisana su još dva tendera za kupovinu novih vozila, procenjene ukupne vrednosti od 39,5 milijardi dinara.
Konkretno, pored 25 milijardi predviđenih za nabavku 100 kratkih tramvaja, za 130 zglobnih autobusa namenjeno je još sedam, a za 170 solo autobusa na gas još 7,5 milijardi dinara.
Ugovori za autobuse i dalje nisu dodeljeni.
Sindikat „Centar ‒ GSP Beograd“ pozdravio je odluku v.d. direktora GSP-a Zorana Šarca o obustavi tendera i istakao da su konkursnom dokumentacijom traženi takvi kriterijumi koji najviše pogoduju proizvođaču Astra iz Arada u Rumuniji, tako da je postojala osnovana sumnja da je ova nabavka prilagođena jednom proizvođaču, zbog čega je i obustavljena.
Nedopustivo je, navodi se u saopštenju sindikata, da tender za nabavku 100 novih tramvaja bude tako koncipiran da se traži nabavka 100 kratkih tramvaja, dužine od 17 do 20 metara i kapaciteta svega 95 mesta za putnike, od čega je 30 mesta za sedenje, bez mogućnosti spajanja dva tramvaja u jednu kompoziciju. Dodaje se da se na osnovu analize, koju su obavili eksperti za elektro vozila, došlo do zaključka da je najmanje 20 uslova na obustavljenom tenderu bilo takve vrste da ograničavaju konkurenciju među renomiranim kompanijama koje imaju višedecenijsko iskustvo u proizvodnji tramvaja. Analiza je pokazala i da je planirano da se kupe vozila koja će na ulicama Beograda saobraćati narednih najmanje 40 godina, a čiji kapaciteti i karakteristike nisu prilagođeni stvarnim potrebama građana, već interesima uskog broja ljudi.
Zbog toga se, navodi se u saopštenju, taj sindikat zalaže da se naredni tender pažljivo pripremi i konsultuju stručnjaci iz oblasti elektrotehnike, mašinstva i saobraćaja u GSP-u, i tek tada raspiše tender za kupovinu koji će omogućiti “maksimalnu konkurenciju i optimalni odnos između kvaliteta, rokova isporuke i cene vozila”.
Sindikat „Centar ‒ GSP Beograd“ navodi u saopštenju da se zalaže da narednim tenderom poseban uslov bude da budući proizvođač tramvaja lokalizuje proizvodnju tih vozila u Srbiji, što bi bio “projekat od državnog interesa za Srbiju, jer bi angažovanje domaće radne snage i stručnjaka, uz dobavljače brojnih delova i komponentni iz Srbije, uticalo na ekonomski razvoj zemlje”.
GSP lane drastično uvećao gubitke: „Minus“ premašio dve milijarde dinara
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE