Srbija

04.10.2018. 15:04

B92

Autor: Igor Mirović

Stupa na snagu novi pravilnik za auto-škole, trećina centara za obuku prestaje sa radom

U Srbiji radi oko 500 auto-škola

Srbija

04.10.2018. 15:04

Novi pravilnik za auto-škole u Srbiji stupa na snagu 25. oktobra, a zbog novih propisa više od trećine centara za obuku vozača će morati da prestane sa radom.

U Srbiji radi oko 500 auto-škola, a nakon stupanja na snagu novog pravilnika, nove uslove neće ispunjavati više od 150, tj. oko 30 odsto.

Pre svega zbog poligona koji su najčešće javne površine. Izmenom zakona i početkom rada novog pravilnika poligon više ne može biti javna površina. 

On mora da bude u vlasništvu auto-škole ili da vlasnik ima ugovor o zakupu ili rešenje o korišćenju. Takođe, poligon može da se nalazi van grada, ali polaganja u samom gradu. Takođe, auto-škole moraju na poligonu da obezbede prostor za kamion sa prikolicom, kao i za njegovu vožnju unazad sa skretanjem pod pravim uglom ulevo i udesno. 

Novina je i da kamioni i autobusi moraju biti opterećeni najmanje 30 odsto svoje nosivosti tokom nekoliko časova praktične obuke i na ispitu. 

Kada su automobili u pitanju – svako vozilo za obuku mora da ima ABS kočioni sistem i da na poligonu postoji uspon za kretanje automobila pod ručnom kočnicom.
Iz Privredne komore auto-škola Srbije kažu da će najveći problem zbog novog pravilnika nastati u Beogradu jer će se polovina auto-škola u prestonici ’ugasiti’. 

„Ima istine u tome. Nemamo tačnu informaciju koliko njih će morati da prestane s radom, ali biće to priličan broj“, kaže Milan Todorović iz Udruženja auto-škola Beograd. 

Prema njegovim rčeima, više ne može da se dobija saglasnost od Sekretarijata da se uplati taksa i da se onda koristi neka saobraćajnica kao trasa. 

„Moj stav, odnosno članova Udruženja, i mi smo intezivno bili u pregovorima s, taj pravilnik je napisan i ranije, jeste da poligon ne bude obavezan nego da bude na dobrovoljnoj bazi. Sve te radnje koje se izvode na poligonu mogu da se izbode i na parkinku koji nije frekventan“, kaže Todorović. 

Kako je rekao, trebalo je prvo i obezbediti uslove pa usvojiti pravilnik, i podseća da je bilo reči o tome da svaka lokalna samopurava obezbedi neke prostore, što se nije desilo. 

„Ako je na raspolaganju neko gradsko građevinsko zemljište na primer, niko neće dati auto-školi poligon već pre nekom investitoru“. 

Aleksandra Palavestrić iz MUP Srbije podseća da je reč o odredbi koja je više puta odlagana a ne o novom pravilniku. 

„Jasno je, poligon više ne može da bude deo saobraćajne površine“, rekla je ona i navela primer škola u Vojvodini koje su ranije već morale da naprave takve poligone jer niu imale „prirodne uslove“. 

Ona je istakla da škole imaju vremena da se pripreme: 

„To je dodavanje jedne do dve poligonske radnje, i neće biti skupo“, rekla je ona na pitanje da li če to dovesti do poskupljenja obuke. 

„Ne vidim razlog za povećanje te cene. Cena je oko 5.000 za ispit, i ovo ne bi trebalo da se odrazi na cenu obuke“, rekla je ona.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.