Više od 60 istraživača iz 30 institucija dobiće pristup korisničkim podacima Facebook-a kako bi proučili uticaj ove društvene mreže na izbore, demokratiju, ali i kako ga koriste oglašivači, prenosi MIT Technology Review.
Facebook će omogućiti istraživačima da vide korisničke navike od januara 2017. do februara 2019, što ujedno znači da oni neće imati uvid o uticaju platforme tokom predsedsedničkih izbora u SAD-u, ili na Bregzit, koji su bili tokom 2016. godine.
Facebook trenuto koristi 1,6 milijarda ljudi, što je više nego svi stanovnici u veoma naseljenoj Kini, tako da će ova studija o ljudskom ponašalju na internetu biti jedna od najobimnijih ikada.
PROČITAJ JOŠ:
Facebook ne bira istraživače, već je za to zadužena neprofitna organizacija Savet za istraživanje društvenih nauka.
Već čitavu godinu unazad Facebook radi na usklađivanju ravnoteže između istraživačkih interesa i privatnosti korisnika, kao i poverljivosti njihovoh podataka.
Ovim poduhvatom Facebook želi poboljšati svoju reputaciju nakon skandala zbog privatnosti podataka, ali i uticaj na političke procese kao što su izbori.