Biznismeni nisu jedini koji treba da se prilagode 4. industrijskoj revoluciji. Da bi naša deca bila spremna da se uključe u svet zajedno sa pametnim mašinama, oni će morati da se obrazuju drugačije nego dosadašnja deca. Evo nekih promena koje se dešavaju zbog 4. industrijske revolucije i osam stvari koje svaka škola mora da uradi da bi se za nju pripremila, prema mišljenju Bernarda Mara.
1. Ceo svet je tvoj
Trenutno, obrazovanje služi da pripremi ljude za zadatke na poslu ili da ih disciplinuje da urade „nešto”. Kako se krećemo ka budućnosti, obrazovanje će morati da podrži decu da razviju veštine i način razmišljanja da urade bilo šta, a ne „nešto” posebno.
2. Nauka, nauka, nauka
STEM (nauka, tehnologija, inženjerstvo, matematika) obrazovanje treba poboljšati bez obzira na nivoe prihoda, godine ili pol. Nema sumnje da će svakom radniku u budućnosti biti potrebne tehničke sposobnosti, međutim još uvek treba pomoći studentima da razumeju vrednosti koje će ih naučiti kako da koriste novu tehnologiju etički i moralno; stoga će obuka iz humanističkih nauka i profesionalci i dalje biti od suštinskog značaja.
PROČITAJTE JOŠ:
3. Mašine nemaju maštu
Iako mašine savladavaju mnoge zadatke koje tipično obavljaju ljudi, oni su još uvek veštiji u mašti, kritičkom razmišljanju, društvenoj interakciji i fizičkoj spretnosti. Obrazovni sistem budućnosti treba da razvije ove inherentne sposobnosti kod ljudi, tako da su opremljeni da budu partneri sa mašinama, a ne da se takmiče sa njima.
4. Uči se dok si živ
Obrazovanje mora postati doživotni poduhvat, a izvori za školovanje treba da se razvijaju kako bi pružili te mogućnosti. Atributi kao što su kreativnost, radoznalost i razmišljanje o dizajnu biće bitni za buduću radnu snagu. Ljudi više neće započeti karijeru i samo napredovati u jednoj ulozi. Ne samo da je realnost da će mašine preuzeti poslove koje ljudi danas rade, 85 odsto radnih mesta do 2030. godine još uvek ne postoji, prema izveštaju Dell Tehnologija i Instituta za budućnost.
5. Ne bubanje, nego nastava prilagođena učeniku
Umesto da nastavnici destiliraju informacije učenicima koje oni onda pamte, oni će postati vodiči koji će pomoći učenicima da olakšaju svoje učenje i istraživanja. Neuspeh treba prihvatiti kao bitan korak u učenju. Pored toga, nastava će biti mnogo više personalizovana, što će biti podržano uvođenjem tehnologija kao što su vešačka inteligencija i učenje za korišćenje mašina.
6. Zanimljiv školski prostor
Da bi se omogućilo učenicima da vežbaju svoju radoznalost, veštine rešavanja problema, i ponavljanje neuspeha, škole moraju da obezbede okruženje za učenje koje će im omogućiti da budu kreatori koji koriste širok spektar fizičkih i digitalnih alata. To može pomoći deci da steknu ljubav prema učenju koja će im omogućiti da shvate svoj svet kroz praktična iskustva koja naglašavaju saradnju i kreativnost.
7. Promeniš jezik koji se dosad učio
U digitalnom, međusobno povezanom svetu, zaposleni će u budućnosti morati da imaju globalni način razmišljanja. Škole i edukatori moraju prilagoditi učenje kako bi ovo uzeli u obzir. Na primer, istorija se ne može podučavati iz perspektive jedne zemlje, već sa primerima iz celog sveta; i umesto da podučavaju iste jezike koji su oduvek podučavani, škole treba da gledaju na međunarodnu potražnju i jezike tržišta u razvoju.
8. Kraće studije
Tokom četvrte industrijske revolucije, fakultetske studije će postati kraće i usredsređenije, a fakulteti će pružiti više doživotnog obrazovanja sa modularnim postdiplomskim kvalifikacijama tokom radnog veka pojedinaca. Ovo će takođe uticati na to kako će raniji nivoi obrazovanja morati da modifikuju svoje pripremne nastave. Na primer, od suštinskog je značaja da se seme za ovu vrstu učenja poseje u školama, tako što studentima pruža mogućnost da uče teme izvan njihovog osnovnog nastavnog plana i programa i razviju ljubav prema učenju.