
Gde putovati po Srbiji?
Kao zemlja izuzetnih prirodnih lepota, bogate istorije i kulturnog nasleđa, Srbija ima da ponudi predele i destinacije koje oduzimaju dah. Ako se pitate kuda krenuti i koje destinacije ne propustiti izdvajam...
Kupovina za Dan zaljubljenih beleži rast od 17% na globalnom nivou u poslednje tri godine, dok je u Srbiji tokom istog perioda broj transakcija izvršenih u periodu neposredno uoči i na sam dan praznika povećan za 31%, navodi se u istraživanju Mastercard LoveIndex.
Godišnja studija o navikama i trendovim trošenja uoči Dana zaljubljenih ukazuje da „ljubavna ekonomija“ tokom nekoliko dana pre Dana zajubljenih raste pet puta brže nego globalna privreda.
„Korisnici sve više novac troše kako bi dragoj osobi i sebi priuštili neprocenjiva iskustva, a manje za kupovinu tradicionalnih poklona poput cveća, nakita i ljubavnih čestitki“, navodi se u saopštenju kompanije Mastercard.
Broj rezervacija u hotelima u periodu oko Dana zaljubljenih raste i do 22%, kao i bukiranja letova za odlazak na romantične destinacije do 13% na globalnom nivou.
U Srbiji su prošle godine parovi potrošili više od 23 miliona dinara na rezervacije letova i prevoza, a čak više od 91 milion dinara na rezervacije hotelskog smeštaja uoči Dana zaljubljenih.
Na 14. februar se potrošnja u restoranima duplirala u poslednje tri godine, dok se ukupna vrednost transakcija u odnosu na prethodnu godinu povećala za 19% i iznosi više od 147 miliona dinara, dodaje se u saopštenju.
„U periodu oko Dana zaljubljenih tokom poslednje tri godine na globalnom nivou, onlajn kupovina je porasla za 57% po broju transakcija. Beskontaknta plaćanja takođe beleže porast kod korisnika koji vole da kupuju u prodavnicama, pa tako imamo ogromno povećanje od 175% od 2017. godine“, dodaje se u saopštenju.
Istraživanje je takođe zabeležilo pozitivan trend i u pogledu same organizacije za Dan zaljubljenih. U odnosu na praksu od pre par godina kada je većina ljudi kupovinu obavljala u poslednjem trenutku, Love Index je pokazao da se najveći broj transakcija tokom 2019. izvršio ranije, 11. februara, u odnosu na 2018. kada je većina bila 12. februara, dok su 2017. većim delom izvršene 13. februara, samo dan pre praznika.
Godišnji Mastercard Love Index kreiran je na osnovu analize transakcija izvršenih kreditnim, debitnim i pripejd karticama na 53 teritorije širom sveta od 11. do 14. februara u protekle tri godine.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kao zemlja izuzetnih prirodnih lepota, bogate istorije i kulturnog nasleđa, Srbija ima da ponudi predele i destinacije koje oduzimaju dah. Ako se pitate kuda krenuti i koje destinacije ne propustiti izdvajam...
Beogradska pijaca Kalenić našla se nedavno na spisku najlepših i najboljih pijaca na svetu, prema pisanju Fajnenšal Tajmsa. "Ovo je najpopularnija i najbolje snabdevena pijaca u srpskoj prestonici. Smeš...
Grand kafa pokrenula je edukativni video serijal pod nazivom „Grandov vodič kroz svet kafe“, sa ciljem da ljubiteljima približi kompleksni i zanimljivi svet kafe i predstavi put od zrna do šoljice. Kroz ist...
Rezultati studije koju je sprovela kompanija za istraživanje tržišta Norstat pokazali su da higijenske prakse u prehrambenoj industriji i nisu toliko striktne koliko se pretpostavlja, što predstavlja rizik z...
- Mi bismo želeli da nastavimo da gradimo odnose sa Srbijom i da se nastavi investiranje britanskih kompanija u Srbiju, kojih do sada ima više od sto i da njihov broj poraste. Bilateralna razmena i investicije su veoma važn...
Od juna "Elektrodistribucija Srbije" sa mesečnog prelazi na tromesečno očitavanje. Za neke kategorije potrošača i one koji imaju pametna brojila, čitanje će i dalje biti mesečno. Još krajem februara, građanima je data mogućnost i samoo...
Studenti u blokadi objavili su novi video uz poruku "Spremamo nešto za vas..."....
Fakultet umetnosti i Fakultet zaštite na radu niškog Univerziteta krenuće od sutra, 26. maja sa nadoknadom nastave iz jesenjeg semestra, navedeno je u obaveštenjima objavljenim na sajtovima tih fakulteta....
Krajem 19. veka, na svetu su postojala tri univerzitetska sistema: nemački, francuski i engleski. Sva tri su imala ove zajedničke karakteristike: slobodu od crkvene kontrole, ukidanje naslednih prava na nastavničke pozicije, jasno razlikovanje sekundarnog i visokog obrazovanja, i centralno mesto ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења