Srbija

31.08.2020. 16:38

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Korona nije drastično uvećala korišćenje e-usluga?

Građani Srbije smatraju da pandemija korona virusa nije značajnije promenila njihove navike u korišćenju e-usluga u odnosu na vreme pre pandemije, pokazalo istraživanje Centra za evropske politike (CEP). „Većina onih koji s...

Foto: Pixabay

Srbija

31.08.2020. 16:38

Građani Srbije smatraju da pandemija korona virusa nije značajnije promenila njihove navike u korišćenju e-usluga u odnosu na vreme pre pandemije, pokazalo istraživanje Centra za evropske politike (CEP). 

„Većina onih koji su koristili e-usluge za vreme pandemije kažu da su ih koristili u istoj ili približnoj meri kao i pre izbijanja pandemije. Suprotno očekivanjima, rezultati pokazuju da zainteresovanost građana za korišćenje e-usluga nije rasla tokom pandemije ni u Srbiji, niti u susednim zemljama“, kaže Milena Lazarević, programska direktorka CEP-a.

Rezultati istraživanja sprovedenog od 15. do 30. maja pokazuju i da je većina građana Srbije zadovoljna uslugama i smerom u kojem se kreće digitalizacija javne uprave u Srbiji. 

Oko dve trećine smatra da je interakcija sa javnom upravom postala jednostavnija u prethodne dve godine.

U ESTONIJI SE 99 ODSTO JAVNIH USLUGA OBAVLJA ONLAJN

Približno 70 odsto ispitanika kaže da se smanjilo vreme neophodno za dobijanje javnih usluga. 

„Zaključujujemo da građani Srbije vide pozitivan trend u domenu digitalizacije, jer više 70% preferira elektronske usluge. Građani su svesni da su im dostupne elektronske usluge i preko 80% njih smatra da su one lake za korišćenje“, kaže Lazarević. 

Istraživanje je sprovedeno na reprezentativnom uzorku od 1.005 ispitanika, u okviru regionalnog projekta koji finansijski podržava Evropska unija. 

Rezultati iz drugih zemalja regiona su slični onima u Srbiji.

Izuzetak je Bosna i Hercegovina, gde samo jedna trećina ispitanika ima pozitivan stav o javnim uslugama, a manje od polovine primećuje trend ka njihovoj digitalizaciji. 

Rezultati ankete govore o značajnom porastu broja građana koji smatraju da su im dostupne elektronske usluge.

Pre tri godine to je smatrala trećina, sada dve trećine ispitanika.

JEDINSTVENO ELEKTRONSKO SANDUČE MENJA POŠTARA

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.