Na adresu eSanduče Portala eUprave ove nedelje počela su da stižu rešenja o upisu prava svojine, pa građani kojima je ta usluga neophodna više neće morati da čekaju poštara, saopštila je Kancelarije za infromacione tehnologije i elektronsku upravu. Dodaje se da je Republički geodetski zavod (RGZ) je do sada građanima dostavio 265 takvih rešenja.
„Usluga elektronske dostave koje je omogućena na portalu je brza, besplatna i pouzdana. Nema potrebe za odlaskom u katastar niti može da dođe do problema u isporuci dokumenata“, kaže direktor Kancelarije za infromacione tehnologije i elektronsku upravu Mihailo Jovanović.
Direktor RGZ-a, Borko Drašković podseća da prilikom kupovine ili nasleđivanja neke nekretnine, od trenutka kada pokrenu postupak kod javnog beležnika, građani već mogu da prate status svog predmeta na sajtu te ustanove.
„Sada, pored efikasnijeg postupka upisa u Katastar nepokretnosti, pojednostavljen je i način dostave što građanima drastrično skraćuje vreme potrebno za ostvarivanje prava na nepokretnostima“, ističe Drašković.
Naglašava se da će građani koji još nemaju kreiran nalog na Portalu eUprava rešenja dobijati u formi odštampanog primerka tog elektronskog dokumenta, preporučenom pošiljkom, putem pošte. Ukoliko poštar ne uspe da uruči rešenje, ostaviće obaveštenje da dokument može da se preuzme u pošti, narednih 15 dana.
„Na inicijativu NALED-a, izmenama Zakona o postupku upisa u katastar postavljen (je) osnov za dostavu preko elektronskog sandučeta, a Kancelarija za IT i RGZ su ovu reformu uspešno sproveli“, kaže Jelena Bojović iz nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED).
OD DANAS OMOGUĆEN ELEKTRONSKI UPIS ĐAKA PRVAKAKAKO SE SADA OBAVLJA DOSTAVA?
Dostava rešenja katastra kako se navodi od sada se obavlja na dva načina: tako što se rešenje odmah po donošenju objavljuje na eOglasnoj tabli RGZ-a. Zatim počinje proces dostave u eSanduče na Portalu eUprave.
Ukoliko nije moguće da se dostava izvrši u eSanduče (jer stranka nema otvoren nalog na Portalu eUprava), pokušaće se dostava lično na adresu stranke.
Smatraće se, kako se naglašava da je rešenje uredno dostavljeno po isteku 30 dana od trenutka kada je objavljeno na eOglasnoj tabli RGZ.
Naglašeno je da dobijanje dokumenta u eSanduče ima istu snagu i važnost kao i dobijanje putem pošte ili na šalteru.