Još uvek je nepoznato kada će putovanja u inostranstvo biti moguća bez PCR testiranja ili obaveznog karantina. U međuvremenu, Vlada Srbije je budžetom za 2021. godinu predvidela izdvajanje od 500 miliona dinara za ukupno 100.000 vaučera za putovanja u Srbiji. Građani će za ovu vrstu subvencije moći da konkurišu već od 1. januara, piše Politika.
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je već pozvalo zainteresovane ugostitelje da se prijave za realizaciju programa vaučera i najavilo da će prvi spisak domaćina kod kojih ih je moguće iskoristiti biti objavljen najkasnije do 31. decembra.
Kao i ranijih godina, prijavljivanje građana za vaučere podrazumevaće minimum pet besplatnih noćenja u prijavljenim objektima, a trajaće od 1. januara do 15. oktobra 2021. godine, a mogu se koristiti zaključno sa 30. novembrom.
Kako su naveli u resornom ministarstvu, sledeća godina biće sedma zaredom kako se preko besplatnih vaučera realizuje Uredba o uslovima i načinu dodele sredstava za podsticanje unapređenja turističkog prometa domaćih turista na teritoriji Srbije.
Lista mogućih korisnika proširena je tokom ove godine, zbog epidemije i na studente, a i limit zarade je povećan na 70.000 čime je dodatno omogućeno znatnom broju građana da aplicira za vaučere za subvencionisanje troškova godišnjeg odmora u Srbiji, kažu za Politiku u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.
Prema njihovim podacima, u ovoj godini za vaučere se prijavilo 274.010 korisnika. I u 2021. godini, kažu, očekuju veliko interesovanje domaćih turista za destinacije širom Srbije, čime će kao i prethodnih godina znatno doprineti ukupnom turističkom prometu.
Na pitanje koliko domaći turizam može da pomogne u spasavanju sezone, u ministarstvu navode da je za Srbiju domaći gost oduvek bio od izuzetnog značaja.
„I u najboljoj godini srpskog turizma, gotovo 50 odsto turista činili su domaći gosti, tako da ne možemo govoriti samo o spasavanju sezone. Tokom 2020. godine najveći broj naših građana je usled zatvorenih granica i epidemiološke situacije, odabrao da odmor provede u svojoj zemlji. Na našim najposećenijim destinacijama poput Zlatibora, Kopaonika, Vrnjačke Banje, Sokobanje, Divčibara se tokom leta tražio krevet više“, kažu u ministarstvu.
Takođe, naši turisti su tražili tzv. alternativne destinacije poput Stare planine, Kosjerića, ostalih planina, etnosela, salaša, jezera i na tim ugostiteljima je sada da prikažu sve lepote i autentičnosti svog kraja, kažu za Politiku u navedenom ministarstvu.
Stabilizacija ovog sektora se svuda u svetu, pa i kod nas očekuje tokom tokom 2021. godine, ali ipak sve destinacije i dalje očekuju najviše od domaćih turista. U Ministarstvu trgovine kažu da ni Srbija neće biti izuzetak.
„Odavno je poznato da ne treba praviti razliku između domaćih i stranih turista kada je reč o kvalitetu turističke ponude i pružene usluge. Ova godina nam je dodatno pokazala koliko je važan domaći gost. Naši ugostiteljsko-turistički radnici znaju da se zadovoljni turista ponovo vraća na destinaciju i rado je preporučuje. Nadalje, ovo je prilika za domaće goste, da ukoliko nisu upoznali Srbiju kao turističku destinaciju i njenu turističku ponudu, da to učine tokom 2021. godine“, kažu u Ministarstvu trgovine za Politiku.