Srbija

24.12.2020. 10:47

Politika

Autor: Nova Ekonomija

Da li će domaći gosti spasiti turističku sezonu?

Još uvek je nepoznato koliko će ova zdravstvena kriza trajati i kada će putovanja van zemlje biti moguća, međutim subvencionisani odmor u Srbiji, uz vaučere za koje će građani moći da konkurišu već od 1. januara, za sada je jed...

Foto: Pixabay

Srbija

24.12.2020. 10:47

Još uvek je nepoznato kada će putovanja u inostranstvo biti moguća bez PCR testiranja ili obaveznog karantina. U međuvremenu, Vlada Srbije je budžetom za 2021. godinu predvidela izdvajanje od 500 miliona dinara za ukupno 100.000 vaučera za putovanja u Srbiji. Građani će za ovu vrstu subvencije moći da konkurišu već od 1. januara, piše Politika.

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je već pozvalo zainteresovane ugostitelje da se prijave za realizaciju programa vaučera i najavilo da će prvi spisak domaćina kod kojih ih je moguće iskoristiti biti objavljen najkasnije do 31. decembra.

Kao i ranijih godina, prijavljivanje građana za vaučere podrazumevaće minimum pet besplatnih noćenja u prijavljenim objektima, a trajaće od 1. januara do 15. oktobra 2021. godine, a mogu se koristiti zaključno sa 30. novembrom. 

Kako su naveli u resornom ministarstvu, sledeća godina biće sedma zaredom kako se preko besplatnih vaučera realizuje Uredba o uslovima i načinu dodele sredstava za podsticanje unapređenja turističkog prometa domaćih turista na teritoriji Srbije.

Lista mogućih korisnika proširena je tokom ove godine, zbog epidemije i na studente, a i limit zarade je povećan na 70.000 čime je dodatno omogućeno znatnom broju građana da aplicira za vaučere za subvencionisanje troškova godišnjeg odmora u Srbiji, kažu za Politiku u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija. 

Prema njihovim podacima, u ovoj godini za vaučere se prijavilo 274.010 korisnika. I u 2021. godini, kažu, očekuju veliko interesovanje domaćih turista za destinacije širom Srbije, čime će kao i prethodnih godina znatno doprineti ukupnom turističkom prometu.

Na pitanje koliko domaći turizam može da pomogne u spasavanju sezone, u ministarstvu navode da je za Srbiju domaći gost oduvek bio od izuzetnog značaja.

„I u najboljoj godini srpskog turizma, gotovo 50 odsto turista činili su domaći gosti, tako da ne možemo govoriti samo o spasavanju sezone. Tokom 2020. godine najveći broj naših građana je usled zatvorenih granica i epidemiološke situacije, odabrao da odmor provede u svojoj zemlji. Na našim najposećenijim destinacijama poput Zlatibora, Kopaonika, Vrnjačke Banje, Sokobanje, Divčibara se tokom leta tražio krevet više“, kažu u ministarstvu.

Takođe, naši turisti su tražili tzv. alternativne destinacije poput Stare planine, Kosjerića, ostalih planina, etnosela, salaša, jezera i na tim ugostiteljima je sada da prikažu sve lepote i autentičnosti svog kraja, kažu za Politiku u navedenom ministarstvu.

Stabilizacija ovog sektora se svuda u svetu, pa i kod nas očekuje tokom tokom 2021. godine, ali ipak sve destinacije i dalje očekuju najviše od domaćih turista. U Ministarstvu trgovine kažu da ni Srbija neće biti izuzetak.

„Odavno je poznato da ne treba praviti razliku između domaćih i stranih turista kada je reč o kvalitetu turističke ponude i pružene usluge. Ova godina nam je dodatno pokazala koliko je važan domaći gost. Naši ugostiteljsko-turistički radnici znaju da se zadovoljni turista ponovo vraća na destinaciju i rado je preporučuje. Nadalje, ovo je prilika za domaće goste, da ukoliko nisu upoznali Srbiju kao turističku destinaciju i njenu turističku ponudu, da to učine tokom 2021. godine“, kažu u Ministarstvu trgovine za Politiku.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.