Kompanija Montenegro Erlajns duguje oko 6,5 miliona evra Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA), za troškove preleta aviona. Taj dug trebalo je da bude prenet na državu Crnu Goru, preneo je N1. Crnogorski državni avio-prevoznik već duže vreme je kuburio sa problemima, zbog dugova, pa je odlučeno da se ugasi i osnuje nova avio-kompanija ToMontenegro.
„Ostao je nenaplaćen dug od 6,5 miliona evra, sa pripadajućim kamatama, koji je na osnovu zakona trebalo da bude prenet na državu“, kaže zamenik direktora SMATS-e Lazo Maksimović.
On je objasnio da je slična situacija bila i u vezi sa kompanijom JAT Airways, do momenta dok država nije preuzela njen dug.
„Nadali smo se da će tako biti i u slučaju Montenegro Airlinesa“, kaže Maksimović.
Dug kako je precizirano postoji godinama, a prvi sudski postupak pokrenut je još 2007. godine.
Pored toga navodi se da su rađeni i neki protokoli, kao i reprogram dugova.
CRNA GORA GASI MONTENEGRO AIRLANES, OSNIVA NOVU FIRMUNa osnovu presuda suda u Podgorici, 2017. godine naplaćeno je 4,2 miliona evra, a početkom 2019. godine još dva miliona, rekao je Maksimović.
Kako je dodao, imali su sve garancije, donet je zakon leks specijalis i ostalo je samo još da se potpiše sporazum o dinamici naplate potraživanja, ali je došlo do promena.
„Priča se o gašenju kompanije Montenegro Airlines, a mi smo naravno stali u red sa ostalim poveriocima“, rekao je Maksimović.
Komentarišući pisanje pojedinih medija da je upravo on, koji je u rodbinskim odnosima sa predsjednikom Crne Gore Milom Đukanovićem, blokirao naplatu potraživanja ili uticao na to da se ona ne naplate, Maksimović tvrdi da je “bilo baš suprotno”.
„Učestvovao sam i u pokušaju da se država Crna Gora obaveže da vrati taj dug, ali ne znam da li će biti nešto od toga. U svakom slučaju, ponovo smo pokrenuli izvršenje i to je cela istina o tom dugu“, zaključio je Lazo Maksimović.