
Poreska uprava traži 208 novih kolega
Poreska uprava Srbije najavila je danas da će, pod sloganom "Poreska uprava zapošljava – Odgovorni ljudi za odgovorno društvo", 11. juna raspisati konkurs za sve one koji su zainteresovani da rade u toj inst...
Prema proceni Gradskog zavoda za veštačenje, izgradnja zgrade železničke stanice Prokop u Beogradu, na koju se čeka decenijama, koštaće 7,43 miliona evra, piše Politika. Ovaj dnevni list napominje da javnost još ne zn...
Prema proceni Gradskog zavoda za veštačenje, izgradnja zgrade železničke stanice Prokop u Beogradu, na koju se čeka decenijama, koštaće 7,43 miliona evra, piše Politika. Taj dnevni list napominje da javnost još ne zna koji su detalji okvirnog ugovora za taj posao, kao i da u njegovu zakonitost sumnja i nevladina organizacija Transparentnost Srbija.
Cenu stanične zgrade potvrdio je Jovan Vorkapić, direktor Republičke direkcije za imovinu (RDI), ali se i dalje ne zna kada će ugovor između države i privatnog partnera kompanije Railway City Beograd biti konačan, od čega to zavisi, kao i da li neke njegove odredbe još mogu u međuvremenu da se promene.
RDI navodi da zajednička izgradnja predviđa da će Railway City o svom trošku, kao finansijer, sagraditi zgradu železničke stanice i parking mesta, dok će zauzvrat „dobiti pravo svojine na jednom delu parcela, pravo gradnje i isključivu svojinu nad određenim objektima, čiju će izgradnju u potpunosti finansirati“.
Prema Vorkapićevim rečima, zgrada železničke stanice i parkinga gradiće se po parametrima koji su opredeljeni urbanističkim projektom i po zakonu će biti u javnoj svojini Srbije, uključujući i poslove upravljanja i održavanja zgrade, kao i naplate naknada krajnjim korisnicima usluga, što ostaje prihod Srbije, odnosno nadležnih koji se bave javnim železničkim prevozom.
OBJAVLJEN POZIV ZA IZGRADNJU ZGRADE NA STANICI „PROKOP“„Druga strana (kompanija Railway City) nema po ugovoru nikakva prava na ovom objektu u svojinsko-pravnom smislu, uključujući i pravo korišćenja, upravljanja ili prihodovanja po ovom osnovu“, kaže Vorkapić.
Upravo planovi za gradnju stanične zgrade i drugih sadržaja na Prokopu, odnosno samo partnerstvo države i Railway City-ja nedavno su, posle pisanja Politike, naišli na kritike Transparentnosti Srbija za nezakonit odabir privatnog partnera.
Za Transparentnost, ova saradnja države i privatne kompanije je klasičan primer javno-privatnog partnerstva u kome država i Republička direkcija za imovinu nisu poštovali procedure i sve drugo što zahteva Zakon o javno-privatnom partnerstvu.
Vorkapić u odgovorima Politici tvrdi suprotno, odnosno da ugovor sa Railway City-em nije zaključen u skladu sa odredbama Zakona o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama, jer „u konkretnom slučaju druga strana u ovom pravnom poslu samo finansira izgradnju objekata stanične zgrade“.
„Zajednička izgradnja, procedura, postupak i svi elementi ovog posla zasnovani su na primeni Zakona o planiranju i izgradnji i Zakona o javnoj svojini, za čije sprovođenje je Direkcija nadležna“, naglašava Vorkapić.
Vorkapić dodaje da je Zakonom o javnoj svojini propisano da nosioci prava javne svojine mogu zajednički ili sa drugim licima da investiraju u izgradnju dobra od opšteg interesa i da po tom osnovu mogu da stiču određena prava i da ostvaruju prihode.
Vorkapić dodaje da je ceo postupak u vezi sa projektom izgradnje zgrade železničke stanice Beograd Centar, parkinga i pratećih komercijalnih sadržaja „bio u svakom delu javan i transparentan„, kao i da je od objavljivanja javnog poziva do zaključenja ugovora potvrđen odgovarajućim odlukama Vlade.
Prema Zakonu o planiranju i izgradnji, kako naglašava prvi čovek RDI, građevinsko zemljište u javnoj svojini može da se otuđi ili da u zakup neposrednom pogodbom.
Podseća da je to dozvoljeno u slučaju izgradnje objekata za poslove iz nadležnosti državnih organa i organizacija, organa jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i drugih objekata u javnoj svojini i realizacije projekta od javnog značaja.
U ovom slučaju, kako se naglašava Vlada Srbije je projekat proglasila projektom od značaja za Republiku Srbiju i dala saglasnost za okvirni ugovor o zajedničkoj izgradnji koji je zaključen u maju prošle godine.
„Ovde nije reč o dugoročnoj saradnji između javnog i privatnog sektora, koja je osnova definisanja javno-privatnog partnerstva, niti postoji biznis plan druge strane (Railway City) da ima interes da eksploatiše zgradu stanice“, izričit je Vorkapić.
Kako su nedavno u odgovorima naveli u kompaniji Railway City Beograd, čiji je jedan od vlasnika domaći privrednik Branislav Grujić, gradnja stanične zgrade i otvorenog parkinga na Prokopu počeće na jesen i prva faza biće okončana do kraja 2022.
U narednim fazama gradiće se poslovno-komercijalni objekti i višeetažna garaža, a plan je da ceo kompleks od oko 50 hiljada kvadrata sa svim saobraćajnicama bude završen tokom 2024. godine.
Stara zgrada Glavne železničke stanice u Beogradu više nije u funkciji, pa putnici koriste nedovršenu stanicu na Prokopu. Ona po mišljenju nekih arhitekata, poput Dragoljuba Bakića, nije dobro povezana sa drugim delovima prestonice i nije dovoljno funkcionalna, a građani često ne znaju ni gde se ona nalazi.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Poreska uprava Srbije najavila je danas da će, pod sloganom "Poreska uprava zapošljava – Odgovorni ljudi za odgovorno društvo", 11. juna raspisati konkurs za sve one koji su zainteresovani da rade u toj inst...
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede otpočelo je izradu nacrta zakona kojim se uvodi sistem provera celog lanca proizvodnje hrane u zemlji, po principu - od njive do trpeze, kao i sistem kont...
Slaba domaća proizvodnja i investicije, radna snaga koja odlazi, upareni sa fiksnim kursom i ekonomskim usporavanjem glavnih trgovinskih partnera Srbije, izazvali su slabiji rast BDP-a od očekivanog, ukazuju...
Na tzv. “blokadersku listu” studenata režimski mediji ovih dana stavljaju svakog ko se usudi da javno kritikuje neki potez vlasti.Tako se na tapetu jednog od režimskih tabloida našao i biznismen Zoran Drakul...
Protest akademske zajednice počeo je blokadom raskrsnice na uglu ulica Kneza Miloša i Nemanjine, ispred zgrade Vlade Srbije....
Prema rezultatima sa 100 obrađenih glasova koje je Republička izborna komisija objavila na sajtu, lista "Ne damo Srbiju" Aleksandar Vučić osvojila je 3.686 glasova (49,23 odsto), ili 14 mandata. Drugoplasirana je lista Ujedinjeni za Kosjerić sa 51 gl...
Kada je Krovna organizacija mladih Srbije objavila rezultate svog poslednjeg istraživanja, pažnju su najviše privukle dve cifre: 92 odsto mladih spremno je da izađe na izbore, i gotovo 90 odsto podržalo je studentske proteste....
Lista "Ujedinjeni za Kosjerić" je u svojoj objavi na društvenoj mreži X saopštila da njihovi članovi Opštinske izborne komisije nisu glasali za preliminarne rezultate i...
Programski direktor CRTA Raša Nedeljkov je kazao da je, po osnovu izbrojanih glasova, Srpskoj naprednoj stranci ide 27 mandata, a opoziciji 23....
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења