Prodavnica „Domaćini“ koja se nalazi na Dorćolu u Beogradu nastala je kroz razvoj proizvodnje domaće ručno pravljene hrane, kaže njena vlasnica Marija Slović. Marija je tokom pandemije uspela da razvije i onlajn trgovinu svojim proizvodima i smatra da će se ta vrsta prodaje i dalje razvijati.
Preduzetnica Marija Slović bavi se proizvodnjom i prodajom mlečnih proizvoda. Mleko koje koristi za druge proizvode potiče sa planine Ovčar blizu Čačka, gde se nalazi njena porodična mlekara.
Marija je u podkastu Nove ekonomije „Neću da ćutim“ govorila o svom iskustvu u razvoju onlajn trgovine tokom pandemije, i o iskustvu koje je stekla tokom dugogodišnjeg bavljenja preduzetništvom.
„Za nas je logičan put razvoja bio da oformimo maloprodaju, pa su tako nastali ‘Domaćini’ „, objašnjava Marija.
Ona naglašava da je ta prodavnica plod rada jedne ozbiljne marketinške agencije koja je istraživala tržište i od koje je njena firma dobila mnogo predloga kako da proširi svoj biznis.
Na kraju je izbor pao na „Domaćine“, koji su bili jedan od predloga, jer kako Marija naglašava, predstavljaju sve vrednosti koje oni neguju.
„Mi se zaista trudimo da pored onoga što proizvedemo domaćinski, onako kako se to stvarno nekada radilo. Okupljamo i drugu manufakturu koja radi tu finu rukom rađenu neindustrijsku hranu“, kaže Marija.
Objašnjava da se radi o starim srpskim zanatskim proizvodima, kao i da to mogu da budu moderni proizvodi koji se nekada nisu pravili, ali je važno da se rade ručno i od lepih sirovina, kao i da u njima nema puno dodataka.
Prema Marijinim rečima industrija hrane je donela veliku korist ljudima, ali je veći deo ljudske populacije zbog toga izgubio zdravlje.
MARIJA SLOVIĆ O BUDUĆIM IZAZOVIMA U PROIZVODNJI HRANE (AUDIO):
Zbog toga se ljudi orijentišu zdravom načinu života i starim izvorima hrane koje, kako Marija smatra više nema kao nekad, bez obzira na sav trud koji se ulaže da se ona napravi.
„Mi proizvodimo samo beli sir u kriškama i kajmak u našoj mlekarskoj proizvodnji“, objašnjava Marija.
Pored toga, među njihovim dobavljačima nalazi se i mesarska radnja iz Čačka čiji su vlasnici Marijini roditelji.
Oni se bave pravljenjem pečenja.
Komentarišući situaciju na tržištu hrane koju je diktira pandemija korona virusa, Marija Slović primećuje da danas slabo rade restorani, hoteli, kuhinje za decu, pa su lanci snabdevanja orijentisani na maloprodaju.
„Svi beležimo rast u tom segmentu, u krizi uvek ima neko ko ide gore i neko ko ide dole, sada su karte bile tako raspoređene da smo mi i kao proizvođači hrane i prodavci beležili rast“, objašnjava sagovornica Nove ekonomije.
Smatra i da je posao jednog preduzetnika da stalno smišlja novine i da stalno bude spreman na promene.
RAZVOJ ONLAJN PRODAJE
„Jedna od stvari na koje smo mi dosta ponosni iako smo posustajali u nekom vremenu pre pandemije je onlajn prodaja. Mi imamo taj onlajn šop od prvog dana kada smo otvorili radnju na Dorćolu“, objašnjava vlasnica „Domaćina“.
Kaže da je u zadnjih trideset godina u Srbiji stalno bilo dobrih i loših vremena u preduzetništvu, pa su privatnici morali da budu spremni na promene i da smišljaju nove načine poslovanja.
Kada je pandemija počela, najveća promena je bila da pronađu pravi odgovor na sve zahteve svojih kupaca, kao i da razviju onlajn prodaju, koja pre pandemije davala skromne rezultate, ali se kasnije pokazalo da ima šansu za uspeh.
„Ta kultura kupovine hrane je uvek išla do toga da hrana mora da se vidi, da se pomiriše, da se proba, oseti, pa da se čovek odluči da li će kupiti, posebno sir i kajmak“, smatra Marija Slović.
USKRS U DOBA KORONE – OKIDAČ ZA RAST ONLAJN PRODAJE
Kaže da je za njenu firmu najizazovniji period bio za vreme uskršnjih praznika prošle godine, kada su uradili veliki broj porudžbina, jer je jedna od stvari koje prodaju čačansko pečenje koje se konzumira u vreme tog i ostalih verskih praznika.
„Mi smo tada imali 400 porudžbina koje smo morali da odradimo u dva dana, to je bio najveći izazov, obraditi (porudžbine), naći dostavu, organizovati“, objašnjava gošća podkasta „Neću da ćutim“.
Marija kaže da joj je u poslu dosta pomoglo to što je ona ocenjivač za bezbedost hrane, kao i da je zbog onlajn prodaje nmorala da napravi i jednu vrstu logističkog centra za porudžbine.
Pored toga zaposlili su i vozača koji je kasnije ostao da radi kod njih.
„Nakon toga onlajn prodaja je nastavila da živi, naravno ne na tom ekstremnom nivou kao što je bio tih nekoliko dana“, kaže Marija.
Pored toga što svoje proizvode prodaje u Beogradu, Marija kaže i da deo plasmana ide na Zlatibor.
Poznato je da ta planina poslednjih godina ubrzano postaje veliki turistički centar, pa se dosta ljudi se preorijentisalo na izdavanje apartmana.
Malo njih se bavi stočarstvom kako kaže vlasnica „Domaćina“, pa to otvara prostor za plasman proizvoda iz drugih delova Srbije.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
„Prvi susret sa veštačkom inteligencijom nije bio obećavajući – nakon pet minuta predavanja o AI-u sam izašla i zapitala se šta je ovo, a eto danas se bavim upravo veštačkom inteligencijom“, kaže Manja Bogić...
Samo trećina zaposlenih koristi beneficije koje im omogućava poslodavac, a kompanije "bacaju" skoro 70 odsto novca predviđenog za pogodnosti radnicima. Kolika je svest o važnosti beneficija sugeriše to što, ...
Kaže se da je svaki početak trnovit – ali ne mora nužno biti. Mladi imaju visoke ciljeve i želje po pitanju razvoja svoje karijere, te je zato bitno da budu proaktivni i uporni pri traženju poslova. Paradoks...
Jeftina putovanja i low cost letovi su sve popularnija opcija, ali to ne znači da su odmori jednostavni za organizovanje - moramo voditi računa o tome gde idemo, gde odsedamo, koliko smo vremenski ograničeni...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok