Nemačka automobilska kompanija Folksvagen saopštila je da će u Evropi izgraditi šest fabrika za ćelije baterija do 2030. godine, preneo je SEEbiz. Kako navode, glavni razlog za ove investicije je obezbeđivanje uslova za masovnu proizvonju elektičnih vozila.
Poznati proizvođač automobila će fabrike za baterije graditi samostalno ili u partnerstvu sa drugim firmama, dok će ukupan planirani proizvodni kapacitet u njima biti 240 gigavat-sati godišnje.
„E-mobilnost je postala osnovni deo našeg poslovanja“, izjavio je izvršni direktor Foklsvagena Herbert Dies.
Prema njegivim rečima, kompanija će se truditi da osigura dugročnu poziciju u trci za najbolju bateriju za električne automobile, kao i najbolje korisničko iskustvo sa nultom emisijom štetnih gasova.
Folksvagen do 2023. kompanija želi da razvije novu, standardizovanu prizmatsku baterijsku ćeliju i smanji troškove putem pojačane proizvodnje baterijskih ćelija u svojim pogonima.
„Troškove proizvodnje baterija smanjićemo u proseku znatno ispod granice od 100 evra po kilovat-času“, rekao je član upravnog Folskvagena Tomas Šmal.
On je poručio da će zahvaljujući tome, posedovanje električnih automobila konačno postati prihvatljivo za kupce, u pogledu cene.
PROIZVODNJA ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA I DALJE NAJSKUPLJA U EVROPICENA PROIZVODNJE BATERIJA SADA 110 DOLARA
Početkom decembra prošle godine londonska agencija za izveštavanje o cenama litijum-jonskih baerija, Benchmark Mineral Intelligence (BMI) objavila je da su troškovi baterijskih ćelija za električne automobile u proseku pali na 110 dolara po kilovat satu.
Kako je preneo Rojters, na taj način električni automobili su postali konkurentni vozilima sa motorima sa unutarnjim sagorevanjem.
Folksvagen je najavio i da će u partnerstvu sa naftnom kompanijom BP i vodećim evropskim elektro-energetskim fabrikama Enel i Iberdrola raditi na proširivanju infrastrukture za punjenje električnih vozila.