U krizi je ključno razumeti kolege i kupce
Andriy Pukalskiy, direktor operacija, METRO Cash&Carry Srbija
Organizovati rad za preko hiljadu ljudi, u vanrednim okolnostima koje su se svakodnevno menjale i razvijale, zaista je nešto što nisam iskusio do sada i što ću iskreno ceniti kao važnu lekciju koju sam naučio
Po mnogo čemu prethodnih nekoliko meseci je bilo bez presedana u skorijoj istoriji, uključujući i načine na koje smo radili i organizovali poslove. Vi ste direktor operacija u METRO Cash&Carry Srbija, kompaniji koja je deo jednog od globalnih lidera veleprodaje – METRO AG-a. Recite nam kako je prethodni period izgledao u METRO-u, lokalno i globalno?
Kao što ste rekli, ovo je iskustvo koje retko ko od nas pamti, i zbog toga je predstavljalo izazov na više nivoa. Prepreke sa kojima smo se susretali bile su utoliko teže jer smo ih svi doživljavali u isto vreme i niko od nas nije imao praktično iskustvo kako da najbolje reaguje u datim okolnostima. Sa druge strane, mi kao deo internacionalne firme smo imali saznanja i iskustva kolega iz Kine i mogli smo da predvidimo pojedine izazove. Međutim, niko nije imao najbolji mogući primer koji smo mogli da iskoristimo i primenimo. Zbog toga su brze, ali oprezne reakcije i adaptacije bile neophodne od početka, naročito kada su adekvatna zaštita i bezbednost naših zaposlenih bile u pitanju, što je ujedno, kako lokalno tako i globalno, bio najviši prioritet METRO-a. Ostali koraci su podrazumevali adaptaciju na specifične COVID-19 vanredne situacije koje je svaka zemlja imala, a kako bismo definisali najbolji, najbezbedniji i najefikasniji način da pružimo uslugu našim kupcima.
Kako su ti procesi izgledali, koliko su se operacije izmenile i koje ste posledice primetili? U kojoj se meri izmenila industrija u okviru koje METRO posluje?
Smatram da je najveći izazov u mom domenu poslovanja bila promena u načinu na koji smo sarađivali i komunicirali. Imam solidno globalno iskustvo rada u kriznim situacijama, od onih izazvanih ekstremnim vremenskim prilikama, do političkih nemira – ali u ovoj situaciji pretnja nije bila opipljiva iako je bila, i ostala, izuzetno realna i opasna.
Organizovati rad za preko hiljadu ljudi, u vanrednim okolnostima koje su se svakodnevno menjale i razvijale, zaista je nešto što nisam iskusio do sada i što ću iskreno ceniti kao važnu lekciju koju sam naučio. Takođe sam potvrdio svoje uverenje da su redovna, precizna i promišljena komunikacija i koordinacija sa timom i kolegama, bile ključni faktor da se osećamo bezbedno i što nismo dozvolili da nas potpuno opravdani osećaji straha i nesigurnosti nadvladaju u situaciji u kojoj smo se zatekli. Na taj način je bilo mnogo lakše postići da se poslovne operacije sprovode uz minimalno remećenje, ali i prihvatiti činjenicu da se moramo adaptirati u hodu. U Srbiji, čak i pod striktnim merama vanrednog stanja, METRO je uspeo da ostane otvoren i da pruži svojim kupcima usluge i snabdevenost, u skladu sa najvišim standardima kvaliteta i bezbednosti. Upravo zato smo stekli brojne nove i zadovoljne kupce tokom prethodnog perioda. Sada je potrebno da nastavimo da pratimo kako kupci i tržište menjaju svoje potrebe i zahteve, i da se adekvatno i efikasno adaptiramo, kao i u proteklom periodu.
Šta je, po vama, pozitivno proisteklo iz ove vanredne situacije?
Verujem da govorim u ime mnogih kolega, iako će možda zvučati kao kliše, ali moj najjači utisak tokom ovog perioda bio je osećaj solidarnosti i zajedništva među zaposlenima u METRO Srbija. Tim se povezao kao velika porodica i svi su bili spremni da se podrže i pomognu jedni drugima, sa osećajem zajedničke svrhe, gde su svi – od članova Uprave, zaposlenih u radnjama, do menadžera i ljudi koji rade na dostavi, imali isti cilj – da se nađu jedni drugima, ali i našim kupcima, kada je to bilo najpotrebnije. Naravno, pozitivno je i to što smo uspeli da zaštitimo zaposlene i izađemo bezbedni iz ove krize.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs