BOS PO TRNJU
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Andriy Pukalskiy, direktor operacija, METRO Cash&Carry Srbija
Organizovati rad za preko hiljadu ljudi, u vanrednim okolnostima koje su se svakodnevno menjale i razvijale, zaista je nešto što nisam iskusio do sada i što ću iskreno ceniti kao važnu lekciju koju sam naučio
Po mnogo čemu prethodnih nekoliko meseci je bilo bez presedana u skorijoj istoriji, uključujući i načine na koje smo radili i organizovali poslove. Vi ste direktor operacija u METRO Cash&Carry Srbija, kompaniji koja je deo jednog od globalnih lidera veleprodaje – METRO AG-a. Recite nam kako je prethodni period izgledao u METRO-u, lokalno i globalno?
Kao što ste rekli, ovo je iskustvo koje retko ko od nas pamti, i zbog toga je predstavljalo izazov na više nivoa. Prepreke sa kojima smo se susretali bile su utoliko teže jer smo ih svi doživljavali u isto vreme i niko od nas nije imao praktično iskustvo kako da najbolje reaguje u datim okolnostima. Sa druge strane, mi kao deo internacionalne firme smo imali saznanja i iskustva kolega iz Kine i mogli smo da predvidimo pojedine izazove. Međutim, niko nije imao najbolji mogući primer koji smo mogli da iskoristimo i primenimo. Zbog toga su brze, ali oprezne reakcije i adaptacije bile neophodne od početka, naročito kada su adekvatna zaštita i bezbednost naših zaposlenih bile u pitanju, što je ujedno, kako lokalno tako i globalno, bio najviši prioritet METRO-a. Ostali koraci su podrazumevali adaptaciju na specifične COVID-19 vanredne situacije koje je svaka zemlja imala, a kako bismo definisali najbolji, najbezbedniji i najefikasniji način da pružimo uslugu našim kupcima.
Kako su ti procesi izgledali, koliko su se operacije izmenile i koje ste posledice primetili? U kojoj se meri izmenila industrija u okviru koje METRO posluje?
Smatram da je najveći izazov u mom domenu poslovanja bila promena u načinu na koji smo sarađivali i komunicirali. Imam solidno globalno iskustvo rada u kriznim situacijama, od onih izazvanih ekstremnim vremenskim prilikama, do političkih nemira – ali u ovoj situaciji pretnja nije bila opipljiva iako je bila, i ostala, izuzetno realna i opasna.
Organizovati rad za preko hiljadu ljudi, u vanrednim okolnostima koje su se svakodnevno menjale i razvijale, zaista je nešto što nisam iskusio do sada i što ću iskreno ceniti kao važnu lekciju koju sam naučio. Takođe sam potvrdio svoje uverenje da su redovna, precizna i promišljena komunikacija i koordinacija sa timom i kolegama, bile ključni faktor da se osećamo bezbedno i što nismo dozvolili da nas potpuno opravdani osećaji straha i nesigurnosti nadvladaju u situaciji u kojoj smo se zatekli. Na taj način je bilo mnogo lakše postići da se poslovne operacije sprovode uz minimalno remećenje, ali i prihvatiti činjenicu da se moramo adaptirati u hodu. U Srbiji, čak i pod striktnim merama vanrednog stanja, METRO je uspeo da ostane otvoren i da pruži svojim kupcima usluge i snabdevenost, u skladu sa najvišim standardima kvaliteta i bezbednosti. Upravo zato smo stekli brojne nove i zadovoljne kupce tokom prethodnog perioda. Sada je potrebno da nastavimo da pratimo kako kupci i tržište menjaju svoje potrebe i zahteve, i da se adekvatno i efikasno adaptiramo, kao i u proteklom periodu.
Šta je, po vama, pozitivno proisteklo iz ove vanredne situacije?
Verujem da govorim u ime mnogih kolega, iako će možda zvučati kao kliše, ali moj najjači utisak tokom ovog perioda bio je osećaj solidarnosti i zajedništva među zaposlenima u METRO Srbija. Tim se povezao kao velika porodica i svi su bili spremni da se podrže i pomognu jedni drugima, sa osećajem zajedničke svrhe, gde su svi – od članova Uprave, zaposlenih u radnjama, do menadžera i ljudi koji rade na dostavi, imali isti cilj – da se nađu jedni drugima, ali i našim kupcima, kada je to bilo najpotrebnije. Naravno, pozitivno je i to što smo uspeli da zaštitimo zaposlene i izađemo bezbedni iz ove krize.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Prosečna marža u trgovinama na malo u Srbiji kreće se od oko 21-22 odsto do 31-32 odsto, ali je manja od one u Evropi. Maloprodaja nije kriva za visok rast cena u srpskim prodavnicama, a profiti trgovinskih ...
U proizvodnju struje u narednim decenijama moraće da se investira više desetina milijardi evra, jer Srbija više ne može dugoročno da se oslanja na nasleđene kapacitete iz socijalizma, sa izuzetkom hidrocentr...
Srbija mora da uskladi svoju unutrašnju i spoljnu politiku, odnosno da demokratski odluči o svom usmerenju ka velikim silama, glavna je poruka okruglog stola pod nazivom „Srbija između Istoka i Zapada“. Pone...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE