Srbija

01.04.2016. 09:50

Dnevnik

Autor: Nova Ekonomija

Najveći ribarski brod iz Srbije kupio Norvežanin

Srbija

01.04.2016. 09:50

U perleskom brodogradilištu Šipjard Bomeks 4M biće organizovana svečanost povodom porinuća ribarskog broda, koji je u Srbiji građen za kupca iz Norveške.

Fabrika koja se pre nekoliko godina našla u ozbiljnim poslovnim problemima, a čiji se pogoni nalaze nadomak Zrenjanina, saopštila je da je u teškim vremenima uspela da završi jedan od najvećih ribarskih brodova ikada izgrađenih u nekom srpskom brodogradilištu.

Očekuje se da će svečanosti prisustvovati predstavnici Vlade Srbije i Grada Zrenjanina, kao i poslovni partneri iz Norveške.

„Brod je dugačak 70, širok 12, a visok šest metara. U pitanju je ribarski brod za prenos žive ribe, konkretno lososa, pošto norveški kupac ima farmu te vrste ribe“, objašnjava zastupnik većinskog vlasnika u Šipjard Bomeksu 4M Dragomir Subić.

Po njegovim rečima, izgradnja broda je počela još 2012. godine, i to za potrebe drugog kupca, koji je u međuvremenu raskinuo ugovor. Kasnije je saradnja uspostavljena sa norveškim partnerom, a od prošle godine je nastavljena gradnja plovila, uz određene izmene koje su bile neophodne.

„Naše preduzeće je obezbedilo glavnu logistiku, odnosno inženjere, dok su kooperantske firme bile angažovane na samoj gradnji, uređenju i farbanju broda. Plovilo će u četvrtak svečano biti porinuto u reku Begej, a onda će nekoliko dana trajati pripreme i testovi pred dug put koji ga očekuje do krajnjeg odredišta. Brod će ići Begejom, preko Tise, Dunava, Crnog i Sredozemnog mora, do Atlantskog okeana“, ističe Subić.

Na pitanje da li je ovo porinuće nagoveštaj boljih dana za brodogradilište u Perlezu, Subić odgovara da je fabrika imala finansijskih i problema oko usvajanja unapred pripremljenog plana reorganizacije. Sada traju pregovori sa strateškim partnerom i njegov dolazak je, po rečima Subića, jedini način da se firma izvuče iz dubioze.

„Očekujemo da tokom aprila konkretizujemo razgovore. Ovaj partner ima i tržište i finansije, što je veoma značajno za ovu granu privrede“, naglašava Subić i dodaje da do sada brodogradilište nije imalo nikakvu pomoć države, bez koje je, što je svojevremeno tvrdio i vlasnik preduzeća, veoma teško pozitivno poslovati.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.