Gradski i prigradski prevoznici dobili su dopis u kome se obaveštavaju da će „Kentkart“ razmestiti aparate za overu karata „radi uređenja protoka putnika“, saznaje Politika.
U zglobnim vozilima (koja imaju 4 vrata) validator koji je instaliran kod drugih vrata biće pomeren kod prvih, a onaj koji je kod trećih biće pomeren kod zadnjih vrata, piše u dopisu koji je Sekretarijat za javni prevoz uputio prevoznicima.
U „solo“ vozilima (koja imaju 3 vrata) validator kod srednjih vrata biće izmešten kod zadnjih.
To bi značilo da kod srednjih vrata validatora ubuduće neće biti.
Takvo razmeštanje upućuje da će, ukoliko se validatori iz sredine pomere ka prednjim i zadnjim vratima, ulazak i overa karata biti i kod prednjih i kod zadnjih vrata.
Na osnovu ovoga izgleda i da će putnici biti usmeravani da izlaze na srednja vrata gde validatora ubuduće neće ni biti, piše Politika.
Beograd preuzima posao od privatnika, ko će naplaćivati autobuske karte?
Prevoznici smatraju da razmeštanje validatora i pokušaj promene protoka putnika kroz javna vozila ne treba da bude prioritetna mera, odnosno da bi toj meri trebalo da prethodi efikasniji sistem u vezi sa pretplatom karata.
„Ključna je naplata karata, da novac koji se zaposlenima isplaćuje za ove namene bude direktno uplaćivan za markice i da ne može da se iskoristi ni za šta drugo. Kada bi se uvelo to pravilo, samim tim bi više od 60 odsto putnika imalo plaćen mesečni prevoz i za rešavanje problema neplaćanja karata bi ostalo onih tridesetak odsto“, smatra Drago Tošić, direktor Konzorcijuma privatnih prevoznika.