Grad Beograd je osnovao novo javno preduzeće „Naplata prevozne usluge Beograd“, koje će najkasnije za godinu dana preuzeti poslove naplate karata u javnom prevozu. Taj posao je do sada obavljala privatna kompanija Kentkart, nekadašnji Apeks solušn.
Sekretarijat za javni prevoz je početkom prošle godine sproveo javnu nabavku pod nazivom „Eksploatacija i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu“.
Ovim tenderom Grad je tražio firmu koja će u narednih 13 godina da sprovodi poslove naplate karata u javnom prevozu u Beogradu.
Ugovor o javno-privatnom partnerstvu vredan 10,5 milijardi dinara dobila je firma Kentkart South East Europe.
Radi se o frimi koja je i prethodnih deset godina naplaćivala karte u beogradskom javnom prevozu, ali pod drugim imenom, Apeks solušn (Apex solution).
Međutim, kako se vidi iz izjava gradonačelnika Aleksandra Šapića, Grad nije zadovoljan kako je privatnik u poslednje vreme obavljao taj posao, pa je početkom septembra ove godine najavio raskid ugovora.
Na pitanje о finansijskim obavezama Grada prema privatnom parteneru, kada se radi o raskidu ugovora, Nova ekonomija nije dobila konkretan odgovor od Sekretarijata, kao ni od kompanije Kentkart.
Grad je vlasnik opreme koja je deo sistema za naplatu karata, a kada se radi o softveru, Beograd „ima pravo korišćenja“, kažu iz Sekretarijata za javni prevoz za Novu ekonomiju.
Sistem BeoGRADSКA kartica (stari BusPlus sistem) se sastoji iz podsistema za naplatu prevozne usluge i podsistema za upravljanje javnim prevozom.
iz Sekratarijata za javni prevoz za Novu ekonomiju kažu da su ovi sistemi povezani i da je njihovo funkcionisanje kompleksno.
„Pregovori sa kompanijom Кentkart su u toku, kao i iznalaženje celishodnog rešenja kako bi oba podsistema nastavila sa radom bez prekida u kontinuitetu i nakon preuzimanja dela poslova koji se tiču prodaje karta u okviru podsistema za naplatu prevozne usluge.
Čime će baviti novo preduzeće?
Skupština grada Beograda je na poslednjoj sednici donela odluku o onsivanju Javnog komunalnog preduzeća za naplatu, logistiku, i rukovođenje javnim prevozom putnika u Beogradu, ili skraćeno „Naplata prevozne usluge Beograd“.
„Naplata prevozne usluge Beograd“ će u narednom periodu preuzeti poslove koji se tiču podsistema za naplatu prevozne usluge, dok će podsistem za upravljanje javnim prevozom ostati u nadležnosti Sekretarijata za javni prevoz.
Novo preduzeće baviće se organizovanjem i naplatom prevozne usluge, poslovima kontrole karata, izdavanjem posebnih karata u vozilu (za lica zatečena bez karte), te organizovanjem prodajne mreže, kažu iz Sekretarijata za za Novu ekonomiju.
Porored toga konrektni zadaci novog preduzeća biće:
organizacija „drugih prodajnih aktivnosti“, prodaja pravnim subjektima i prodaja karata u vozilima (preko 1600 vozila u Sistemu)
neposredno izdavanje smart kartica, pružanje korisničke podrške (call centar, korisnički servis, help desk) za sve korisnike u sistemu.
organizacija nabavke i distribucija pratećeg materijala za funkcionisanje sistema (repromaterijal za štampanje smart kartica, prodaju dopuna, rezervacija, karata kod vozača)
neposredno uručenje prekršajnih nalogalicu koje se zateklo u vozilu ili u rezervisanom prostoru, bez važeće karte i koje ne kupi posebnu kartu.
izrada nacrta zakonskih i podzakonskih akata u vezi sa naplatom prevozne usluge za javni linijski prevoz na teritoriji grada Beograda
Novo javno preduzeće će se finansirati iz budžeta Grada, poslovnih prihoda i drugih izvora u skladu sa zakonom, piše u odluci o njegovom osnivanju.
U istoj odluci se navodi da je Sekretarijat javni prevoz dužan da u roku od najkasnije 12 meseci preduzme aktivnosti na sporazumnom raskidu ugovora o javno-privatnom partnerstvu.
Sva sredstava od prodaje karata u javnom prevozu putnika u Beogradu se ulaćuju na račun budžeta grada Beograda, u visini od 100 odsto, kažu iz Sekretarijata za javni prevoz.
Privatnom partneru se za obavljanje usluga koje su predmet ugovora, plaća naknada u ugovorenoj visini od 7,79 odsto od iznosa sredstva ostvarenih prodajom karata u integrisanom tarifnom sistemu.