2022 Održivost

06.12.2022. 13:30

Erste Banka

Autor: Erste Banka

I najmlađi žele da nauče sve o novcu

Prvi rođendan igrice Čuvari Zmajevog blaga

Vizual: Erste Banka

Čuvari Zmajevog blaga

Donošenje finansijskih odluka sastavni je deo naše svakodnevice i dugoročno ima veliki uticaj na naš život, pa stoga ne čudi što je UNICEF finansijsku pismenost proglasio veštinom 21. veka, dok PISA testovi ukazuju na neophodnost finansijskog opismenjavanja dece svih uzrasta.

U želji da deci na zabavan i interaktivan način približi finansijske teme, Erste Banka je pre tačno godinu dana lansirala edukativnu igricu za mobilne telefone Čuvari Zmajevog blaga, koja je do sada zabeležila 15000 preuzimanja. Na taj način Banka je, uz svoju platformu za besplatnu finansijsku edukaciju građana #ErsteZnali, kreirala i sadržaj za najmlađe.

Igrica je nastala po uzoru na istoimenu knjigu u izdanju Kreativnog centra, koju su deca i roditelji prihvatili sa velikim interesovanjem. Avanture glavnog lika, simpatičnog Zmaja, kroz igricu su postale još uzbudljivije, jer su deca igrajući se sa njim dobila priliku da usvoje važne finansijske pojmove. Savlađujući izazove koje igrica postavlja pred igrače i samostalno raspolažući blagom koje sakupe, deca kroz igru usvajaju važne finansijske pojmove i veštine kao što su budžet, štednja, odnos cene i vrednosti, upravljanje ličnim finansijama i mnoge druge. Autor ilustracija i u knjizi i u igrici je čuveni Dobrosav Bob Živković.

„Broj preuzimanja igrice za godinu dana, kao i ocene i komentari na Google Play i App Store servisima, pokazuju nam da interesovanje dece za finansijske teme itekako postoji i da smo pronašli dobar način da najmlađima približimo ovu oblast. Promišljenim donošenjem odluka u igrici oni se zapravo pripremaju za realan život i za sve ono što ih očekuje kad budu stariji, budući da će se sa donošenjem finansijskih odluka susretati tokom celog života“, istakla je Marija Mutić, koordinatorka programa ErsteZnali Erste Banke Srbija. Ona je ujedno najavila da će se pred igračima uskoro naći i novi zadaci koji će proširiti njihova znanja o finansijama.

Osim želje da najmlađima pruži podršku da se što bolje snalaze u svetu finansija, motiv za kreiranje igrice Erste Banka je pronašla i u istraživanjima Erste Grupe koja iz godine u godinu pokazuju da građani Srbije upravo banke vide kao institucije koje bi trebalo da se bave finansijskom edukacijom stanovništva. „Ipak, uvereni smo da i ostali akteri u društvu moraju da se uključe u ovaj proces, pre svega kada se on odnosi na najmlađe. Zbog toga igrica motiviše i roditelje da kroz zajedničku aktivnost i druženje istražuju svet finansija i unapređuju svoju finansijsku pismenost i nauče svoje mališane da upravljaju novcem. Učitelji, nastavnici, mediji, takođe imaju veoma važnu ulogu u finansijskoj edukaciji najmlađih“, dodala je Marija Mutić.

Podstaknuta dobrim reakcijama na igricu, Erste Banka je po njenim motivima razvila i interaktivnu predstavu Čuvari Zmajevog blaga, koju je nakon nekoliko izvođenja u Beogradu imala prilike da vidi i publika u Novom Sadu, Vrdniku Nišu i Leskovcu. Osim toga, u nastojanju da finansijska pismenost postane deo obrazovnog sistema u Srbiji, Erste Banka je prošle godine potpisala Memorandum o saradnji s Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Time je dogovorena podrška pri izradi programa za finansijsku edukaciju učenika osnovnih škola kroz projekat Škola novca za osnovca, kroz koji je prošle školske godine obučeno 150 nastavnika i učitelja iz 80 škola širom Srbije, dok je tokom ove godine u planu da obuku završi između 300 i 500 nastavnika.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.