“Ko je ko – Uspešne poslovne žene”
U našem prvom godišnjem izdanju edicije “Ko je ko – Uspešne poslovne žene” razgovarali smo sa ženama od karijere iz različitih oblasti, od biznis liderki u kompanijama, poslovnim organizacijama i udruženjima...
Svetska ekonomska kriza ostavila je izuzetno velike negativne efekte na Srbiju, ne samo u sferi ekonomije već i u svim drugim oblastima. Razlog tome bila jesvakako i loša procena težine, dubine i trajanja krize.To je za rezultat imalo, između ostalog, da se umesto preusmeravanja dela resursa u razvoj, u funkciji neutralisanjapada proizvodnje usled smanjene eksterne tražnje, uradi suprotno, odnosno da se poveća učešćejavne potrošnje motivisano demagoškim i populističkim motivima pri vođenju ekonomske politike.
Nakon svetske ekonomske krize izvozna konkurentnost zemalja i kompanija koje u njima posluju nametnulase kao centralna tema u svetskoj ekonomiji, te će stoga u fokusu istraživanja izvoz imati centralnomesto. Za Srbiju je orijentacija ka izvozu kao pokretačuprivrednog rasta dodatno važna, jer je privredni rast jedinomoguć ukoliko se bude zasnivao na izvozno orijentisanojproizvodnji, budući da je domaće tržište plitko isiromašno. Postoji puna saglasnost domaće ekonomskenauke i međunarodnih finansijskih institucija damodel privrednog rasta nakon 2000. godine, zasnovanna prilivima kapitala i kredita uz favorizovanje uvozarobe široke potrošnje, nije održiv niti moguć. Iz navedenihrazloga proizlazi da bi fokus ekonomske politikeu Srbiji kao zemlji sa siromašnim tržištem morao umnogo većoj meri nego do sada biti upravo na izvozui stvaranju povoljnijih uslova za razvoj preduzeća izvoznika,sa ciljem da se ukaže gde su šanse za izvoz,u kojim sektorima i granama, zatim koja su izvoznonajuspešnija preduzeća po vlasničkoj strukturi, načinuupravljanja i veličini. Analiza bi mogla da pomogne dase identifikuju oblasti u kojima postoje relativne komparativneprednosti uz promenu izvozne strukture kaproizvodima koji imaju višu dodajnu vrednosti. Srbija,dakle, treba da utvrdi gde je njen „product space“ dabi se na bazi toga kreirala kvalitetna izvozna strategija.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
U našem prvom godišnjem izdanju edicije “Ko je ko – Uspešne poslovne žene” razgovarali smo sa ženama od karijere iz različitih oblasti, od biznis liderki u kompanijama, poslovnim organizacijama i udruženjima...
Izdavaštvo Održivost društvena odgovornost
Održivost i društvena odgovornost idu zajedno kroz sve aspekte poslovanja. Domaća poslovna zajednica nam i u ovogodišnjim Liderima društvene odgovornosti pokazuje na koji način u praksi sprovodi svoje strate...
U ovogodišnjem izdanju edicije „Lideri društvene odgovornosti“ predstavljamo kompanije koje su se istakle odgovornim poslovanjem prema svojim radnicima i zajednici, u očuvanju prirode ulaganjem u savremene t...
U ovogodišnjem izdanju edicije Lideri društvene odgovornosti, predstavljamo istaknute društveno odgovorne kompanije i pojedince koji u ovako teškim vremenima pokazuju da neko brine o zdravlju svih, ali i o r...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE