Modni raskid

Danijel Li napustio Bottega Veneta

U modnom svetu kada se desi nešto što nije bilo očekivano, onda to odjekne kao VAUUUU vest. I taman kada pomislite da je sve idealno, da se svet okreće kako treba, iznenada šok. Neko nekoga napusti, a modni raskidi su teški, kao i oni emotivni, jer nije to samo posao, ima tu dosta ljubavi

Ova ljubav je trajala tri godine, moglo je i više. Modni svet je iznenadila informacija da dizajner koji je ponovo proslavio Bottega Veneta, a i samostalno pokrenuo neke od najvećih trendova poslednjih godina, odlazi iz kompanije. Zašto, kada je sve nekako izgledalo idealno. Dobar spoj, svež zaokret, velika prilika za obe strane. U saopštenju koje prati ovu vest se kaže da je odluka da se prekine saradnja zajednička.

Sve je počelo 2018. godine, kada je Danijel Li (Daniel Lee) napustio modnu kuću Céline i prešao u Bottega Veneta, kuću kožnih modnih detalja, osnovanu 1966. u Veneciji. Poznat, ali u međuvremenu malo umoran i, po dizajnu, prevaziđen brend.

Zajednička odluka o prekidu saradnje ubrzo prerasta u dva ne tako zajednička razloga. Naime, kruže glasine da Fibi Filo (Phoebe Philo), modna dizajnerka sa kojom je Danijel Li radio u Céline, osniva sopstvenu modnu kuću i, pošto će njen brend imati svoj dugo najavljivani debi sledeće godine, insajderi kažu da će joj se Danijel pridružiti i raditi pod njenim imenom.

Sa druge strane, način na koji Danijel Li radi nije nimalo lak. Mnogo ljudi iz Bottega Veneta je napustilo posao. Iako je nesporno da rade sa veoma talentovanim umetnikom, mnogi nisu izdržali tempo, stres i čest rad noću.

Ne zna se razlog, ali nema sumnje da se jak seizmički potres desio da bi se ova odluku podstakla ovakvom brzinom.

Danijelov rad u Bottega Veneta je ima „remetilački“ pristup u komunikaciji. Bottega Veneta je početkom 2021. izbrisala naloge na društvenim mrežama namenjene luksuznim brendovima. Iako je ovaj potez hvaljen kao radikalan i bio kopiran i od strane drugih brendova, ostale odluke ponašanja su bile manje uspešne. Bottega Veneta nije učestvovala u digitalnim modnim revijama tokom pandemije, nastavila je sa svojim prezentacijama u salonskom stilu u Londonu, Berlinu i Detroitu. Posebno je kritikovan afterparti u Berlinu, dok je u celom svetu na snazi bio „lockdown“.

Za ove tri godine rada i saradnje, Danijel je iza sebe ostavio nekoliko kreacija koje su postale ne samo modni stejtment, već su pokrenule samostalne trendove koji su u modnom svetu postali nešto što će se pratiti i pamtiti. Najpoznatija je torbica Pouch, u obliku jastuka, mekana i jednostavna. Do sada su stejtment torbice bile uglavnom one „starih“ brendova, kao što su Chanel i Louis Vuitton. Brojne kuće su pokrenule proizvodnju slične male ručne torbe i potvrdile status Danijela Lija kao jednog od vodećih dizajnera sadašnjice.

Li je nakon Pouch kreacije popularizovao inovativan način pletenja kože Intrecciato, koji je specifičan za Bottega Veneta od samog osnivanja kompanije. Time se ponovo vratio trend pletenih motiva na sandalama, torbama, cipelama.

Poslednji megahit su Puddle Boots. Viđali ste ih, a i viđaćete ih još neko vreme. Možda ste se i pitali otkud sad najezda glomaznih čizama sa jakom potplatom, često u nekoj jarkoj boji, specifičnog izgleda i dizajna. Mnoge poznate ličnosti su apsolutni obožavaoci ovih čizama.

Sve u svemu, za vreme Lijevog trogodišnjeg mandata, prodaja Benetta Venete je porasla za 2,2 odsto na skoro 1,2 milijarde evra u 2019. i nastavila da raste u 2020, uprkos tome što je ostatak tržišta luksuza pao za 23 odsto. U trećem kvartalu 2021. prihodi su porasli za 8,9 odsto na godišnjem nivou.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.