GLOBALNA PLATNA TEHNOLOGIJA U SLUŽBI RAZVOJA LOKALNE ZAJEDNICE
Mastercard je tehnološka kompanija, lider u globalnoj industriji plaćanja, koja povezuje potrošače, finansijske institucije, trgovce, vlade, digitalne partnere, preduzeća i druge organizacije širom sveta, omogućavajući im da koriste elektronske oblike plaćanja umesto gotovine i čekova. Mastercard posluje verujući da je uspešna ekonomija održiva samo kada je inkluzivna i kada je blagostanje raspodeljeno. Naša mreža je temelj našeg poslovanja i načina na koji poslujemo u više od 200 zemalja sveta. Da bismo postigli da inkluzivni rast postane stvarnost, aktiviramo našu mrežu kako bismo omogućili da digitalna ekonomija radi za sve, svuda. I to radimo na načine koji uzimaju u obzir našu radnu snagu, okruženje i etičke standarde prema kojima se smatramo odgovornim – jer su i načini i sredstva važni
DOPRINOS DRUŠTVU KROZ KOMERCIJALNE AKTIVNOSTI
Održivost je deo poslovne strategije Mastercard kompanije. Zasnovana je na fundamentalnoj pretpostavci da poslujemo dobro time što činimo dobro. Biti snaga za dobro i imati posao sa višim ciljem deo je onoga što nam pomaže da činimo dobro kao kompanija. Pomaže nam da privučemo vrhunske talente, razvijamo našu bazu klijenata, poslujemo kao partner za rešavanje problema sa vladama i povećavamo afinitet prema brendu kod potrošača i kompanija širom sveta. Radimo na tome da nadogradimo postulat „poslovati dobro čineći dobro“ tako što ćemo održivi socijalni uticaj kroz komercijalne aktivnosti učiniti novom paradigmom za poslovanje, jer verujemo da je biti vođen svrhom od suštinskog značaja za održivost – za sve.
Mastercard je društveno odgovorna kompanija, kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou. Mi smo posvećeni tome da budemo sila za promene nabolje u svetu i da poslujemo dobro tako što činimo dobro. Mi poslujemo na otvoren i transparentan način, unapređujući inkluzivni rast, inspirišući zaposlene i slušajući potrebe zajednice kako bismo stvorili održivu budućnost za Mastercard i svet oko nas.
Mastercard posluje na srpskom tržištu već dugi niz godina i razvijamo se slušajući realno potrebe, navike i želje srpskog stanovništva. Razumemo da potrebe pojedinaca i potrebe tržišta stalno evoluiraju, sada više nego ikada pod uticajem modernih tehnologija, zato je naš cilj da se sve potrebe zadovolje na brz, praktičan i siguran način, baš kao što to potrošači i žele.
INKLUZIJA JE PREDUSLOV RAZVOJA TRŽIŠTA
Za Mastercard, inkluzija – finansijska, digitalna, etnička, socijalna i polna – jeste tajna iza prosperitetnog modernog tržišta. Verujemo da svaka osoba na svetu treba da koristi prednosti i da uživa u slobodi koju donosi inkluzija i fokusirani smo na to da odigramo svoju ulogu kako bismo postigli da inkluzija bude moguća za sve. Zbog toga smo posvećeni izgradnji bezgotovinskog društva u saradnji sa poslovnim partnerima, institucijama i nevladinim organizacijama. Naša vizija bezgotovinskog društva je putovanje, ne odredište, i mi imamo rešenja, stručnost i iskustvo kojima pomažemo vladama širom sveta da se bore protiv sive ekonomije i da izgrade stabilna, održiva tržišta koja su međunarodno konkurentna i da na taj način doprinesu uspostavljanju finansijske inkluzije.
Postizanje većeg stepena finansijske inkluzije možemo ostvariti isključivo saradnjom javnog i privatnog sektora i svih subjekata u industriji plaćanja, što je upravo i postignuto projektom „Šampioni bezgotovinskog plaćanja“, koji za cilj ima jačanje svesti građana o prednostima razvoja bezgotovinskog društva.
TERMINALIZACIJA OPŠTINA
U partnerstvu sa NALED-om razvijamo tržište uvođenjem mogućnosti plaćanja karticama u opštinama u Srbiji. Mastercard je članica NALED Saveza za fer konkurenciju, a naše tehnologije, iskustvo i stručnost koje donosimo sa globalnog nivoa doprineli su tome da budemo prepoznati kao pouzdani dugoročan partner javnom sektoru u stvaranju bezgotovinskog društva. Dugogodišnju partnersku saradnju sa NALED-om nastavljamo kroz ovogodišnji projekat „Šampioni bezgotovinskog plaćanja“, jer verujemo da zajedno možemo učiniti mnogo na razvoju bezgotovinskog sistema plaćanja i unapređenju finansijske inkluzije.
PODIZANJE GOTOVINE KADA PLAĆATE MASTERCARD KARTICOM
U Srbiji postoji prilično veliki segment potrošača koji pripadaju tzv. nebankarskim korisnicima – prema rezultatima Studije o finansijskoj inkluziji u Evropi, čak 38% srpskog stanovništva nema bankovni račun i pristup zvaničnim finansijskim tokovima. Usluga podizanja gotovine prilikom plaćanja karticom unapređuje situaciju na lokacijama gde nema bankomata. Takođe, kako bi koristili uslugu, korisnici treba da plate karticom, što takođe doprinosi bezgotovinskom plaćanju. Podizanje gotovine prilikom plaćanja je usluga koja je uveliko sastavni deo globalnog finansijskog tržišta, a odnedavno je dostupna i na tržištu Srbije, zahvaljujući saradnji sa kompanijom NIS.
PAMETNI GRADOVI
Nedavno je u Kragujevcu realizovan projekat beskontaktnog plaćanja javnog prevoza, što ga posle Beograda čini drugim srpskim gradom koji se pridružio porodici pametnih gradova sveta. Svet postaje urbanizovana sredina – očekuje se da će u narednim godinama 70% ljudi živeti u gradovima, te se gradovi širom sveta suočavaju sa izazovima koji prate tako veliki rast, a na prvom mestu su saobraćajne gužve i zagađenje. Veća ušteda i efikasnost postaju imperativ, a uvođenje digitalnih tehnologija i elektronskih plaćanja u različite segmente života predstavljaju osnovne elemente svakog pametnog grada.
„Verujemo da, kao kompanija, imamo odgovornost da delujemo na najhitnija pitanja u našem društvu. Doprinoseći cilju održivog razvoja UN-a br. 5 „Rodna ravnopravnost“, nastojimo da zatvorimo rodni jaz i osnažimo još više žena u Srbiji kroz konkretne aktivnosti. U partnerstvu sa nekoliko drugih društveno odgovornih kompanija, radimo zajedno kako bismo ostvarili veći uticaj na živote hiljada žena u kompanijama u Srbiji“, Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH u kompaniji Mastercarad.
ŽENSKO LIDERSTVO
Žene preduzetnice su napravile izuzetne korake kao vlasnice preduzeća širom sveta, ali ipak žensko preduzetništvo na tržištima u razvoju, kao što je srpsko, obično je posledica puke potrebe i često je suočeno sa nedostatkom finansijskog kapitala i pristupom neophodnim sredstvima. Imajući u vidu da je samo oko 40% žena u Srbiji uključeno na tržište rada, od suštinskog je značaja pokretanje šireg društvenog pokreta koji podiže svest o tome šta pojedinačno porodice, lokalne zajednice i celokupna ekonomija dobijaju od osnaživanja žena u svim fazama poslovanja.
Poboljšanje pozicije žena u STEM disciplinama
Različitost je jedna od ključnih vrednosti svake kompanije i pomaže im da se takmiče u kompleksnom ne samo globalnom već i lokalnom tržištu koje se stalno menja. Osnaživanje žena i devojaka ključno je za ekonomski rast, političku stabilnost i transformaciju društva, jer kada žene i devojke nisu dovoljno integrisane u sistem, globalna zajednica gubi veštine, ideje i perspektive koje su ključne u suočavanju sa globalnim izazovima i novim mogućnostima. Ove godine u okviru KBF Mastercard je organizovao panel koji je okupio predstavnike institucija, kompanija, preduzetnica u STEM oblastima gde se drugu godinu zaredom ostvario međusektorski dijalog u cilju podizanja svesti o potrebi za konkretnim planskim aktivnostima na svim nivoima u cilju jačanja žena i ekonomije zemlje.
Deklaracija o rodnoj ravnopravnosti
U cilju realizacije akcija za zatvaranje rodnog jaza, Formiran je Savez za ravnopravnost polova koji okuplja vodeće kompanije u Srbiji. Članice su okviru Kopaonik biznis foruma potpisale Deklaraciju o rodnoj ravnopravnosti, čime je ova tema promovisana na najznačajnijem ekonomskom forumu u zemlji. Savez za ravnopravnost polova formiran je sa konkretnim ciljevima promovisanja jednakih mogućnosti kao deo strategije zapošljavanja, razvoja i unapređenja svake kompanije i za muškarce i za žene.
Uključenost, prilika i osnaživanje su globalni prioriteti kompanije Mastercard. Od svog dinamičnog radnog mesta do naših proizvoda i rešenja, unapređujemo našu posvećenost rodnoj ravnopravnosti širom sveta.
ZAJEDNO ZA KUĆU KOJU ZASLUŽUJE SVAKI SUPERHEROJ
Kampanja je uticala na podizanje svesti o značaju ovog cilja i potrebama NURDOR-a i inspirisala zajednicu i Mastercard korisnike da budu deo ostvarenja ovog cilja. Iskustva su ono čemu težimo i ono što se računa u pogledu ispunjenosti naših života, kao i ono što ostavljamo generacijama koje dolaze. Pored ambasadora kampanje, kampanju su podržali RTS i NALED, mediji, poznate ličnosti, kao i 20 poslovnih partnera. Podrška se tu ne završava – Mastercard razvija rešenja koja treba da doprinesu obezbeđivanju finansijske stabilnosti NURDOR-a i da omoguće efikasnije prikupljanje donacija u budućnosti.
Mastercard je realizovao donatorsku kampanju ,,Zajedno za kuću koju zaslužuje svaki Superheroj”, koja za cilj ima da obezbedi novu i do sada najveću roditeljsku kuću u Beogradu u okviru saradnje sa Nacionalnim udruženjem roditelja dece obolele od raka (NURDOR). Kroz platformu Započni nešto neprocenjivo Mastercard osnažuje pojedince da započnu značajne inicijative koje će koristiti njihovim lokalnim zajednicama i doprineti razvoju celokupnog društva, a donatorska kampanja za NURDOR je jedinstven primer koji nam govori da se svaka pojedinačna akcija računa kako bi se ostvario viši cilj. Mastercard je iskoristio svoju tehnologiju i omogućio da svaka Mastercard transakcija bude neprocenjiva: za svako beskontaktno, onlajn ili mobilno plaćanje kompanija je izdvajala sredstva za roditeljsku kuću. Nakon šestomesečne kampanja Mastercard je uručio donaciju od 250.000 evra, što je najveća pojedinačna donacija NURDOR organizaciji do sada. Time je zvanično završena prva faza dugoročne saradnje sa NURDOR-om.