2021

17.12.2021. 13:01

Lideri društvene odgovornosti 2021

Autor: Nova Ekonomija

Banka to su ljudi

Već 13 godina Erste Banka transparentno i sistematično izveštava javnost o svemu što radi kroz Izveštaj o društveno odgovornom poslovanju - Banka to su ljudi.  Zašto nam je ovo važno? Zato što želimo...

Erste banka

2021

17.12.2021. 13:01

Već 13 godina Erste Banka transparentno i sistematično izveštava javnost o svemu što radi kroz Izveštaj o društveno odgovornom poslovanju – Banka to su ljudi.  Zašto nam je ovo važno? Zato što želimo da pokažemo da našom bankom upravljamo odgovorno, vodeći računa o zaposlenima, klijentima, dobavljačima, zajednici i životnoj sredini

Omogućiti svima da ostvare finansijsku nezavisnost i prosperitet, bez obzira na poreklo, status, bogatstvo ili nacionalnost i istovremeno uticati na dalji razvoj društva u kom se posluje, bile su revolucionarne ideje u Beču 1819. godine kada je pripadnica radničke klase Mari Švarc otvorila svoju prvu štednu knjižicu, kao i u Novom Sadu 45 godina kasnije, kada se po bankarske usluge više nije moralo u Beč ili Peštu. Stoga slobodno možemo da kažemo da Erste Banka u svojim korenima ima utisnut jasan pečat humanosti, odgovornog i održivog poslovanja. Za nas društveno odgovorno poslovanje predstavlja strateški okvir za upravljanje kompanijom, zasnovan na ulaganju u dugoročne i stabilne odnose sa svim ključnim zainteresovanim stranama, i na opredeljenju da aktivno doprinosimo razvoju i dobrobiti društva čiji smo neodvojivi deo. 

Podrška klijentima – Korak po korak

Svet bez siromaštva i dostojanstven rad i ekonomski rast koji su jedni od Ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija, inspirisali su Erste Grupu da pokrene program socijalnog bankarstva pod imenom ,,Korak po korak“, koji podržava finansijsko opismenjavanje i inkluziju celog društva i približava bankarske usluge društvu u najširem smislu te reči. 

Program je pokrenut u svim zemljama u kojima Erste Grupa posluje, sa ciljem da se podrže  startap firme, socijalna preduzeća, organizacije civilnog društva koje doprinose pozitivnim ekonomskim i društvenim promenama, kao i pojedinci, fizička lica sa malim prihodima, koji žele da poboljšaju svoju ekonomsku situaciju. Jedinstvenost programa je u njegovoj kompleksnoj podršci koja podrazumeva finansijski (kreditni), edukativni i mentorski aspekt.

U prethodnih pet godina, u Srbiji je kreditnu podršku kroz ovaj program dobilo preko 350 klijenata ukupne vrednosti od 3,6 miliona evra. Edukativnu platformu aktivno koristi 6.500 korisnika, dok je mentorski tim pružio preko 500 mentorskih sesija početnicima u poslovanju. Program je doprineo stvaranju preko 400 novih radnih mesta. 

Kroz specijalni projekat „Naše selo“, koji se sprovodi u saradnji sa Delta Holdingom, podržano je dodatno 20 poljoprivrednih gazdinstava iz nerazvijenog dela Srbije, kroz razvojne kredite i prilagođenu nefinansijsku podršku.

Finansijska pismenost

Sa ciljem da damo svoj doprinos kvalitetnom obrazovanju, još jednom od Ciljeva održivog razvoja UN-a, obavezali smo se da do 2030. godine znatno povećamo broj mladih i odraslih koji imaju relevantne veštine, između ostalog i tehničke i stručne, za zaposlenje, pristojne poslove i preduzetništvo. Finansijsku pismenost smo prepoznali ne samo kao važnu temu, već i kao veliki izazov današnjeg društva, ali i svoju odgovornost i obavezu. Oni koji nemaju pristup finansijskim instrumentima i edukaciji često su isključeni iz ekonomskog i društvenog života. Finansijska pismenost doprinosi smanjenju rizika od siromaštva i ekonomskom rastu, društvenoj inkluziji i stabilnosti.

U želji da se ova tema otvori u javnosti, da joj se posveti veća pažnja, ali i strateški pronađe adekvatno mesto u elementarnom obrazovanju za najmlađe, kao i u cilju podizanja svesti i informisanosti šire javnosti da nikada nije kasno ovladati njome i da to ne treba da košta, Banka je pokrenula program ErsteZnali.

ErsteZnali program svojim sadržajem koji se plasira kroz različite forme i kanale Banke ima za cilj da podigne finansijsku pismenost, te samim tim osnaži građanstvo u pravcu donošenja informisanih i boljih finansijskih odluka, koje najdirektnije utiču na ekonomski i socijalni status svakog pojedinca. ErsteZnali, kao sveobuhvatan i besplatan program finansijske edukacije, ne sadrži promociju proizvoda i usluga Banke, već nudi informacije i preporuke sa ciljem unapređenja finansijske pismenosti najšire populacije. 

Prva i veoma značajna u nizu aktivnosti u okviru programa je #ErsteZnali onlajn interaktivna platforma za finansijsku edukaciju. Namenjena je veoma širokoj publici i osmišljena kao baza za informisanje sa edukativnim tekstovima na temu finansijskih pojmova i instrumenata, ali i zabavna platforma sa kvizovima i zanimljivostima na temu finansija. Platforma je bila samo prvi korak. U narednom periodu Erste Banka je nastavila da širi finansijska znanja i van digitalnog sveta – kroz radionice o finansijskoj pismenosti, edukativne sadržaje za mlade i najmlađe, kao i brojne druge aktivnosti.

Platformu #ErsteZnali je posetilo 300.000 ljudi, a 5.000 njih je registrovalo svoje naloge i učestvovalo u testovima znanja. Na radionicama iz upravljanja finansijama je do sada učestvovalo 600 učesnika/ca. Zabeležili smo čak 800 sati ekspertskog volontiranja zaposlenih Erste Banke u oblasti finansijske edukacije građana.

Takođe, Erste Banka je započela zvaničnu saradnju sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pružajući podršku u strateškom uvođenju programa finansijske edukacije u obrazovni sistem.

U narednom periodu očekujemo uvođenje finansijske pismenosti u osnovno obrazovanje u okviru projekta „Škola novca za osnovca“ koji Erste Banka realizuje u partnerstvu za Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Za najmlađe smo pripremili zabavnu mobilnu aplikaciju – igricu kojoj je fokus finansijska edukacija, a koja će biti dostupna svima za mobilni telefon i tablet.

Odgovorni i tokom pandemije

Već 13 godina Erste Banka transparentno i sistematično izveštava javnost o svemu što radi kroz Izveštaj o društveno odgovornom poslovanju – Banka to su ljudi. Zašto nam je ovo važno? Zato što želimo da pokažemo da našom bankom upravljamo odgovorno, vodeći računa o zaposlenima, klijentima, dobavljačima, zajednici i životnoj sredini. Ono što je još važnije, nastojimo da verno prikažemo ne samo podatke o našem učinku, već i sve one principe u kojima leži naša snaga, u pravom timskom duhu, zajedničkoj viziji koju posvećeno ostvarujemo i činjenici da smo uvek tu jedni za druge, za naše klijente i lokalnu zajednicu. Ciljevi održivog razvoja Ujedinjenih nacija, koji predstavljaju jedinstven poziv na delovanje čitavom svetu radi iskorenjivanja siromaštva, zaštite životne sredine i obezbeđivanja prosperiteta za sve, čine okvir i za poslovanje Erste Banke. Ponosni smo što smo potpisnici ovakvog globalnog sporazuma koji nas podstiče da stalno pronalazimo nove načine kako bismo najpre unapredili sebe, a zatim nesebično delili svoja znanja da učinimo svet boljim i humanijim mestom za život.  

Prošla godina je po mnogo čemu bila posebna, vrtoglavo je okrenula našu svakodnevicu i postavila nove prioritete. Svesni da su se i naši klijenti susreli sa brojnim poslovnim izazovima, promišljali smo o dodatnim načinima podrške i osnaživanja mikro, malih i socijalnih preduzeća. I ranije smo im pružali različite vidove promotivne podrške, ali smo u jeku pandemije otišli korak dalje i pripremili TV i onlajn kampanju da bismo ih osnažili i pomogli da ostanu vidljivi svojim klijentima i kupcima. Time smo im još jednom pokazali da verujemo u njih, kao što oni veruju u nas kao svog finansijskog partnera. Želeli smo da im pomognemo da ispričaju i predstave vidljivije i glasnije svoje pozitivne i autentične priče. Sudeći po reakcijama javnosti, u tome smo i uspeli. 

U okviru kampanje za podršku privredi, Erste Banka je odmah nakon izlaska iz vanrednog stanja za svoje klijente – startape, mikro, mala i srednja preduzeća, kreirala i TV reklame i zakupila TV reklamni prostor na četiri nedelje. Na taj način oni su dobili šansu ne samo da na jedan drugačiji način ispričaju svoje interesantne životne priče i motive za razvoje svojih biznisa, već i da što bolje plasiraju svoje proizvode širom naše zemlje. U kampanji je učestvovalo šest preduzeća, a za svako od njih je pripremljen po jedan spot u trajanju od 35 sekundi i zajednički spot u trajanju od 45 sekundi. Na taj način svakom klijentu je obezbeđeno po 180 minuta besplatne promocije na televizijskim kanalima. Pored toga, promotivni materijal je emitovan i deljen putem društvenih mreža Erste Banke.

Erste Banka je za devet različitih zdravstvenih ustanova širom Srbije izdvojila više od pet miliona dinara vanredne pomoći, na ime podrške borbi protiv pandemije 

Situacija u kojoj smo se svi zajedno našli 2020. godine, postavila je pred nas brojne izazove, ali nas je istovremeno podstakla da pronađemo načine da ipak sprovedemo predviđene aktivnosti, a pritom dodamo i nove u skladu sa situacijom, sa ciljem da podržimo zaposlene, klijente i zajednicu u kojoj poslujemo. 

Ponosni smo na to što smo, između ostalog, nastavili da ulažemo u naše zaposlene tako što smo im obezbedili 16.000 sati obuke, što smo umesto za promociju banke sredstva preusmerili na promociju naših klijenata snimivši im reklamne spotove i obezbedivši besplatnu promociju na televizijskim stanicama i našim društvenim mrežama, i što smo uložili u kulturu, umetnost i nauku skoro 16,3 miliona dinara. Pružena je podrška za 40 manifestacija poput Beogradskog festivala igre, izložbe „Alan Ford trči počasni krug“, Bitefa, Guitar art festivala, Festivala nauke i 125 godina Prirodnjačkog muzeja. Naš strateški pristup društveno odgovornom poslovanju i naša posvećenost zajednicama u kojima poslujemo su nam omogućili da napravimo dobar balans u jednom veoma izazovnom vremenu. 

S obzirom na urgentne potrebe našeg zdravstvenog sistema, Erste Banka je za devet različitih zdravstvenih ustanova širom Srbije izdvojila više od pet miliona dinara vanredne pomoći, na ime podrške borbi protiv pandemije. 

Jedan je od stubova društveno odgovornog poslovanja Erste Banke jeste i nastojanje da smanji negativan uticaj na životnu sredinu gde god je to moguće i inovativnim rešenjima doprinese ekološkoj održivosti. Prošle godine uloženo je skoro 100 miliona dinara u upravljanje zaštitom životne sredine, dok je procenat učešća zelene energije u ukupnoj količini potrošene energije iznosio oko 70%.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.