2021

23.12.2021. 12:47

Lideri društvene odgovornosti 2021

Autor: Nova Ekonomija

Godina u znaku zelene tranzicije, Olimpijskih igara i digitalizacije

Banka drži do sada neoboren „državni rekord“ jer je najveći sponzor i zvanična banka Olimpijskog komiteta Srbije već 20 godinaKorporativno poslovanje OTP banke temelji se na iskazivanju odgovornosti prema tržištu, zaposle...

OTP banka Srbija

2021

23.12.2021. 12:47

Banka drži do sada neoboren „državni rekord“ jer je najveći sponzor i zvanična banka Olimpijskog komiteta Srbije već 20 godina

Korporativno poslovanje OTP banke temelji se na iskazivanju odgovornosti prema tržištu, zaposlenima, životnoj sredini i zajednici u kojoj posluje. Banka prepoznaje važnost očuvanja životne sredine i kreira aktivnosti koje su usmerene ka zelenoj promeni, što uključuje i aktivno volontiranje zaposlenih. Prva je banka koja je pristupila Mastercard Priceless Planet Coalition u Srbiji, koja pokreće sadnju drveća u kritičnim delovima sveta na osnovu naučne studije. Takođe, poseduje zeleni sertifikat EPS-a što potvrđuje da sva struja koju banka koristi potiče od zelene energije, dok centralna zgrada koristi svoje solarne panele. Od 2020. banka podržava i projekat „Zelena Srbija“ koji je posvećen sađenju drveća u čak 10 gradova Srbije.

Pet godina Generatora

Radi jačanja konkurentnosti domaćeg preduzetništva 2017. godine osmišljen je i pokrenut Generator, projekat koji okuplja i podržava rešenja koja podstiču inovativne preduzetničke poduhvate. Iste godine Generator je podržao 40 preduzetničkih inovacija kroz finansijsku podršku, promociju i mentorstvo. Sledeće, 2018. godine nagrađene su najbolje studentske preduzetničke inovacije, a Generator 2.0 bio je namenjen digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća. Krajem 2019. godine u okviru Generatora, banka je pokrenula inicijativu Generator dobrih dela, koja je podržala šest socijalnih preduzeća i njihove predstavnike. U godini obeleženoj pandemijom, Generator Gamechanger bio je namenjen digitalnim projektima, sajtovima, aplikacijama i drugim platformama koji pomažu mala i srednja preduzeća kako bi prevazišli izazove sa kojima su se suočili. Početkom 2021. godine organizovan je još jedan ciklus podrške za pet pojedinaca i malih biznisa pod krovom Generatora dobrih dela, ali u onlajn okruženju.

Generator ZERO 2021

U novembru 2021. lansirano je novo izdanje – Generator Zero – koje poziva sve neformalne startap timove, startap kompanije, paušalce, mikro, mala i srednja preduzeća, da prijave svoj projekat ili rešenje koje doprinosi smanjenju karbonskog otiska. One koji uđu u finale, banka će promovisati na svojim komunikacionim kanalima i u tradicionalnim medijima, dok će pobednik osvojiti 2.000.000 dinara. Projekat Zero podržavaju i renomirani partneri koji će takođe nagraditi najbolja rešenja, a sve sa ciljem da zajedno podignemo svest i znanje o ovoj temi i pređemo na zeleno i održivo ponašanje i poslovanje. 

Sponzorstvo koje traje

U segmentu sponzorstava banka drži do sada neoboren „državni rekord“ jer je najveći sponzor i zvanična banka Olimpijskog komiteta Srbije već 20 godina. Ova saradnja predstavlja ubedljivo najduže sponzorstvo u srpskom sportu i često je primer plodonosne, inspirativne i uspešne saradnje između biznis sektora i institucija sporta. I tokom 2020. i 2021. godine kada je bilo neizvesno održavanje Olimpijskih igara, banka je ostala veran partner i obnovila ugovor o sponzorstvu, u cilju apsolutne podrške našim najboljim olimpijcima. Zajedničkim snagama realizovana je kampanja „Krug podrške“ lansirana tokom vanrednog stanja u zemlji, tokom koje su naši najistaknutiji olimpijci slali motivacione poruke podrške najugroženijim društvenim grupama u široj društvenoj zajednici pozivajući i apelujući na društvenu solidarnost i koheziju. Snažne motivacione poruke plasirane su kroz sve raspoložive kanale komunikacije, a kampanja je osvojila internacionalnu nagradu i proglašena je za najbolji sportski sponzorski projekat u Srbiji u 2020. u izboru regionalne organizacije SPORTO, što ju je nominovalo i za osvajanje prestižne nagrade „Best of Europe“. U novembru kompanija je dobila i priznanje prvog festivala društveno odgovorne komunikacije u Srbiji „Kampanje sa svrhom“. Pored podrške nacionalnom sportu, banka je i najveći sponzor Rukometnog saveza Srbije.

 Galerija Matice srpske i virtuelna stvarnost

Banka je prepoznatljiva u javnosti i po projektima posvećenim očuvanju nacionalnog kulturnog nasleđa. Strateški partner Banke u ovom segmentu poslovanja je Galerija Matice srpske, jedna od najznačajnijih ustanova kulture u zemlji, a saradnjom kroz projekat „Odgovorno u kulturi“ se podržavaju brojni projekti posvećeni digitalizaciji kulturnog nasleđa. Većina realizovanih projekata su potpuno inovativna i digitalna rešenja koja omogućavaju da se kroz aplikacije široj javnosti prvi put predstave radovi najvećih domaćih likovnih stvaralaca. U 2020. je organizovana izložba posvećena najvećem baroknom slikaru Vojvodine, Teodoru Kračunu čiji su oslikani ikonostasi prvi put u digitalnoj formi predstavljeni publici. U novembru 2021. nastavlja se saradnja u vidu projekta DigiArt, virtuelne prezentacije umetničkih dela iz kolekcije galerije Matice srpske. Ove godine banka će donacijom pomoći da se kroz specijalno kreiranu digitalnu VR aplikaciju prvi put domaćoj javnosti predstave grafike iz skicenbloka Save Šumanovića iz 18 veka, ali i grafike drugih srpskih i ruskih umetnika, kao što su Hristifor Žefarović, Zaharije Petrović, Zaharije Stefanović Orfelin i Vasilije Kiprijanov. 

Podrška za individualne donatore

Kao bi dodatno motivisali jedni druge, OTP banka je omogućila oslobađanje od provizija za humanitarne uplate. Činjenica da skoro pola miliona ljudi živi na ivici siromaštva, a da se prema zvaničnim procenama u Srbiji dnevno baca dva miliona kilograma hrane, zajedničko delovanje između javnog, biznis i civilnog sektora, može značajno da doprinese u rešavanju problema siromaštva. Zato se u oktobru 2021. godine banka odazvala pozivu Koalicije za dobročinstvo i priključila kampanji „Spasimo hranu, spasimo humanost“ koja se organizuje povodom obeležavanja Nacionalnog dana davanja.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.