Zasnovana na čvrstim temeljima, osećaju odgovornosti i želji da stvori bolje uslove za buduće generacije, kompanija Henkel 145 godina vizionarski pristupa pružanju podrške za poboljšanje životne sredine i društva u kom posluje
Milioni ljudi širom sveta svakoga dana koriste neki od Henkelovih proizvoda, zbog toga je posvećenost kompanije da razvija održiva rešenja prioritet duž čitavog lanca vrednosti. Kako u svetu, tako i u našoj zemlji, Henkel teži da bude lider u održivosti. Globalna Strategija održivosti primenjuje se u svim državama u kojima Henkel posluje i to kroz sve aktivnosti kompanije, ujedno podržavajući lokalne humanitarne organizacije i angažovanost zaposlenih.
Pod terminom korporativno građanstvo kompanija Henkel okuplja svoje društveno odgovorne aktivnosti i to u četiri segmenta: korporativno volontiranje poznatije kao MIT inicijativa, društvena partnerstva sa organizacijama koje se bave temama od javnog značaja, angažman brendova zasnovan na Strategiji održivosti, dok se četvrti segment odnosi na pomoć zajednicama u urgentnim situacijama.
Program korporativnog volontiranja MIT – Make an Impact on Tomorrow
Kompanija Henkel započela je MIT inicijativu kako bi podržala zaposlene u realizaciji društveno odgovornih projekata koji su im lično važni. Zaposleni prijavljuju projekte od značaja za lokalnu zajednicu i volontiraju u njihovoj realizaciji. Od 2007. godine MIT volonteri u Srbiji realizovali su više od 180 projekata u oblasti nauke, kulture, obrazovanja, sporta, zaštite životne sredine i zdravlja, a kompanija je uložila više od 500.000 evra za njihovo izvođenje.
Tokom 2021. godine za MIT projekte odvojeno je 50.000 evra, a podrška je usmerena za: nabavku vozila za „BELhospice” centar, nabavku 56 bolničkih ležajeva za Specijalnu bolnicu za cerebralnu paralizu u Beogradu, rekonstrukciju toaleta u vrtiću „Golub mira” u Kruševcu, nabavku rekvizita za dvorište vrtića „Sveti Sava” na Čukarici, nabavku sprava za vežbanje za dečiji košarkaški klub „Blokovi” na Novom Beogradu, donaciju Ceresit materijala za izgradnju inkluzivnog poslovnog centra za mlade „Nova industrija“ u Kruševcu, donaciju opreme za dečje biciklističko udruženje „Zvezdarica”, reparaciju podova u nekoliko prostorija „Udruženja za mišićne i neuromišićne bolesti Topličkog okruga”, nabavku pametnih tabli i projektora za predškolsku ustanovu „Boško Buha” u Inđiji, a dodatni MIT projekti očekuju se do kraja godine.
Strategija održivosti kroz čitav lanac vrednosti
Kompanija Henkel 30 godina izveštava o svojim inicijativama na polju održivosti, a 2010. godine lansirala je globalnu Strategiju održivosti koja podrazumeva efikasnije korišćenje resursa, i smanjenje ekološkog otiska kroz smanjenje potrošnje vode, električne energije i generisanja otpada. Henkel Srbija konstantno smanjuje ekološki otisak proizvodne lokacije u Kruševcu i doprinosi globalnom ambicioznom cilju kompanije da bude klimatski pozitivna do 2040. godine, istovremeno održavajući visoke standarde kvaliteta i bezbednosti. U prethodnoj godini, smanjena je ukupna količina otpada koja se proizvede u lokalnoj proizvodnji za 44% (po toni, u poređenju sa 2010). Globalni cilj kompanije Henkel „Nula otpada na deponiju“ sproveden je u potpunosti i u Kruševcu – otpad koji se stvara prilikom proizvodnje u Kruševcu se ne odlaže na deponije, nego se ponovo koristi, reciklira, i na kraju se njime rukuje na jedan od načina propisanih zakonom, od strane licenciranog operatera.
Henkel Srbija konstantno smanjuje ekološki otisak proizvodne lokacije u Kruševcu
Mnogi dodatni primeri i ulaganja potvrđuju posvećenost zaštiti životne sredine, poput postavljanja toplotnih pumpi koje koriste ekološku energiju iz okoline, imaju značajno niže emisije gasa, jednostavnije su i bezbednije za održavanje. Takođe, koristi se 100 odsto električne energije koja dolazi iz obnovljivih izvora i razmatra se nabavka i korišćenje solarnih panela u budućnosti. Henkelova fabrika u Kruševcu prva u je našoj zemlji dobila ISO 50.001 sertifikat za energetsku efikasnost, kao i međunarodni Gold LEED sertifikat za liderstvo u energetskom dizajnu za očuvanje životne sredine.
Skoro tri tone otpada očišćeno u 2. sezoni projekta „Volim reku, a ti?“
Tokom 2020. godine Henkelov poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija pokrenuo je ekološki projekat „Volim reku, a ti?“. Tom prilikom očišćeno je 650 kg otpada sa četiri lokacije u Srbiji, a projekat je već nakon prve sezone dobio nagradu za društvenu odgovornost „Đorđe Vajfert“ od Privredne komore Srbije. Ove godine projekat je dodatno unapređen proširenjem lokacija, pa je od kraja jula do kraja septembra očišćeno šest vodenih površina naše zemlje: jezero Ćelije kod Kruševca, Zavojsko jezero kod Pirota, Gradsko jezero u Beloj Crkvi, Zobnatičko jezero kod Bačke Topole, jezero Perućac kod Bajine Bašte i beogradska Ada Ciganlija. Zahvaljujući saradnji sa Savezom organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije uklonjeno je skoro tri tone otpada iz vodnih bogatstava naše zemlje, a usled povoljnije epidemiološke situacije i zaposleni Henkela su učestvovali u čišćenju priobalja jezera Ćelije kod Kruševca.
Projekat je sproveden pod okriljem ekološke ProNature linije proizvoda, koju je Henkel lansirao u skladu sa svojim ciljem da do 2025. godine sva ambalaža bude napravljena od recikliranih materijala i da može ponovo da se reciklira (sa izuzetkom adheziva, čiji ostaci mogu ometati reci¬klažu ili kontaminirati tokove recikliranja).
Pored održivog pakovanja, ova linija ima i održivu formulu, te je njena uloga važna u edukaciji krajnjih potrošača da kupovinom ekoloških proizvoda doprinose zaštiti životne sredine, a da pritom performanse samog proizvoda ostaju nepromenjene.
Zajedno sa brendom Ceresit, kompanija Henkel nastavila je da pruža podršku Fondaciji Novak Đoković u izgradnji vrtića i misiji da svako dete u Srbiji ima uslove za kvalitetno obrazovanje u ranim godinama. U oktobru mesecu otvoren je prvi vrtić u selu Stopanja kod Trstenika, a pored toga što će vrtić biti mesto za razvoj dece, predstavlja i motivaciju roditeljima i starateljima da ostanu da žive i rade u svom rodnom okruženju.
Henkel je nastavio da pruža podršku u urgentnim situacijama, pa je u cilju sprečavanja korona virusa i prateći svoju posvećenost da pomogne zdravstvenim radnicima donirao higijenske proizvode Opštoj bolnici u Kruševcu, kovid bolnici u Kruševcu i Klinici za pulmologiju Kliničkog centra u Beogradu. Od marta 2020. godine kompanija Henkel donirala je blizu 500.000 evra za pomoć zdravstvenom sistemu i najstarijim sugrađanima sa najnižim primanjima kao podršku za vreme trajanja pandemije.
Od marta 2020. godine kompanija Henkel donirala je blizu 500.000 evra za pomoć zdravstvenom sistemu i najstarijim sugrađanima sa najnižim primanjima kao podršku za vreme trajanja pandemije
Kao priznanje za podršku u toku pandemije Crveni krst je kompaniji Henkel uručio nagradu „Čari čovekoljublja“ u kategoriji preduzeće koje je dalo najveći doprinos u rešavanju problema zajednice i društva u kome obavlja svoje poslovanje.
Henkel je zajedno sa svojim poslovnim sektorima podržao projekte humanitarnih organizacija, pa je tako organizaciji Dečje srce uručena donacija higijenskih proizvoda za radni centar „Zvuci srca“ koji pomaže osobama sa smetnjama u razvoju pri osamostaljivanju. Godinama Henkel podržava organizaciju „Naša Srbija“ i projekat „Škola prijateljstva“ koji okuplja decu iz ugroženih krajeva Srbije i regiona u kampu u kome se deca druže, uče i zajedno razvijaju svoje veštine. Henkel je i ove godine učesnik humanitarnog sportskog turnira „Zvezdine ige“ pružajući podršku Udruženju osoba sa invaliditetom „Pobednik“. Poslovni sektor Deterdženti i kućna hemija pokrenuo je akciju za podršku organizaciji SOS Dečija sela Srbije kojoj direktno pomažu svi potrošači kupovinom proizvoda brendova „Somat“ i „Mer“. Zahvaljujući ovoj akciji biće obezbeđena nabavka i priprema hrane za porodice uključene u Centar za podršku porodici u Kraljevu, Nišu i Beogradu. Pored sredstava za pripremu zdravih obroka, kompanija Henkel obezbedila je i mesečnu zalihu svojih higijenskih proizvoda.
Kompanija Henkel teži da sarađuje sa partnerima koji dele iste vrednosti i rado učestvuje u projektima koji pomažu široj zajednici. Jedan od primera je podrška akciji kompanije Univerexport pod nazivom „Prvi od rodbine stižemo u babine“. Takođe početkom godine na poziv Nemačko-srpske privredne komore, Henkel je bio deo akcije pošumljavanja „Drvo za Beograd“, a tom prilikom donirao je 19 sadnica drveća kao simbol 19 godina uspešnog poslovanja u Srbiji.
Kompanija Henkel posluje u Srbiji od 2002. godine, a od svog dolaska investirala je više od 350 miliona evra u različite proizvodne, skladišne i projekte modernizacije, i nalazi se na 5. mestu liste izvoznika iz Srbije u 2021. godini. U narednoj, jubilarnoj, godini kompanija će nastaviti sa daljim ulaganjima, kako u navedene projekte, tako i u projekte za razvoj društvene zajednice.